23 נובמבר 2016 | יוסי דהן
מיומנו של יזם סדרתי – יאיר גרינדלינגר

היזם הראשון שהכיר יאיר גרינדלינגר בילדותו היה סבא שלו שהיה פעיל בעסקי המסעדנות. לעולם ההיי-טק נחשף רק בצבא כשהיה בממר"מ. אחרי הצבא פגש בבחור בשם ערן וואגנר שהייתה לו חברה לפתרונות תוכנה בשם Expert. יאיר עבד אצל ערן כאיש מכירות וזמן קצר לאחר מכן הבין שהוא רוצה להיות כמוהו. יאיר למד מערן איך בונים חברה.

היזם הראשון שהכיר יאיר גרינדלינגר בילדותו היה סבא שלו שהיה פעיל בעסקי המסעדנות. לעולם ההיי-טק נחשף רק בצבא כשהיה בממר"מ. אחרי הצבא פגש בבחור בשם ערן וואגנר שהייתה לו חברה לפתרונות תוכנה בשם Expert. יאיר עבד אצל ערן כאיש מכירות וזמן קצר לאחר מכן הבין שהוא רוצה להיות כמוהו. יאיר למד מערן איך בונים חברה.

 

כעבור שנה הקים ביחד עם חברו דורון אלגרסי חברה בשם Security-7. אחד הדברים שעשה בחברה היה לגייס השקעות. כך הכיר את בני שטיינמץ ממנו גייס השקעה לחברה. אחרי שיאיר ודורון מכרו את Security-7 שטיינמץ הציע ליאיר להצטרף לחברת השקעות בתחום ההייטק שהקים בשם STI Ventures. יאיר הצטרף כשותף-מנהל לקרן, חיפש הזדמנויות מעניינות להשקיע בחברות ואף ישב במועצת המנהלים של חלק מהן. אחת מהן הייתה חברה בשם Port Authority Technologies. החברה לא הצליחה להתרומם ויאיר קיבל את תפקיד המנכ"ל שם כדי להביא לסגירתה. הוא גילה בה אנשים מדהימים שיחד איתם עשה פיווט לתחום אחר וגייס השקעות מקרנות אמריקאיות עד שהחזיר את החברה לצמיחה מחודשת.

 

לאחר מכן הקים עם דורון חברה שסיפקה Marketplace שמחבר בין אנשי תמיכה טכנית פרילנסרים לחברות שצריכות אנשי תמיכה טכנית למוצרי החברה שלהם. לחברה קראו Support Space. כעבור 7 שנים יאיר ודורון החליטו לעזוב את החברה בעקבות חילוקי דעות שהיו להם עם ה-Board לגבי הכיוון אליו צריך להוביל את החברה.

 

אחרי שעזבו את Support Space הקימו יאיר ודורון את Fire Layers. החברה מספקת פתרון אבטחת מידע לארגונים שמשתמשים באפליקציות שרצות על גבי פלטפורמת מחשוב ענן. שלוש שנים בלבד אחרי שהקימו את File Layers ואחרי שגייסו לחברה כ-7M$ בלבד – נמכרה החברה לחברת ProofPoint ב-60M$.

 

בראיון עם יאיר גרינדלינגר, מייסד ומנכ"ל Fire Layers, מספר יאיר על החברות שהקים, על האתגרים איתם התמודד בהקמת החברות, על המורכבות  של מערכות יחסים בין מייסדים למשקיעים ועוד.

 

מתוך הראיון:

 

"אחד הכלים הכי קריטיים במכירה של אבטחת מידע זה היכולת לייצר ערך אצל הלקוח מאוד מהר. מהר וקל. כדי למכור נכון להיום פתרון אבטחת מידע אתה צריך להיות מסוגל להתקין POC או Risk assessment, ואני אקח את זה לקיצון עם השאיפה האמיתית – להתקין בדקות. ושבאותו יום שהתקנתי אני כבר מבין למה אני לא יכול להסיר את זה. אם אתה מצליח לעשות את זה ככה אז אתה תצליח מאוד כחברה. עכשיו, לא תמיד אפשר לעשות את זה בדקות ולא תמיד רואים את הערך כבר ביום הראשון, אבל אם לוקח להתקין את ה-POC ימים רבים או שבועות אז אתה לא תגיע לשם. אם אני צריך לחכות חודש עד שאולי אני אראה ערך מזה אז זה גם כנראה לא יצליח. צריך להיות מסוגלים בצורה סופר מהירה להתקין ולהציף ערך."

 

(יאיר גרינדלינגר על התנאים להצלחה במכירת פתרונות אבטחת מידע).

 

להאזנה לראיון המלא עם יאיר בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.