30 ספטמבר 2016 | יוסי דהן
מיזם סדרתי למשקיע עם טל ברנוח, מייסד ומנהל קרן דיסרפטיב

אחד מהדברים שאני אומר ליזמים היום כשאני רואה אותם, ואני לא חשבתי על זה כשהייתי יזם כי הייתי בתוך זה, אני אומר להם: 'תקשיבו. אתם הולכים למרתון. זו לא ריצת 100 מ', לא 200, לא 800, לא 1,500, לא 5,000 ולא 10,000. זה מרתון! זאת ריצה ארוכה מאוד עם מחויבות בלתי נגמרת. אתם הולכים להקריב הרבה מאוד מהחיים האישיים שלכם, מחיי המשפחה שלכם, למען המטרה אותה אתם רוצים להגשים.

ב-1993, לפני 23 שנים, כשעולם ההייטק היה שונה מהיום, עם הרבה פחות חברות ועוד הרבה פחות משקיעים, החליט טל ברנוח ביחד עם שותפים להקים את החברה הראשונה שלו. באותו זמן היו סה"כ 2-3 קרנות בארץ. ומכיוון שלא היו להם הרבה אופציות, הם נאלצו לגשת לבנק ולבקש הלוואה להקמת הסטארטאפ שלהם. עם הרבה תעוזה וקצת חוצפה, הם ביקשו הלוואה לשנתיים של לא מעט כסף. כשמנהל הסניף שאל אותם מה הם יודעים לתת כבטחונות, אז טל אמר לו שאת החתימה שלו. להפתעתם, מנהל הסניף האמין בהם ונתן להם את ההלוואה. לחברה שהקימו קראו S.E.A Multimedia, חברה שעסקה בתחום של ספורט במדיה. האתגר הבא שלהם היה לשכנע את שני גופי הספורט הענקיים, הוועד האולימפי הבינלאומי וה-NBA, למכור להם זיכיון לשידור התכנים. כעבור שנה הם הצליחו גם בזה. כעת התאפשר להם להפיץ את התכנים של הגופים האלו על גבי CD-ROM, המדיה הנפוצה ביותר לפני עידן האינטרנט. ההצלחה הייתה אדירה. הם מכרו ב-10 מדינות, במספר שפות ועם הרבה מאוד מפיצים בינלאומיים מאוד גדולים. השיא היה כשב-1996, שלוש שנים בלבד מהקמת החברה, הם הנפיקו אותה בבורסה של לונדון והיו לאחת החברות הישראליות הראשונות שהנפיקו שם.

 

מאז, טל הספיק להקים מספר חברות נוספות, כמו Orca Interactive (נרכשה ע"י France Telecom ב-2008), BeInSync (נרכשה ע"י Phoenix Technologies ב-2008) ו-Dotomi (נרכשה ע"י ValueClick ב-2011). כמו כן, טל השקיע ב-10 חברות בתור אנג'ל ובעוד 18 כמשקיע הון-סיכון, כחלק מקרן דיסרפטיב אותה הוא מנהל.

 

מתוך הראיון

 "אחד מהדברים שאני אומר ליזמים היום כשאני רואה אותם, ואני לא חשבתי על זה כשהייתי יזם כי הייתי בתוך זה, אני אומר להם: 'תקשיבו. אתם הולכים למרתון. זו לא ריצת 100 מ', לא 200, לא 800, לא 1,500, לא 5,000 ולא 10,000. זה מרתון! זאת ריצה ארוכה מאוד עם מחויבות בלתי נגמרת. אתם הולכים להקריב הרבה מאוד מהחיים האישיים שלכם, מחיי המשפחה שלכם, למען המטרה אותה אתם רוצים להגשים, וזה להקים סטארטאפ שיהיה חברה משגשגת ומצליחה'. לא כל אחד מסוגל לעשות את הדרך הזאת. יש כאלה שלא בנויים לזה. מתעייפים בדרך או שלא מסוגלים לעמוד בלחץ. יש לחצים מאוד מאוד גדולים שלא כולם מסוגלים להתמודד איתם. ולכן, כשאני עושה השקעות בחברות צעירות מאוד אני מסתכל על היזמים, ואחד הדברים הכי משמעותיים שאני עושה בתהליך גם מולם וגם מול עצמי זה האם מי שעומד מולי מסוגל ללכת את הדרך הזאת, להתמודד עם הלחצים, לעמוד במחוייבות הזאת, והוא באמת באמת רוצה. החיידק הזה באמת קיים בתוכו והוא הולך ועושה את זה לאורך כל הדרך."

 

(טל ברנוח בתובנות במעבר מיזם למשקיע)

 

להאזנה לראיון המלא עם שמעון שוקן בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.