19 דצמבר 2016 | אייל ברש
17 נקודות ציון בהיסטוריה של גיבויים והתאוששות מאסונות

תחום האחסון והגיבוי זוכה להצלחה רבה בישראל בשנים האחרונות, כאשר יותר ויותר סטארטאפים וחברות קמים ומכריזים על מוצרים ייחודים וטכנולוגיות חדשות. לשם כך, צירפנו סקירה היסטורית, איך היכן ומתי החל לפעול עולם הגיבוי ואבני הדרך המרכזיים שלו – דעו מאין באתם ולאן אתם הולכים...

תחום האחסון והגיבוי זוכה להצלחה רבה בישראל בשנים האחרונות, כאשר יותר ויותר סטארטאפים וחברות קמים ומכריזים על מוצרים ייחודים וטכנולוגיות חדשות. לשם כך, צירפנו סקירה היסטורית, איך היכן ומתי החל לפעול עולם הגיבוי ואבני הדרך המרכזיים שלו – דעו מאין באתם ולאן אתם הולכים...

 

13.7 מיליארד שנים לפנה"ס: היקום מתחיל כנקודה בודדת (סינגולריות כבידתית); אלה המאמינים בתיאוריה "המפץ הגדול" מציעים כי מדובר בהתאוששות מאסון מתמשך...

 

3.8 מיליארד שנים לפנה"ס: תחילת החיים על פני כדור הארץ. מולקולת ה-RNAהתגלתה מאוחר יותר כבסיס ל-DNA. ה-DNA מכיל את הנתונים הביולוגיים והמידע הגנטי המאפשר לכל יצורי החיים המודרניים לתפקד, לגדול ולהתרבות. במילים אחרות, אתם הגיבויים של ההורים שלכם.

 

65 מיליון שנים לפנה"ס: הדינוזאורים, אינם מגובים.

 

3200 לפנה"ס: המצאת הכתב. כדי לא לשכוח דברים, בני התרבות השומרית העתיקים כתבו את כל המידע. ישנם RPOs גדול בספרים (כל עוד יש לך סופר טוב) אבל RTOS הם שטותיות; המבוגר הממוצע קורא כ-300 מילים לדקה.

 

552 לפנה"ס: כורש הגדולשינןאת שמותיהם של כל החייליים בצבא שלו, בסך-הכל כ-10,000 גברים פרסים. הישג מדהים של זיכרון, אך לא רק! היה זה גם הלקח הקשה ביותר ונקודת כשל בשמירת המידע. הוא נהרג בקרב ב-530 לפני הספירה וכל המידע הלך איתו.

 

48 לפנה"ס: שריפת הספרייה באלכסנדריה. בין עשרת הספרים האבודים של כל הזמנים, הספר הפואטיקה של אריסטו שעלה בעשן ולהבות. כך, האנושות גילתה את אחת החולשות בגיבוי המידע שלנו; נייר הוא למעשה די דליק.

 

1347 לספירה: חוזה הביטוח הידוע הראשון נחתם בגנואה, איטליה. אלו שהיו בעלי רכוש (מכרו וקנו סחורות) אהבו את הרעיון. הבעיה שקשה להעריך מידע, ורוב האנשים מעדיפים שהנתונים יחזרו אליהם בחזרה מאשר לקבל פיצוי בגין האובדן שלהם.

 

1436 לספירה: יוהנס גוטנברג, צורף לשעבר, יצר את הדפוס הראשון בגרמניה. הוא השתמש בידע שלו של ליצירת אותיות ממתכת שעל-ידי לחיצה בדיו ולאחר מכן על נייר יצרו עותק. הדבר גרם להדפסת עותקים מרובים בצורה מהירה, ויצר צעד גדול ומשמעותי קדימה בכל הקשור לחוסן הנתונים.

 

1539 לספירה: התמונה הפכה לגיבוי. הנרי השמיני, מלך אנגליה ניסה להחליט מי תהיה האישה הבאה עמה הוא יתחתן ולצורך המשימה שלח את האמן הנס הולביין ליצור עותק אמין של מראה הנסיכות האירופאיות שהיו ברשימתו. בהתבסס על תמונות אלו, ביצע הנרי את הבחירה שלו ובחר באן קליבסרק כדי לגלות שהיא לא נראית בכלל כמו שציפה. נתונים מושחתים/עותק רע.

 

1937 לספירה: המצאת הצילום. צילום מסמכים זכה להצלחה ופועל בנאמנות מאז תחילת המאה ה-20. אבל מה קורה עם התאוששות מאסון של יערות הגשם?

 

1949 לספירה: מנצ'סטר בסימן 1 היה אחד המחשבים האלקטרוניים המוקדמים והראשון מסוג Stored-Program. למחשב היה זיכרון של 32 מילים, והפעולה החשבונית היחידה שידע לבצע הייתה חיסור.

 

1964 לספירה: מחשוב לשוק המוני, תכנית 101 נחשפה לציבור ביריד בניו יורק. אחד המחשבים הללו שימש בחללית אפולו 11 וזה היה פחות או יותר... מחשבון. "צעד קטן אחד..." (בכל פעם)!

 

1972 לספירה: מחשבי מיינפריים מספקים יישומים ונתונים במהירות גבוהה למאות משתמשים, יתירות, חומרה מובנית ומבטיחים שלא יהיו RPOs ו-RTOS-חריגים. בני התרבות השומרים העתיקים, בטוח היו אוהבים את זה.

 

1990 לספירה: הגיל של המחשוב המבוזר בעיצומו וכולו עסוק בלגבות מידע לדברים המלבניים הקטנים הנקראים "קלטות".

 

1998 לספירה: VMware נוסדה בפאלו אלטו, קליפורניה. למרות התפיסה שלתוכנות המיועדות לטפל בהרצת מכונות וירטואליות וניהולן שמקורה בשנת 1960. היו אלה VMware שהציגו וירטואליזציית חומרה לשוק הרחב. הווירטואליזציה עוד תחולל מהפכה בתחומי הגיבוי והתאוששות מאסון.

 

2008 לספירה: מיקרוסופט משחררת את Hyper V המוצר המתחרה שלהם ל-VMware. אם לא בדקתם ווירטואליזציה תעשו את עכשיו. תוכנות מפתח ספציפיות עבור גיבויים וירטואליים קיימות, אבל רוב החברות לא משלבות את זה עם שרתים פיסיים, גיבויי קלטת או חוצות פלטפורמות מיקרוסופט/לינוקס.

 

2016 לספירה: בדוח שהתפרסם על ידי Research and Markets ההכנסות שיתקבלו כתוצאה משירותי גיבוי המוצעים על פלטפורמת ענן ושירותי גיבוי מקוונים, צפויות לגדול בכ-27.5% בשוק הגיבוי העולמי בתקופה של 2016-2020.

 

2017 לספירה: אנו עוד רגע כאן...

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.