14 דצמבר 2016 | אנטון רובינשטיין
7 טיפים שיעזרו לך לגייס כסף לסטארט-אפ שלך

בדיקת מידע אודות משקיעים פוטנציאליים וסינון משקיעים שלא יכולים להשקיע במיזם יעזור לך לא לבזבז את הזמן שלך ולהיפגש רק עם משקיעים רלוונטיים. לפני הפגישה שגוזלת זמן, נסו לוודא כי המשקיע הפוטנציאלי שלך 1) בעל הון נדרש 2) הוא זה שמקבל החלטות ו -3) המשקיע באופן קבוע או לאחרונה השקיע בשלב זהה ובשוק אליו הסטארט-אפ שלך מכוון. הזמן שלך הוא המשאב היקר ביותר שלך כאשר מדובר בגיוס כספים.

לאחד מהשלבים החשובים ביותר בהקמת הסטארט-אפ שלך, כדי להתכונן היטב, לתכנן מראש ולא לפעול בצורה פזיזה. אז מה עושים? הנה כמה טיפים שיעזרו לך לעשות את זה כמו שצריך:

 

1.      לנהל נכון את הזמן שלך

בדיקת מידע אודות משקיעים פוטנציאליים וסינון משקיעים שלא יכולים להשקיע במיזם יעזור לך לא לבזבז את הזמן שלך ולהיפגש רק עם משקיעים רלוונטיים. לפני הפגישה שגוזלת זמן, נסו לוודא כי המשקיע הפוטנציאלי שלך:
1) בעל הון נדרש  
2) הוא זה שמקבל החלטות
3) המשקיע באופן קבוע  או לאחרונה השקיע בשלב זהה ובשוק אליו הסטארט-אפ שלך מכוון.
הזמן שלך הוא המשאב היקר ביותר שלך כאשר מדובר בגיוס כספים. להלן סטטיסטיקה אודות תהליך גיוס *SEED ממוצע:

 

 

*תהליך גיוס SEED הוא בדרך כלל סבב גיוס שני, כאשר בסבב גיוס הראשון PRESEED הסטארט-אפ פונה לחברים, למשפחה או לאנג'לים ומשקיעים קטנים. בשלב ה-SEED הסטארט-אפ נמצא בדרך כלל בשלב של פיתוח מתקדם או אף לאחר ביצוע פיילוט.

 

 

2.      להבין את הקושי הכרוך בתהליך הגיוס ולהיות מוכן

חשוב להבין שתהליך איתור אנג'לים ואנשי הון סיכון הוא לא קל כפי שזה נראה. אתה חייב תכנית עסקית מפורטת, מחקר שוק, תכנית חדירה, תחזיות פיננסיות, תקציב וגם סיפור מאחורי הסטארט-אפ שלך. כמו כן, כדאי לדעת לדעת איך להתמודד עם דחייה אם אתה רוצה לעבור את התהליך ללא פגע.
בפגישות הראשונות המשקיע לא יקרא תכנית של 30 עמודים, אבל כן ירצה לראות מצגת שמציגה את דבריה העיקריים.

התרשים שלהלן מציג אלו נושאים חשובים יותר למשקיע בשלבי הכרות ראשוניים עם הסטארט-אפ. ניתן לראות את משך הזמן הממוצע שמקדיש המשקיע לכל אחד מהנושאים במידע שקיבל במצגת דרך המייל.

 

 

מקור: DocSend

 

 

3.      גיוס מבוסס אבני דרך

לפני גיוס כספים, עליך לחשב בדיוק כמה כסף אתה צריך (הכנת תקציב במסגרת התכנית הפיננסית). הגדר אבני דרך ואז צא לגייס רק כמה שאתה צריך כדי להגיע לאבן דרך משמעותית. ברגע שהצלחת להגיע לאבן הדרך שלך, אז אתה יכול לצאת לגיוס נוסף. הגישה הזאת מונעת דילול מיותר ומאפשרת לך לקבל את הערך הגבוה ביותר האפשרי עבור כל סבב גיוס.יש לקחת בחשבון כי סבב גיוס הבא ייקח כפרק זמן של עשרה שבועות בממוצע,  שגם אותו צריך לממן.

 

 

 

כדי להכין את המיזם לגיוס, להכין תכנית עסקית וליצור קשר עם משקיעים רלוונטיים לחצו כאן.

 

4.      מדדי היחידה EOU

קורה שהיזמים מבזבזים חודשים בישיבות עם משקיעים אך אינם מצליחים לשכנע אותם לשים את הכסף הנדרש. מניסיוננו בחברת טרגו (בהנחה שיש צוות טוב ושוק גדול מספיק) מה שמעניין את המשקיעים זה מדד יחידה.  עלות רכישה ממוצעת של לקוח, הערך הכלכלי שלו ל"אורך חייו" ועלות  שימור או רכישה חוזרת של הלקוח.

 

5.      הישגים

בשלב הראשוני של פיתוח הסטארט-אפ באמת שאין הרבה מה להציג למשקיעים. עדיין המשקיעים רוצים לראות שהצלחת לעשות משהו, איזשהו בסיס להערכת העבודה שנעשתה ולאן היזמים רוצים להתקדם. לעתים קרובות היזמים מסתובבים שנה שלמה בשוק ומחפשים כסף, בטענה שהם רוצים להתחיל בקידום המיזם. זה לא נראה טוב, בשנה הזו ניתן לעשות הרבה. למשל, לכתוב תכנית עסקית, ליצור גרסה ראשונית למוצר או לפחות ליצור סרטון הדמיה. כאשר יתקבל הכסף אז הסטארט-אפ יקבל אפשרות לעשות קפיצת מדרגה משמעותית.

 

6.      קשרים אישיים

חלק מהיזמים מבלים זמן רב באיתור משקיעים באירועים ומיט-אפים. בהרבה מקרים המשקיעים בסבב גיוס הראשון יבואו דרך רשת קשרים הקיימת שלכם ולעתים קרובות דרך היכרויות מחברים. שאלו חברים / יזמים  האם הם מכירים משקיעים שאולי אוהבים את מה שאתם אתם עושים, ואתם תופתעו עד כמה רבים מהם יהיו מוכנים לעזור לכם. קשר אישיהוא מפתח להשגת פגישה.

 

7.      לבנות תחזית פיננסית

עבור חברת סטארט-אפ בשלבים מוקדמים המחפשת לגייס מימון בשלב ה-Seed, תחזיות פיננסיות מהוות חלק חשוב מאינדיקטורים לאטרקטיביות המיזם. חלק מהחברות אינן משקיעות הרבה זמן ומאמץ ביצירת מודל פיננסי. חלקן אף מצליחות לגייס כסף על בסיס מצגת או איזשהו אקסל בסיסי. מה שחלק מהיזמים לא מבינים זה שהשקעה זה לא המטרה אלא רק האמצעי לקידום המיזם. אם לא הצלחתם להגיע לאבן דרך משמעותית עד לסבב גיוס הבא, אתם יכולים לשכוח מהשקעה נוספת. תחזית פיננסית תעזור לצוות לאמוד בצורה מדויקת יחסית את התקציב הנדרש על מנת להגיע ליעד משמעותי שיאפשר גיוס כסף נוסף. כמו כן, תקצוב נכון ואומדנים להכנסות או למשתמשים יעזרו לך להגיע למדדי היחידה EOU.

 

כדי להכין את המיזם לגיוס, להכין תכנית עסקית וליצור קשר עם משקיעים רלוונטיים לחצו כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.