3 ינואר 2017 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Inspecto

פיתחנו שיטה שמאפשרת זיהוי ודיווח על חומרי הדברה ורעלים במזון. נכון להיום, זיהוי של חומרים אלו ניתן לביצוע בתנאי מעבדה בלבד והתהליך הוא ארוך ומסורבל, כזה שלא מאפשר ללקוחות קצה לבצע בעצמם. הפיתוח שלנו מאפשר בדיקה מהירה, אוטומטית ואמינה מחוץ לתנאי המעבדה.

מי אנחנו

חברת אינספקטו נוסדה אחרי צפייה בכתבת טלוויזיה בה הוצגו ממצאים של שאריות חומרי הדברה שנמצאים בפירות והירקות שאנו קונים מדי יום בסופרמרקט. הכתבה הצביעה על שימוש בחומרים אסורים, שימוש בכמויות גבוהות מהמותר, וקשרה קשר בין צריכה יומיומית של רעלים אלו לעליה ברמת התחלואה. צוות היזמים הם אנשים שמנסים לנהל אורך חיים בריא. אבנר, מנכ"ל החברה, טבעוני וספורטאי חובב. יאיר, מנהל הפיתוח העסקי של החברה, אב לשלושה ילדים ובעל מודעות גבוהה להשלכה הבריאותית שיש למזון על בני המשפחה. לכן גמלה בליבם ההחלטה לשנות את המציאות ולמצוא פתרון שמאתר, מזהה ומדווח על חומרי הדברה ורעלים שונים במזון.

 

 

מה אנחנו מחדשים

פיתחנו שיטה שמאפשרת זיהוי ודיווח על חומרי הדברה ורעלים במזון. נכון להיום, זיהוי של חומרים אלו ניתן לביצוע בתנאי מעבדה בלבד והתהליך הוא ארוך ומסורבל, כזה שלא מאפשר ללקוחות קצה לבצע בעצמם. הפיתוח שלנו מאפשר בדיקה מהירה, אוטומטית ואמינה מחוץ לתנאי המעבדה ומאפשר לחקלאים, יצרני מזון, סופרמרקטים וגופים ממשלתיים לבצע בדיקות בכל רגע נתון כדי לוודא שהתוצר אותו הם מגדלים, מייצרים או מוכרים עומד בתקנים והסטנדרטים. בהמשך הדרך אנו מתכוונים למזער את המכשיר שלנו ולהעביר את הכוח לצרכן כדי שזה יוכל לבצע בדיקות בעצמו בזמן הקניה בסופרמרקט או בבית.

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

כמו בכל סטארט-אפ האתגרים שלנו משתנים מחודש לחודש. נכון להיום האתגר הגדול ביותר שלנו הוא במציאת משקיעים מהארץ. באופן מפתיע אנחנו מקבלים יותר פניות להשקעה מגורמים שונים בחו"ל שמאד מתעניינים במוצר ובשירותים שלנו, וקיימת פחות תנועה מצד משקיעים מקומיים. היינו מאד רוצים למצוא שותף מקומי שיצטרף אלינו ויוביל איתנו את המהפכה הבאה בתחום המזון.

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

אנו מאמינים שנצליח משתי סיבות: הראשונה היא שהבעיה אותה אנו מתכוונים לפתור היא בעיה אמתית, מהותית וכלל עולמית. אנו מדברים עם גורמים שונים מאירופה, ארה"ב, סין, הודו, אוסטרליה, ברזיל וכולם בחיפוש אחרי פתרונות לבעיה של מזהמים במזון. הסיבה השנייה שבגינה נצליח היא שהמטרה והחזון שלנו מגיעים ממקום אישי. אנו נחושים לפתור את הבעיה הזו. אולי ייקח לנו יותר זמן, מאמצים וכסף מהמצופה אבל נגיע לשם!

 

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

קור-רוח ואופטימיות. עבודה בסטארט-אפ היא כמו נסיעה ברכבת הרים. יום אחד החברה למעלה אחרי ניצחון נהדר ולמחרת הרכבת יורדת אחרי הפסד מצער. הסוד הוא לשמור על קור-רוח ואופטימיות, ובעיקר – ליהנות מהנסיעה.

 

רצינו לומר תודה ל...

בראש ובראשונה אנחנו רוצים להודות למשפחות שלנו על התמיכה שלהם לאורך כל הדרך. אנו מרגישים מאד ברי מזל לקבל תמיכה שכזו. אנחנו גם רוצים להודות למשקיע הראשון שלנו שחר ב. על האמון בצוות, במוצר ובחזון. אנו גם מודים לאנשי הצוות של שני אקסלרטורים בהם אינספקטו הייתה ברת מזל להשתתף – MassChallenge ו-The 8200 Social Program, לא היינו מגיעים למקום בו אנו נמצאים היום ללא עזרתכם. אחרונים חביבים הם הצוות שלנו שעובד מסביב לשעון כדי להצעיד אותנו קדימה. במיוחד ד"ר דויד דרסלר ה-CTO שלנו, אלעד קאשי וסאשה לייקין מחברת FIT R&D, יגאל גלי היועץ שלנו ודניאל ינאי מחברת Outline Branding. תודה לכולכם!

 

 

בעוד שנה מהיום אנחנו

בעוד שנה מהיום נהיה עם מוצר בשוק ולקוחות ראשונים. אנו מאד מתרגשים לקראת השלב הזה ומצפים בקוצר לעבוד ביחד עם הלקוחות והשותפים שלנו בהגשמת החזון – שיפור רמת ואיכות החיים שלנו ושל הילדים שלנו.

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

התחום של רעלים במזון הוא תחום שנוגע לכולנו. ההשפעה שיש לחומרים אלו על איכות חיינו היא מרחיקת לכת. נכון להיום לא קיים פתרון בשוק שמאפשר פיקוח ובקרה בתחום ואת המחיר משלם הצרכן בבריאותו. אנו ממליצים בחום לעקוב אחרי הפעילות וההתקדמות שלנו ולראות עם אילו חברות אנו עובדים, אילו מוצרים בטוחים לרכישה ומתי נשווק מוצר לצרכן שיאפשר לכם לבדוק כל מוצר בעצמכם.

 

ככה שומרים אתנו על קשר…

במייל הכללי: [email protected]

ישירות איתנו:

אבנר:[email protected]

יאיר: [email protected]

ובעמוד הפייסבוק שלנו.

משרדי החברה בתל אביב.

תגובות

1. Zvi Teitelbaum | 16 מרץ 2017

מימוש שאיפותיכם

המוטיבציה שמניעה אתכם ראויה להערכה, אך נראה שיהיה עליכם להמציא פיסיקה חדשה כדי לממש אפילו חלק משאיפותיכם. נפגש בעוד שנה (המוצר שלכם אמור עד אז להיות מוכן לשווק) ואשמח להווכח שטעיתי....


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.