9 ספטמבר 2016 | יוסי דהן
איך הופכים הכנסה חודשית של סטארטאפ מ-15 אלף דולר ל-15 מליון דולר

בראיון ויקטור מספר על הקמת Feedvisor, על הלקחים שלמד מכישלון הקמת החברה הקודמת, על האתגרים איתם החברה מתמודדת ועל הפעולות שביצעו כדי להביא את החברה להיכן שהיא היום.

ויקטור רוזנמן, מייסד ומנכ"ל חברת Feedvisor, התחיל את הקריירה שלו בחברת BRM לצידם של האחים והמייסדים ניר ואלי ברקת. לאחר מכן הוביל קבוצה גדולה שעסקה בתחום המובייל בחברת Sun Microsystems. ב-2007, כשהשלים את לימודי ה-MBA, פנה לעולם הסטארטאפים והקים חברה בתחום השיווק לעסקים ברשתות חברתיות. אחרי כשנה החברה נסגרה עקב מחסור במזומנים וויקטור פנה לעולם ה-E-Commerce והקים חברת ייעוץ שמטרתה לעזור לקימעונאים להצליח במכירות ברשת הדיגיטלית. כעבור שנה, ב-2011, הקים את Feedvisor.
 

כיום Feedvisor מנהלת נכסים של לקוחות בלמעלה מ-2 מליארד דולר ומעסיקה קרוב ל-100 עובדים בישראל, סיאטל וניו-יורק. החברה פועלת בתחום ה-Algo-commerce ומאפשרת לקימעונאים להגדיל את המכירות שלהם באופן משמעותי ע"י תמחור אופטימאלי ואוטומטי של המוצרים שלהם. אחד הדברים הכי מרשימים לגבי Feedvisor זו העובדה שהחברה מסוגלת באופן עקבי להגדיל את מכירות  לקוחותיה ב-50% יותר מהממוצע של השוק. זהו נתון שהוא בפני עצמו מדהים וגם אחד הסודות של הצמיחה המטאורית של החברה.
 

בראיון ויקטור מספר על הקמת Feedvisor, על הלקחים שלמד מכישלון הקמת החברה הקודמת, על האתגרים איתם החברה מתמודדת ועל הפעולות שביצעו כדי להביא את החברה להיכן שהיא היום.

 

מתוך הראיון:

"מה שהיה אחרי הגיוס הראשון זה מה שנקרא Initial product market fit. איך בעצם לוקחים הכנסה של 10-15K$ לחודש והופכים את זה ל-15M$? יש פה פער. והפער הזה הוא לא רק להוסיף צוות מכירות אלא לבנות את החברה. וב-2012 צירפתי שני אנשים לחברה. ומה שעשינו זה קודם כל לקחנו את מה שהיה ברמת ה-Prototype וניסינו להפוך את זה למשהו שהוא יותר קרוב למוצר. יש הבדל בין לתמוך בכמה לקוחות, שלחלקם יש דרישות שונות, למשהו שאתה יכול להפוך אותו למן פס ייצור כזה שאתה מייצר הרבה כאלה ואתה יכול להוסיף לקוחות במסה. זה מעבר לא טרוויאלי. אתה גם צריך לדאוג ברמה הטכנולוגית שמשהו שיש לך הוא Scalable ו-Repeatable בקלות. זאת הנקודה השניה. והנקודה השלישית היא שברגע שגייסתי את הכסף הראשון אז באו משקיעים ואמרו 'יפה מאוד. עד עכשיו בנית את זה לבד וכדי להגיע ל-Milestone הבא אתה צריך להביא צוות'. אז באמת הבאתי צוות. וכשמביאים צוות אז ביחד איתו עולות ההוצאות של החברה. אז ברגע שעולות ההוצאות של החברה אז פתאום 10-15K$ בחודש זה לא מספיק. וההשקעה שאתה מקבל 100-200K$ זה לא משהו שמחזיק אותך להמון זמן. פתאום יש לך לא מעט הוצאות – יש לך משכורות, ויש לך גם יועצים למינהם שאתה צריך לשלם להם וכך הלאה...

 

והכסף נשרף מהר מאוד. ואז צריך לגייס השקעות נוספות. וזו הייתה נקודה הרבה הרבה יותר קשה מהגיוס הראשון. כי הגיוס הראשון היה מעמדה מאוד נוחה, כי סה"כ אם לא היה גיוס אז הייתה לי איזו אלטרנטיבה פשוטה – להישאר יועץ בצורה כזו או אחרת. אבל ברגע שהייתה חברה ששורפת יותר ממה שהיא מכניסה ואין הרבה כסף בקופה אז זה מצב מאוד מלחיץ. ואני חושב שהשנה הראשונה שלנו כחברה ב-2012 (לא כולל את השנה הראשונה שהייתי לבד) הייתה שנה לא פשוטה בהקשר הזה כי צריך לדעת לקפוץ Milestone. ולקפוץ Milestone זה בעצם ליצור מוצר שהוא נראה באמת כמו מוצר, וליצור איזושהי נוכחות שיווקית, ולהראות שאנחנו יכולים לגדול בכל מיני מטריקות, ובעצם ליצור מן התחלה של מכונה. ובניסיון האישי שלי זאת הנקודה היותר קשה אבל זאת גם אותה הנקודה שבה נוצר ה-DNA של החברה בסופו של דבר. כי יש קפיצה מעסק של בנאדם אחד לחברה."

(ויקטור רוזנמן על השלבים הראשונים בהקמת Feedvisor)

 

להאזנה לראיון המלא עם ויקטור רוזנמן בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.