10 נובמבר 2013 | סיגל אבטובי
השאלות הצפויות של המשקיעים שאתם חייבים להתכונן אליהן

משקיעים ישאלו אתכם שאלות רבות בפגישה - אך לרובם אתם יכולים להתכונן מראש

 

אולי שמעת את כלל האצבע Keep It Simple Stupid בפעם המיליון עד שנמאס לך ממנו, אבל יש משהו במנטרה הזאת. הדרך הטובה ביותר להעביר את המסר שלכם למשקיעים היא באמצעות הצגה של מידע מצומצם ככל הניתן, אך כזה שמעורר במאזין את ההשפעה הרבה ביותר.

 

המידע צריך להיות ישיר וברור, כזה שיגרום למשקיע לרצות לקבל מידע נוסף ואף יותר מכך – להמשיך לפגישה נוספת. המידע שתציגו למשקיע צריך לכלול כמה דברים:

 

1. "הכאב" והתרופה

 

ודאו מה אתם בוחרים להציג: מה הצורך או הכאב בעולם שאליו אתם מכוונים את הפתרון שלכם? ספקו עובדות ונתונים סטטיסטיים אם יש כאלה ברשותכם.

 

לאחר מכן, הציגו את הפתרון שלכם. כיצד הוא עובד? מה היתרונות שלו? אל הפרטים המדויקים היכנסו לאחר מכן כשתדברו על השוק, המודל עסקי ועל המתחרים.

 

2. מי נמצא בצוות המנצח שלכם?

 

משקיעים שמים את כספם על אנשים, לא בהכרח על רעיונות או יוזמות. בצוות מושלם שוררת כימיה טובה בין החברים, כך שאנשים רוצים לשמוע את מה שיש להם לומר.

 

כמובן, ניסיון וידע לגבי איך לבצע את הדברים הם חשובים. אך צריך לזכור שהמוכשרים ביותר אינם תמיד המתאימים ביותר לבצע את המשימות. אם אדם אינו יודע לחייך, ליצור קשרים ולתת ערך מוסף לקבוצה, יכול להיות שהוא לא ההתאמה המושלמת לצוות שלכם. רצוי ומקובל לראיין עשרה, עשרים ואפילו מאות אנשים עד שמוצאים את האדם הנכון.

 

לכל אדם בצוות צריכה להיות אחריות מוצהרת וגלויה, למרות שידוע שבחברות סטארט-אפ כולם עושים הכל כדי להשלים את המשימות שבדרך.

 

קבעו איזונים ובלמים בתוך הקבוצה כך שכל אחד יהיה אחראי לעבודתו. קבעו לוח זמנים משותף כך שכולם ידעו מה התמונה הקבוצתית בפיתוח.

 

3. מה המודל העסקי?

 

חשבו באופן יצירתי. לא בטוח שהמודלים המוכרים כמו עמלות, מתן רשיונות או "freemium" מתאימים לכם. אם תציעו רעיון חדש ליצירת הכנסות, אולי תרימו גבה בקרב המשקיע, אך אולי גם תזכו לפגישת המשך.

 

כשמפתחים מודל עסקי, קבעו תקציב משוער שמראה הוצאות והכנסות ל-5-3 השנים הקרובות. זה ברור למשקיעים שהמספרים משוערים ושאינכם יכולים לצפות בדיוק רב את ההתפתחויות, אך אני חושבת שהמשקיעים רוצים לראות שאתם יודעים לאן אתם נכנסים ושאתם יודעים להציג פוטנציאל הכנסות לחברה באמצעות יצירה ערך ללקוח כמו גם למשקיע.

 

לזה מתלווה השאלה – מה אתם מבקשים מהמשקיע. קבעו לעצמכם דרישה לפני הפגישה. האם אתם מחפשים השקעת סיד? האם יש לכם השקעת סיד ראשונה ואתם מחפשים מימון נוסף או שאתם מחפשים בעיקר קשרים נוספים שיכולים להתעניין בפיתוח שלכם?

 

4. מהי אסטרטגיית החדירה לשוק?

 

איך אתם מתכוונים לחשוף את המוצר שלכם לעולם? האם אתם מתכננים לפרסם אותו או שאתם צופים שהאימוץ יצמח מלמטה ויבעיר את השטח כאש בשדה קוצים? האם כבר השקתם פיילוט שמראה תוצאות? מי קהל היעד המפולח שלכם ומה הדרך הטובה ביותר להגיע אליו?

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.