15 ספטמבר 2016 | שי גבריאלי
חנות האפליקציות - הנביא השיווקי שלך

מנסים להבין היכן נמצא קהל היעד שלכם, ובאלו פלטפורמות נכון לדבר אליו היום או בעוד חצי שנה מהיום? מעקב פשוט אחר חנות האפליקציות יבהיר לכם את המצב. פעולה שהיא לכאורה פשוטה, ועם זאת לא אינטואיטיבית כלל, תספר לכם על הבאות, ותייצר עבורכם יתרון תחרותי משמעותי על האחרים.

מנסים להבין היכן נמצא קהל היעד שלכם, ובאלו פלטפורמות נכון לדבר אליו היום או בעוד חצי שנה מהיום? מעקב פשוט אחר חנות האפליקציות יבהיר לכם את המצב. פעולה שהיא לכאורה פשוטה, ועם זאת לא אינטואיטיבית כלל, תספר לכם על הבאות, ותייצר עבורכם יתרון תחרותי משמעותי על האחרים.
 
אם אתם מגדירים את עצמכם כאנשי שיווק דיגיטלי, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לפתוח את הבוקר ללא מבט עמוק אל תוך חנות האפליקציות, שתספר לכם היכן נמצאת תשומת הלב של קהלי היעד שלהם, ואיפה נכון ואפקטיבי לכם לדבר אליהם. במבט על קטגוריית Social בחנות האפליקציות תחשפו לדירוג ומיקום הפלטפורמות השונות כמשוואה של פופולריות וכמות הורדות (כללית וחודשית). 
 
 
במבט זריז בתמונה למעלה, ניתן לראות בברור מי הן הפלטפורמות ששולטות היום בתשומת הלב של קהלי היעד השונים, והם: פייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ'ט. אם עומד לרשותנו תקציב מצומצם, חשוב להבין את הערך שלנו בכל אחת מהפלטפורמות האלו, על מנת להשקיע את התקציב בצורה נכונה וחכמה. האסטרטגיה הזו מאפשרת לנו להבין בנקודת הזמן העדכנית ביותר את פילוח תשומת הלב של קהלי היעד שלנו, ולכן מאפשרת לנו השקעה תקציבית נכונה.
 
מבט מעמיק יותר ברשימת האפליקציות תאפשר לנו לזהות פלטפורמות עולות, או במילים אחרות, את הדבר הבא ששווה לנו מאוד לשים אליו לב ולהתחיל לחוות אותו, וזאת במטרה להשיג שליטה טרם הפריצה הגדולה שלו אל ההמונים. הפרקטיקה המוקדמת הזו תאפשר לנו להוביל בפלטפורמה הפוטנציאלית בתחילת דרכה ברמת ההוצאה לפועל, כשהיא ריקה ממותגים וחברות. כך יתאפשר לנו לדבר אל קהל היעד שלנו ללא יותר מדי רעשי רקע. פייסבוק והפרסום בפייסבוק בתחילת דרכה היא דוגמא מצוינת לכך. הערך של המפרסמים הראשונים בפלטפורמה הזו היה חסר תקדים, הבנה מוקדמת של הכלים הפרסומיים בפייסבוק איפשרה לאלו ששמו לב לפלטפורמה העולה שליטה טובה בהוצאה לפועל איכותית, וכמובן תוצאות מדהימות. פעולות אלו יאפשרו למשווקים ה"מאמצים המקדימים" (Early Adapters) לבלוט גם לאחר כניסתם של משווקים נוספים, וזאת בזכות הבנה מעמיקה יותר, ונסיון רב יותר בהוצאה לפועל והתנהגות קהל היעד בפלטפורמה.
 
כשאתם סוקרים את הרשימה אל תחששו להגיע גם למיקומים נמוכים יחסית (100+). התמדה יומית בפעולה זו תאפשר לכם לזהות התקדמות של פלטפורמות עולות, כך שתוכלו להצביע על מגמה של ממש.
 
מה בנוגע לפלטפורמות שיורדות בדירוג? האם בהכרח שווה לוותר עליהן? התשובה היא כמובן שלא. במקביל לפעולה היומית הזו, אין תחליף לפרקטיקה בשטח. לינקדין למשל איבדה גובה בשנה האחרונה, האם אין ערך ממשי בשיווק שם? בהחלט יש. הפרקטיקה מראה שקיים שם ערך גדול. ולכן, את האסטרטגיה הזו יש לאמץ יחד עם פרקטיקה בשטח. שילוב של השניים יחשוף לפנינו תמונה מלאה וברורה, ויאפשר לנו לקבל את ההחלטות הנכונות, המדוייקות והאפקטיביות ביותר כתגובה לשוק ולנדידת תשומת הלב של קהלי היעד שלנו. תשומת לב שאגב נודדת במהירות רבה, אבל זה כבר נושא לפוסט אחר.
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.