30 נובמבר 2016 | מערכת StartIsrael
מהקהילה לאקדמיה - מפגש פסגה

במטרה לקדם את הקשר בין מנהלי קהילות היזמות באקדמיות השונות, יזמה בזק עסקים ביחד עם אתר Start Israel מפגש מיוחד. המפגש התקיים לפני כשבוע בבית בזק במגדלי עזריאלי במטרה לשמוע על מודלים חדשים המשלבים מסחור, השקעה ומסחר וכן לדון באתגרים השונים העומדים בפני מנהלי קהילות היזמות ובאפשרויות לשיתופי פעולה.

בשנים האחרונות קמו במוסדות האקדמים ובמכללות בארץ מרכזי יזמות במטרה להכשיר את הסטודנטים וצוות המרצים ליזמות, וכן לעודד הקמה של מיזמים בתוך דלתות האקדמיה. מרכזי יזמות אלו פועלים כל אחד בתוך המסגרת האקדמית שבה הוא נמצא. אנו מאמינים שדווקא שיתוף הפעולה בין מרכזים אלו יכולים להטיב אחד עם השני ולהוביל את עולם היזמות בישראל צעד נוסף קדימה.

 

על כן, הוחלט לקיים מפגש בין מנהלי מרכזי היזמות באקדמיות השונות מטעם בזק ובשיתוף אתר StartIsrael. המפגש התקיים החודש בבית בזק במגדלי עזריאלי ובמהלכו שמענו על מודלים חדשים המשלבים מסחור, השקעה ומסחר, וכן דנו באתגרים השונים העומדים בפני מנהלי קהילות היזמות ובאפשרויות השונות לשיתופי פעולה.

 

שמחנו לארח נציגי אקדמיה נכבדים שנשאו דברים בפני הקהל. את המפגש פתח מר גיל רוזן, סמנכ"ל שיווק וחדשנות בבזק. לדבריו, התעשיה היום מתפתחת בקצב אקספוננציאלי. תעשיות מסורתיות, כגון תעשיות התקשורת, צריכות לדעת כיצד להתאים את עצמן לשוק שמתפתח באופן כזה מהיר. זה לא עניין של מה בכך, שכן לרוב מדובר בחברות גדולות בהן התהליכים הם ארוכי טווח, ועל כן הקשר בינן לבין הסטארט-אפים ומרכזי היזמות הוא קריטי עבורן.

 

אחרי דבריו של גיל עלה לבמה אורן כלפון שהגיע אלינו מחברת "רמות" שהיא חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב. אורן שוחח עם המשתתפים על יצירת ערך מסחרי. "היתה הפרייה הדדית. השאלות שנשאלו היו ענייניות ורלוונטיות בתחום ההרצאה שלי. הם נגעו בנקודות מהותיות שעולות וצפות ביום-יום". כך מספר לנו אורן. "היה שילוב של אנשים שמגיעים מתחומים שונים ותעשיות שונות, כך שזה היה מעניין. כן ירבו מפגשים כאלו!".

 

 

 

על מאה כשלונות והצלחה שמענו מפרופסור מל רוזנברג "דיברתי על האפשרות ללמוד בעיקר מטעויות, יותר מהצלחות. אחרי הכול, הצלחה בעולמות הסטארט-אפים היא נדירה. מעטים הצליחו בלי ללמוד מטעויות ובלי להקיש על שישים דלתות לפני שהבטיחו את ההשקעה, שיתוף הפעולה או העסקה שלהם. במהלך הקריירה שלי אני המצאתי מוצרים שהיו כל כך זולים שהתמלוגים היו זניחים (או לא קיימים) וברגע שהיבוא נעלם או שהיצרן מכר את חברתו, החברה והמוצרים חדלו מלהתקיים. כמו כן דיברתי על האתגרים והקשיים בלהיות ממציא בעולם האקדמי. באוניברסיטת תל אביב מציעים לך עסקה אטרקטיבית שאמורה לעודד אקדמאים להמציא, אבל מצד שני בכל פעם שעמדתי לפני קידום, העובדה שהייתי ממציא רק עכבה את ההתקדמות האקדמית שלי. זה לא מספיק שיהיה לך משרד TTO טוב, אתה צריך גם אווירה בקמפוס שתומכת במחקר יישומי."

 

 

 

 

את המפגש סיים דוד שם טוב שהגיע מהטכניון וסיפר על מודלים חדשים לשיתופי פעולה ויצירת ערך בין האקדמיה למגזר הפרטי "שמחתי לראות שמישהו מהחברות הגדולות סוף כל סוף הבין שצריך לעשות חדשנות וצריך לדבר עם האקדמיה. בשביל זה באתי. בטכניון לדוגמא אנחנו מארחים בכל יום משלחות מכל העולם. הן מגיעות ללמוד איך עושים סטארט-אפים באקדמיה ואיך מפתחים אותן בתעשייה. אפשר לראות שם את אינטל ואת אי בי אם ועוד חברות גדולות כאלו. באותו זמן, אנחנו לא רואים את הנוכחות של חברות ישראליות גדולות."

 

בהזדמנות זו אנחנו רוצים להודות לכל מי שהגיע למפגש שלנו, היה לנו הכבוד לפגוש כל אחד ואחד מכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.