21 ספטמבר 2016 | מערכת
איך תהפכו את החזון של הסטארט-אפ שלכם למציאות

פיתחתם פתרון ייחודי לבעיה טכנולוגית. כעת זקוק הסטארט-אפ שלכם לתשתית אשר תאפשר לו להגיע ללקוחות בכל העולם. אחת האפשרויות הזמינות היום לסטארט-אפים שאפתניים היא שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברה רב-לאומית

יפה, פיתחתם פתרון ייחודי לבעיה טכנולוגית. כעת זקוק הסטארט-אפ שלכם לתשתית אשר תאפשר לו להגיע ללקוחות בכל העולם. אחת האפשרויות הזמינות היום לסטארט-אפים שאפתניים היא שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברה רב-לאומית.

 

על פי תחזיות מומחים, יהיו בעולם עד 2020 עשרים ואחד מיליארד מכשירים מקושרים, וההוצאות השנתיות על פיתוחים וטכנולוגיות Internet-of-Things יגיעו ל-1.7 טריליון דולר. מומחים יודעים לחזות,  אך  לגרום לתחזיות להתגשם – זה הרבה יותר מורכב.

 

כאן נכנס לתמונה הסטארט-אפ IQP, אשר פיתח פלטפורמה שמפשטת את תהליך פיתוח אפליקציות IoTעבור חברות וארגונים, ומאפשרת בניה ופיתוח של אפליקציות באמצעות ממשק נוח, המקצר רבים מתהליכי הפיתוח, נוח גם עבור משתמשים חסרי  ידע מוקדם בתכנות. הטכנולוגיה מיועדת לתחומים מגוונים כמו טכנולוגיה רפואית, אבטחת מידע, ערים חכמות, כלי רכב מקושרים ועוד. 

 

 

"החזון שלי הוא לתת לכמה שיותר ארגונים את הכלים ליצור יישומי IoT", אומר גיא קפלינסקי, מנכ"ל ומייסד הסטארט-אפ IQP. "בעולם דינמי שמיום ליום דורש יותר משאבים שמופנים לפיתוח ולהתאמה של פתרונות, זו לא משימה פשוטה. הפתרון שלנו יאפשר לחברות להמשיך להיות תחרותיות בשוק הגלובלי". 

 

"אבל ה-Go-to-Market הוא שלב לא פשוט עבור רוב הסטארט-אפים", אומר קפלינסקי. "זה אחד האתגרים המורכבים יותר, וזה לא קורה ביום אחד – לצאת עם המוצר אל השוק, עם האסטרטגיה וההבנה הנכונות".

 

כיצד פורצים אל שווקים חדשים?

כדי להתחיל להפיץ את הפתרון שלה במקומות הנכונים, IQP הצטרפה לאקסלרטור של יבמ - IBM Alpha Zone. "רצינו להכיר את רשימות הפתרונות של יבמ בתחום ה-IoT ולייצר שותפות אסטרטגית בין שתי החברות", אומר קפלינסקי. "גם IQP וגם יבמ פונות אל שוק ה-Enterprise. מערכת יחסים עם יבמ, שתאפשר לה להציע את המוצר שלי ללקוחות שלה בתחום ה-IoT הוא Win-Win אולטימטיבי עבורנו".

 

 "לחברה רב לאומית יש נקודת מבט רחבה שחסרה לסטארט-אפ - פרספקטיבת השוק שמאפשרת מבט מקיף על כל המערכת והבנה מדויקת  של צורכי הלקוחות", אומר קפלינסקי. "במהלך האקסלרטור עבדנו עם כ-5-6 מומחים, בתחומים שונים, שנכנסו אתנו לקרביים של המערכת ועזרו לנו לשפר אותה מהיסוד ולבנות תכנית עתידית עבור המוצר. זו מומחיות שעולה הרבה כסף, וברוב המקרים נמצאת מחוץ להישג ידו של סטארט-אפ הצעיר".

 

ראייה רחבה של השוק וצרכי הלקוח

העבודה במסגרת האקסלרטור הובילה לשדרוג משמעותי בשירותים ש-IQP יכולה להציע ללקוחותיה, ובסופו של דבר, לשיתוף הפעולה במהלכו השירותים של IQP יופצו בפלטפורמת הפיתוח בענן של יבמ – Bluemix. כיום,IQP  מונה 20 אנשי צוות, עם HQ בפאלו אלטו, משרדים ביפן ומרכז מו"פ בישראל.

 

"העבודה עם יבמ לא נפסקה כשהמחזור ב-Alpha Zone הסתיים. הצוות של האקסלרטור סייע בידינו  לפתוח באינטגרציה של השירותים שלנו בפלטפורמת Bluemix. זה צעד שיחשוף את המוצר שלנו לאלפי לקוחות יבמ בכל רחבי העולם", אומר קפלינסקי. "שיתוף הפעולה עם יבמ מעלה אותנו לשלב הבא. אם התחזית היא של 21 מיליארד מוצרים מקושרים עד 2020, זו הדרך להגיע לשם." 

 

בימים אלה, אקסלרטור הסטארט-אפים של יבמ – IBM Alpha Zone – בוחן מועמדים לקראת השקת המחזור החמישי של התכנית. מכירים מועמדים שיתאימו? העבירו להם את הקישור הבא: http://bit.ly/2bNLgD7

תגובות

1. גל | 6 אוקטובר 2016

לא נאמר כלום בכתבה, לא הבנתי מה IQP עושים מעבר לסיסמאות שנעשה בהן שימוש פה.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.