תומר פולטין
25 ספטמבר 2016 | מערכת StartIsrael
נעים להכיר: מרכז החדשנות וההשקעות Samsung Next הגיע לתל אביב

אם אתם חברת סטארט-אפ שעוסקת דווקא בפיתוח תוכנה ונמצאת בשלביה המוקדמים, משלב ה- Seed ועד לסבב B או אם אתה יזם מנוסה ויש לך רעיון חדש בתחום התוכנה, מילר חושב שכדאי לכם לבנות את המוצר שלכם או להשקיע בו דווקא בשלוחה הישראלית של מרכז החדשנות וההשקעות של סמסונג.

מרכז החדשנות הגלובלי של סמסונג Samsung GIC השיק בישראל את Samsung Next Tel Aviv. לרגל השקת השלוחה, מערכת Startisrael הוזמנה כדי לשמוע על הפעילות של המרכז ועל הדרך שבה הם מבקשים לקדם יזמים בכל שלבי הפיתוח.

 

נתחיל בחדשות הטובות: אייל מילר, מנכ"ל מרכז החדשנות החדש של סמסונג בישראל, מודה ומתוודה במסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר במשרדי החברה בשרונה, כי בישראל יש תחרות מאוד גדולה על טאלנטים. חברות בינלאומיות וסטארטאפים מנסים לגייס את האנשים הכי טובים אליהם.

 

אבל אם אתם חברת סטארט-אפ שעוסקת דווקא בפיתוח תוכנה ונמצאת בשלביה המוקדמים, משלב ה-Seed ועד לסבב B או אם אתה יזם מנוסה ויש לך רעיון חדש בתחום התוכנה, מילר חושב שכדאי לכם לבנות את המוצר שלכם או להשקיע בו דווקא אצלהם.

 

 

 

סמסונג ידועה בעיקר בזכות המובילות שלה בתחום החומרה, אבל כעת הם רוצים לחדור לשוק התוכנה ולשלב בה את תרבות הסטארט-אפ והחדשנות. מטה הקבוצה נמצא במאונטיין ויו בקליפורניה, המרכז הישראלי הוא השלישי שהוקם אחרי המרכזים בניו יורק וסן פרנסיסקו.

 

המטה המרכזי בארה"ב - Samsung GIC פועל שלוש שנים ובמהלכו השקיע כבר ב-40 קבוצות. שש מהן נרכשו ועשר עדיין פועלות. לא בכדי נפתח המרכז לחדשנות הראשון מחוץ לגבולות ארה"ב כאן בתל אביב. סמסונג מכירה ומאמינה בחוזקה של ישראל כזירה השניה בעוצמתה בעולם בתחום החדשנות.

 

ישנם מספר מסלולים הפועלים במרכז החדשנות בשרונה. מסלול אחד הינו השקעה בחברות תוכנה בשלבי Seed-B בתחומים החזקים בישראל בניהם: AI, Cyber Security, IOT, NLP, BI ועוד. כיום ישנה חברה אחת שבה נעשת השקעה והיא בשלבי סגירה בימים אלו.

 

מסלול נוסף, הינו מסלול ה-EIR PROGRAM (Entrepreneur in Residence): התכנית מחפשת יזמים מנוסים, יזמים שפועלים כבר כמה שנים, בנו חברות, הקימו דברים... התכנית מספקת להם מקום להיות בו ואת כל המשאבים שהם צריכים כדי שיוכלו להתמקד בבניית צוות ומוצר. מדובר במסלול של עד 24 חודשים. כאשר המסלול מציב להם שישה חודשים לייצר מוצר שאפשר לבדוק בשוק. אם הוא יעבור את הבדיקה הזו, סמסונג ימשיכו להשקיע בו, כאשר המטרה היא או לרכוש את החברה או לגייס לה מימון חיצוני. במסלול זה ישנם כבר כמה יזמים שעובדים על המוצר שלהם. התוכנית תשקיע ביזמים אלו סכומים שונים.

מסלול נוסף הוא מסלול הקהילה. התוכנית מעמידה כלים ומשאבים שונים לסטארטאפים כגון סטודיו שניתן לייצר בו תוכן אודיו, ספריית מכשירים, תוכנית עשירה של "happy hours" ועוד.

 

מילר מספר כי ההחלטה היתה להשקיע לפי הצורך בהתאם לנדרש – גיוס, השקה, פיתוח וכדומה ולא בכפוף לתקציב שנתי שנקבע מראש.

 

"המטרה לעבוד עם יזמים ולעזור להם לבנות מוצרים שיש להם צורך. כשהמוצר מגיע לבדיקת יתכנות, אנחנו מסתכלים איפה נמצאת ההזדמנות הכי גדולה".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.