13 נובמבר 2013 | מערכת StartIsrael
מה הממשלה יכולה ללמוד על קידום נשים מלוקסמבורג

בכירה במשרד הכלכלה: שוויון בחופשת לידה מובילה לכך שלא רק הנשים "נענשות"

"שוויון בחופשת לידה בין גברים לנשים מובילה לכך שלא רק הנשים 'נענשות' ויוצאות משוק העבודה עם הלידה. הטמעה של שוויון בין ההורים בחופשת לידה משנה את סביבת העבודה והופכת את הלידה לסוגיה משותפת לכולם, ולא רק לנשים", כך אומרת פטריציה לוכטה (Luchetta), בכירה במשרד הכלכלה בלוקסמבורג, שהגיעה השבוע לביקור בארץ.

 

לוכטה הגיע לארץ במסגרת משלחת של נשות עסקים מלוקסמבורג ודיברה בכנס שנערך במלון לאונרדו באזל בתל-אביב. לוכטה עובדת במשרד הכלכלה מ-2006,  וכיום עוסקת בתכנון אסטרטגי של המשרד בתחום הטכנולוגיות הירוקות והנקיות.

 

לוקסמבורג מנסה למשוך אליה חברות מקומיות שיקדמו את פעילותן באירופה דרך הבסיס הלוקסמבורגי.

 

לוקסמבורג מושכת אליה תאגידים וחברות גדולות לפיתוח פעילותן, כשבין היתר ניתן למצוא במדינה את סקייפ, אי-ביי, אמזון, AOL, שהקימו בה את המשרדים הראשיים שלהם לשוק האירופה.

 

לוקסמבורג היא מדינה קטנה המאכלסת חצי מיליון תושבים בלבד. לוקסמבורג,  ששמה המלא הוא "הדוכסות הגדולה של לוקסמבורג", היא מהמדינות העשירות בעולם. מוקד המשיכה שלה לעסקים מחוץ למדינה הוא כמובן הענף הפיננסי. לוקסמבורג, שהיתה ידועה כמקלט מס לאורך השנים, מדורגת במקום ה-14 בעולם מבחינת "אטרקטיביות מס". בעקבות ביקורת על המדינה בתחום המס, שינתה המדינה כמה מחוקי המס והתאימה בשנת 2009 את עצמה לסטנדרטים של ארגון ה-OECDלמתן מידע בתחום המס.

 

משלחת נשות העסקים הגיעה השבוע לארץ בתמיכת המשרד לשוויון הזדמנויות (Ministry of Equal Opportunities) בלוקסמבורג. המשרד נוסד ב-1995 בתחילה כמשרד לקידום נשים. ב-2004 שונה שמו לשמו הנוכחי כשמטרתו לקדם שוויון בין המינים במדינה. בין פעילות המשרד ניתן למנות נסיונות לצמצום פערי שכר בין נשים לגברים, וקידום נשים בעמדות קבלת החלטות בכלכלה ובפוליטיקה המקומת.

 

המשלחת הורכבה מכמה עשרות נשות עסקים מלוקסמבורג, ביניהן בתחום הבנקאות, האופנה, ואפילו שוקולטיירית, שלמדה בעבר בתדמור הישראלי.

 

תמונת המשלחת עם נציגות מישראל

תגובות

1. אורנה | 17 נובמבר 2013

ארץ מקסימה, הייתי שם

וגם לא חסר כסף


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.