4 דצמבר 2016 | אורן שמולביץ
4 כללים להגדלת המכירות שלכם באמצעות סרטון וידאו

סרטוני וידאו הפכו בשנים האחרונות לכלי שיווקי כמעט בסיסי בכל עסק ובצדק. מדובר בכלי עוצמתי לבניית מותג, להעברת המסר בצורה אפקטיבית וליצירת אינטראקציה עם קהלי היעד. למרבה הצער, בפועל ארגונים רבים משקיעים משאבים יקרים בהפקה מרשימה של סרטונים שמוצאים את עצמם מאוחסנים באתר החברה או ביוטיוב ושם הם "מעלים אבק" בלי שהם ממלאים את ייעודם ומייצרים ערך שיווקי כלשהו.

סרטוני וידאו הפכו בשנים האחרונות לכלי שיווקי כמעט בסיסי בכל עסק ובצדק. מדובר בכלי עוצמתי לבניית מותג, להעברת המסר בצורה אפקטיבית וליצירת אינטראקציה עם קהלי היעד. למרבה הצער, בפועל, ארגונים רבים משקיעים משאבים יקרים בהפקה מרשימה של סרטונים שמוצאים את עצמם מאוחסנים באתר החברה או ביוטיוב ושם הם "מעלים אבק" בלי שהם ממלאים את ייעודם ומייצרים ערך שיווקי כלשהו. לכן, לפני שמשקיעים סכומי כסף לא מבוטלים ביצירת סרטון שיווקי, חשוב לתכנן את היום שאחרי.

  

וידאו יכול להעביר מידע רב יותר מאשר טקסט כתוב ובפרק זמן קצר בהרבה. מחקר של חברת פורסטר בדק ומצא כי דקת וידאו אחת מצליחה להעביר 1.8 מיליון מילים, לא פחות. כלומר וידאו הוא בעל ערך שיווקי גבוה וחשוב שארגונים יזכרו זאת כאשר הם משקיעים ב–video marketing. אך ההחלטה על הפקת סרטון צריכה להיות בהתאם להגדרת המטרה של הסרטון, לדוגמא: קידום המותג, יצירת נאמנות לקוחות, הנעה לפעולה, הגדלת התנועה לאתר ויצירת לידים איכותיים וכן הלאה.  

 

ריכזנו עבורכם מספר כללים שיש ליישם כדי להפוך את הסרטון שלכם לכלי מכירתי מנצח:

 

ספרו סיפור

לא צריך להיות עורך וידאו מקצועי כדי להפיק תוכן שיחבר את הקהלים שלכם והדרך הטובה ביותר היא לספר את הסיפור שלכם. כדי לרתום את האנשים ולהניע אותם לפעולה (ליצור קשר, לרכוש את המוצר וכו') חשוב ליצור תחושה של הזדהות ושייכות דרך סיפורים שהוא יוכל למצוא את עצמו בהם ואין כמו ווידאו כדי לעשות זאת. החוכמה ב – storytelling  היא לא רק לספר על המוצר אלא ליצור דיאלוג שבו אתם מתחברים לרגשות, לקשיים, לדילמות של הלקוחות ולספר סיפור שמאפשר להתחבר לזה דרך סיפור. לכן, חשוב להכיר מיהם הלקוחות ומה מאפיין אותם, מה הצרכים שלהם ודרך החיבור למרכיבים האלה לספר להם מדוע המוצר שלכם יכול לסייע להם.

 

אנשים רוצים לצפות בסרטון לא כדי "ללמוד" משהו (אלא אם כן מדובר בצפייה במסגרת לימודים או עבודה) אלא כדי לחוות מפלט בידורי, אסקפיסטי של דקות ספורות במהלך שגרת היום. לכן, ככל שהסרטון יעניק את המרכיב שמייצר את העניין, את הבידור והסקרנות, כך גדלים הסיכויים כי הצופה יישאר עד הסוף ולא יעזוב תוך כדי. לכן, הווידאו לא צריך להיות בהכרח על המוצר שאתם רוצים למכור אלא על יצירת חוויות נעימות המעניקות לצופה תקווה, צחוק, מתח בריא ודרכם להעביר את הנרטיב של המוצר והערכים שלו.

 

 

הכניסו כתוביות

יתכן וזה נשמע טריוויאלי, אך בפועל סרטונים שיווקיים רבים אינם מלווים בכתוביות וזו טעות משום שמדובר בדרך מצויינת ליצור קשר עם הצופה ומאפשרות לו לעקוב אחר התוכן בכל מצב וזמן. למשל, רבים מהמשתמשים צופים בווידאו בסביבה רועשת כמו ישיבה בבית קפה או במהלך העבודה במשרד ולכן הם אינם יכולים לשמוע את הקריינות של הסרטון ועלולים לנטוש את הצפייה כבר בשלב מוקדם. הכתוביות יאפשרו להם לעקוב ביתר קלות במיוחד אם שפת הסרטון אינה השפה הטבעית להם.   

 

יצירת הנעה לפעולה

וידאו יכול להיות דרך מצוינת להניע אנשים לפעולה, במיוחד משום שמדובר באפיק פניה אמין ומעורר רגש והזדהות (כמובן באמצעות תוכן נכון) שיכול לייצר את המוטיבציה המבוקשת ולקבל מידע נוסף. על כן, חשוב לייצר אינטראקציה ולספק לצופים כלים נגישים ומיידים לביצוע פעולה כגון מילוי פרטים אישיים. חשוב להכניס בסוף הסרטון אמצעי להנעה לפעולה (call-to-action)או הערות קליקלביליות בגוף הסרטון (annotation), לדוגמא: פנייה באמצעות מייל, הזמנה לבקר באתר, השתתפות בוובינר קרוב, הורדת חומר כתוב, הרשמה לניולזטר ועוד.  חשוב גם לייצר נוכחות למותג באמצעות שילוב שלו לאורך כל הסרטון ויצירת נראות מתאימה.

 

שימוש בכלי אנליזה

ממש כמו ניתוח התנועה לאתר האינטרנט שלכם כך גם ביצוע אנליזה לסרטון הווידאו הכרחי כדי להכיר את קהל היעד שלכם וללמוד את תגובתם: האם נוצרה הנעה לפעולה ואיזה תכנים היו עדיפים ואפקטיביים יותר. כלי ניתוח מאפשרים לקבל מידע שימוש ובעל ערך, כמו מעקב אחר הרגלי הצפיה, נתונים לגבי נטישת הסרטון, מידע לגבי התכנים שיצרו תגובה טובה יותר, ואילו מרכיבים יצרו את התמהיל הנכון. נתונים אלו מאפשרים לכם לערוך אותו שוב בהתאם או להפיק לקחים לסרטונים הבאים.

תגובות

1. יורי | 18 פברואר 2018

רוב הסרטונים שנצפים בפייסבוק נצפים ללא שמע

רצינו ליצור סרטון תדמית לאפליקציה שלנו ולפרסם אותה בפייסבוק כדי ליצור הורדות. את הטיפ הזה קיבלתי מ- לה קומדיה הפקות - הם ידעו לומר לנו שרוב הסרטונים נצפים ללא סאונד והמליצו להוסיף כתוביות. פרסמנו את שני הסרטונים עם ובלי כתוביות וזה באמת נכון. טיפ מאוד חשוב שכדאי לזכור לפני פרסום של סרטונים ברשת...


2. איתן ארבל | 11 דצמבר 2016

תוספת כתוביות זה באמת רעיון מעולה. תודה על הרעיון !


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.