11 אוקטובר 2016 | לירון קרס
כפרה על הכישלון שלי

היישר ממקסיקו, מקבוצת יזמים שנמאס להם לשמוע על הצלחות ורצו לשמוע על מה שבאמת אפשר ללמוד ממנו (אם לא הייתם איתנו עד עכשיו – כשלונות), הגיעה תנועת Fuckup Nights לישראל. מדי חודש, בתל אביב ובירושלים מתכנסים אנשים שלא מחכים ליום המיוחד הזה בשנה, יום כיפור או כל יום אחר, כדי ללמוד מטעויות. אנשים שמאמינים שחשבון נפש הוא לא משהו שמגיע פעם בשנה.

כולם יודעים שיום כיפור זה יום של חשבון נפש. מגיל אפס מלמדים אותנו לבקש סליחה, לחשוב מה עשינו רע השנה ולהבטיח לעצמנו איך נשתפר לשנה הבאה (ולשכוח את זה אחרי שבוע, אבל זה כבר סיפור לפוסט אחר).

 

ת'כלס מדובר בקונספט די מגניב. סטייל יום הולדת. יום בשנה שכולו מוקדש למשהו אחד. אבל בניגוד ליום הולדת, אין עוגה, אין מתנות שוות, אבל יש את אותו מוטיב שמכריח אותנו לשבת ולחשוב ולקבל לפחות החלטה אחת לקראת השנה שמגיעה. אבל בואו כולנו נודה באמת – זה לא עובד. כל שנה אותו דבר. החלטות מפוצצות, הבטחות על גבי הבטחות, וזה, אם בכלל הצלחתם לפנות לזה זמן. ובואו נודה בעוד אמת אחת – אם לא היה את היום הזה, קרוב לוודאי שלא היינו בכלל חושבים להקדיש זמן לדברים השליליים בחיים שלנו ולהתמודדות איתם. ולמה? כי הרבה יותר קל להדחיק. לחטוף את המכה ולהמשיך הלאה. לא להקדיש יותר מחשבה למה שכבר היה ופשוט לרוץ לנקודה הבאה, לחלום הבא. בלי לעבד, בלי לחשוב, ובעיקר – בלי ללמוד ממה שקרה. 

 

Fuckup Nights מוקדשת בדיוק לזה. היישר ממקסיקו, מקבוצת יזמים שנמאס להם לשמוע על הצלחות ורצו לשמוע על מה שבאמת אפשר ללמוד ממנו (אם לא הייתם איתנו עד עכשיו – כשלונות), הגיעה התנועה הזו לישראל. מדי חודש, בתל אביב ובירושלים מתכנסים אנשים שלא מחכים ליום המיוחד הזה בשנה, יום כיפור או כל יום אחר, כדי ללמוד מטעויות. אנשים שמאמינים שחשבון נפש הוא לא משהו שמגיע פעם בשנה. זו בדיוק המטרה שלנו – להכניס את החשבון הזה לשגרה של כולנו. לעצור, להסתכל, לחשוב, לשאול שאלות קשות, ובעיקר – לקבל תשובות שידחפו אותנו היישר אל הנקודה הבאה.

 

כבר קרוב לשנה שאנחנו נפגשים אחת לחודש, מתקבצים ביחד עם עשרות רבות של אנשים כדי לשמוע, ובכן, על כישלון. אחת לחודש אנחנו עומדים מול הרגעים הכי חלשים של ארבעה אנשים. זה נשמע אולי מצחיק כשהם מספרים על זה אחרי הרבה שנים. לעיתים זה נשמע קר, לעיתים ענייני, ולעיתים משעשע.

 

בעצם, אנחנו נפגשים אחת לחודש כדי לשמוע ארבעה חשבונות נפש של אנשים שמסתכלים לעצמם בעיניים וסולחים לעצמם, לסביבה, לקארמה המחורבנת, סולחים לכישלון ומאפשרים לקהל שלנו ללמוד ולצמוח מהטעויות שלהם.  

 

אז רגע לפני שמתחילים עם ההתחשבנות השנתית, נאחל לכם שחשבונות הנפש שלכם יכללו סליחה, חרטה וחמלה גדולה לעצמכם, ואנחנו מזמינים אתכם להתחשבן יחד איתנו על הכשלונות כל חודש.  

 

Fuckup Nights, הינה תנועה גלובאלית הפועלת במעל ל-160 ערים בכל העולם ופועלת בישראל בשנה האחרונה בתל אביב וירושלים. הפורמט הוא פשוט: פעם בחודש עולים על הבמה 4 יזמים מתחומים שונים כדי לספר על הכשלון הגדול שלהם, במטרה לעודד שיח בריא על כשלון והצלחה באקו סיסטם ובכלל בישראל. למידע נוסף ניתן לחפש אותנו בפייסבוק- Fuckup Nights Tel Aviv או Fuckup Nights Jerusalem

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.