16 דצמבר 2016 | יוסי דהן
סיפורו של חייל מיחידה 8200

יוני לייטרסדורף נולד בירושלים שברמת שרת לפני 33 שנים לאבא רופא ואימא מרצה למכללה למורים. כשהיה בן שש קיבל מאחיו הגדול את המחשב הישן שלו. הוא השתמש במחשב למשחקים עד שגילה את עולם התכנות. בגיל 12 כבר התחיל לעבוד בהייטק בתחום אבטחת האיכות.

יוני לייטרסדורף נולד בירושלים שברמת שרת לפני 33 שנים לאבא רופא ואימא מרצה למכללה למורים. כשהיה בן שש קיבל מאחיו הגדול את המחשב הישן שלו. הוא השתמש במחשב למשחקים עד שגילה את עולם התכנות. בגיל 12 כבר התחיל לעבוד בהייטק בתחום אבטחת האיכות.

 

בגיל 15, אחרי שהוריו התגרשו, עבר יוני עם אמו לאנקורג' שבאלסקה למשך שנה. שנה אותה סיכם כחוויה מדהימה למרות הקור של מינוס 40 מעלות. כשחזר לארץ עבד חצי שנה במקדונלדס עד שאחיו הגדול שכנע אותו לחזור לעבוד בהיי-טק. וכך מצא עצמו בגיל 17, כשכל החברים שלו היו בתיכון ולמדו לבגרויות, עובד בסטארט-אפ עם רכב חברה ומשכורת של מבוגר. כשסיים את התיכון התגייס ליחידה 8200.

 

בראיון עם יוני לייטרסדורף, מייסד ומנכ"ל חברת indeni, מספר יוני על התפקיד שעשה ב-8200. יוני גם מספר על תפקידו כמנהל מוצר בצ'קפוינט שם צמח הרעיון להקים את הסטארט-אפ שלו, את סיפור הקמת indeni והאתגרים איתם התמודד במהלך הדרך. מה שמעניין במיוחד בסיפור של יוני, זה לשמוע איך הכישורים שפיתח במהלך שירותו הצבאי ביחידת 8200 עזרו לו באתגרים איתם התמודד לאורך הדרך מאז שהשתחרר ועד היום.

 

מתוך הריאיון:

"יש תופעה מעניינת בעולם הסטארטאפים בהקשר של רווחיות. הדעה הרווחת היא שאם אתה ריווחי זה אומר שאתה לא גדל מספיק מהר. תחשוב על זה, בעולם ההיי-טק כשאתה מוכר מוצר ללקוח אז אתה מוכר אותו בשולי רווח גבוהים. זאת אומרת, שאם אני עכשיו מוכר לך מוצר ב-100$ ושולי הרווח שלי הם 90% אז מתוך ה-100$ שמכרתי לך נשארים אצלי 90$ בכיס. זה הרבה יותר גבוה מרוב השווקים בעולם. ואז השאלה מה אתה עושה עם ה-90$? האם אתה לוקח את זה הביתה? דיבידנד או לא משנה מה... או האם אתה לוקח את הכסף ומשקיע אותו – בונה מוצר יותר גדול, משקיע בשיווק וכו'. מה אתה עושה עם הכסף שקיבלת? עכשיו, המשקיעים שלנו, וגם אני בהקשר הזה, רוצים חברה כמה שיותר גדולה. כי בסופו של דבר, הערך שאנחנו מקבלים זה לא הדיבידנדים הפוטנציאלים אלא זה ערך המניה עצמה של החברה. ולכן ערך המניה עולה ככל שאתה גדול יותר ולכן הגיוני שתיקח את הכסף ותשקיע אותו. וזאת הסיבה שבעולם הסטארטאפים לא רוצים להגיע לרווחיות כי זה אומר שאתה לא יודע מה לעשות עם הכסף שלך."

(יוני לייטרסדורף על תופעת הרווחיות בסטארטאפים)

 

לראיון המלא עם יוני בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.