11 אוקטובר 2016 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Memontage

ממונטאז' זו פלטפורמה להנצחה דיגיטלית שמאפשרת לרכז את כל הזכרונות (מכל סוג שהוא) מאדם יקר שנפטר, ולשתף אותם עם קרובים וחברים. ניתן להזין לתוכה כל סוג של זיכרון – לינק לשיר אהוב, ציטוט או בדיחה, תמונה, מתכון מיתולוגי וכן הלאה. המגוון מייצג את חמשת החושים ומייצר זיכרון הוליסטי. לא רק תמונות סטאטיות באלבום אלא פסיפס של זכרונות חיים.

מי אנחנו

ממונטאז' זו פלטפורמה להנצחה דיגיטלית שמאפשרת לרכז את כל הזכרונות (מכל סוג שהוא) מאדם יקר שנפטר, ולשתף אותם עם קרובים וחברים. ניתן להזין לתוכה כל סוג של זיכרון – לינק לשיר אהוב, ציטוט או בדיחה, תמונה, מתכון מיתולוגי וכן הלאה. המגוון מייצג את חמשת החושים ומייצר זיכרון הוליסטי. לא רק תמונות סטאטיות באלבום אלא פסיפס של זכרונות חיים.

מייסדות המיזם הן טובית נייזר, Co-Founder, CEO  ונועה זהבי רז Co Founder, COO שבאות מעולם היזמות העסקית והתוכן.

 

מה אנחנו מחדשים

את הגישה לאבל בעידן המודרני/דיגיטלי. אנשים משתפים כיום כמעט כל היבט מחייהם האישיים ברשתות החברתיות. אֵבֶל הוא חלק מהחיים ועל כן גם הוא נוכח בפוסטים ברשת. בדרך כלל הוא יגיע בפוסט שיכתב בסגנון "סבתא שלי נפטרה, הלוויה תתקיים בכפר סבא" והלייקים המוזרים שיבואו בעקבותיו הם סיטואציה מביכה לכל הפחות. החידוש שלנו הוא הבמה הייחודית והמקום המותאם לפרוק, לחלוק ולשתף את הזכרונות מהנפטר.

 

 

חוויה מטלטלת כמו אובדן והצורך בתמיכה דורשים אכסנייה יעודית. מקום בו ניתן יהיה לתעד את כל הרגעים השמחים והמיוחדים מהחיים שהיו.

בנוסף, כל ההתייחסות שלנו לנושא אינה מגיעה ממקום מדכא שמייד פורט על נימי עצב ודמעות, אלא ממקום מכבד, שמאפשר גם לשמוח ולחגוג את החיים.

בשונה מאלבום תמונות שיש לו התחלה וסוף - ממונטאז' הינו ריכוז זכרונות דינמי, כזה שגדל ככל שנזכרים בעוד ועוד רגעים וניתן לחזור אליו כל הזמן ולהציג אותו לבני משפחה שלא הכירו את הנפטר. אם פוגשים בשלב מסויים אדם שהכיר את הנפטר בנקודת זמן שלא ידענו עליה – קולגה מהעבר או חבר רחוק שטייל איתו, ושומעים ממנו סיפור מרתק או בדיחה שלא הכרנו - ניתן ברגע להוסיף אותם לשאר הזכרונות ולהעשיר את נקודות המבט על אותו אדם.

זו פלטפורמה שמרכזת את המורשת של הנפטר ושומרת אותה לדורות הבאים.

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

לייצר שיח ומודעות לנושא שאינו פשוט לדיון פתוח, אך חשוב מאוד שייעשה ויקבל את הבמה לה הוא ראוי. כל מי שאיבד מישהו יודע שזו חוויה מטלטלת וקשה ביותר. גם ההתעסקות בזכרונות קשה ולעיתים מפחידה. אנשים חוששים שאם יפתחו את הנושא הם יתפרקו או ישאבו לתהום. אבל העיבוד של הזכרונות וההתעסקות בהם חשובים מאוד במובן טיפולי ויכולים להועיל. יצירת ממונטאז' יכולה לתרום לשלבים הראשונים של האבל, אבל גם יוצרת מקום אליו ניתן לחזור עם הזמן, אפשר "לבקר" שם לבד או להציג את הזכרונות לאנשים שלא הכירו את הנפטר.

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

אנחנו השילוב האולטימטיבי של צוות נחוש, יצירתי וגמיש שעובד היטב כדי להשיג את המטרות שלנו. נועה היא חיית רשת חברתית שמצליחה לייצר בדרכים יצירתיות ומקוריות "מודעות מותגית" brand recognition וטובית מביאה את הניסיון העסקי שלה כדי להביא למיזם ערך כלכלי מעבר לערך הרגשי-אנושי.

 

אבל אי אפשר להצליח בלי...

תקשורת פתוחה ובריאה של הצוות, בני זוג תומכים מאוד, עצות טובות מאנשים חכמים מסביב וגם הרבה מילים חמות שמגיעות מהארץ ומחו"ל ומייצרות מוטיבציה נוספת.

 

רצינו לומר תודה

לעשרות האנשים בישראל ובארה"ב שליוו אותנו משלב הרעיון הראשוני וחלקו את סיפור האבל והזכרונות האינטימיים כדי לשפר את הפלטפורמה ולעזור ליצור מוצר שיענה על צורך כואב ואמיתי,

ולגלעד יפת, מייסד ומנכ"ל my heritage על התובנות החכמות. תמיד מרגש לגלות שאנשים שהצליחו בענק מוכנים לחלוק עצות חיוניות על המסלול שעשו ושמחים לעזור.

 

בעוד שנה מהיום

נגיע למודעות בשוק הבינלאומי ונוציא לפועל מספר כיוונים חדשים עליהם אנחנו עובדות כבר היום (מה שנקרא - תוכניות בפייפליין שלא ניתן לפרט עליהן אך שווה לשמור על קשר...)

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

ממונטאז' זה לא רק מוות, אלא חגיגה גדולה של חיים וזכרונות. המאגר הייחודי של רגעים מקסימים שאנשים מעלים ומשתפים באמצעות הפלטפורמה שלנו הוא נכס מרתק ומסקרן. הנכס הזה יגדל ויצמח וישרת עוד ועוד אנשים ברחבי העולם.

 

ככה שומרים אתנו על קשר

מוזמנים לבקר באתר www.memontage.com

או לכתוב לנו [email protected]

לקבוע איתנו לתפוזים סחוט בשדרות רוטשילד, תל אביב,

וכמובן לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות: בפייסבוק, בטוויטר ובפינטרסט.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.