2 ינואר 2017 | יוסי דהן
תנסה! מקסימום תצליח – שיחה על יזמות עם אלון גל

בראיון עם אלון גל, מייסד חברת האימון העסקי "תות תקשורת ותוצאות", מספר אלון על הדרך אותה עשה עד להקמת "תות תקשורת ותוצאות", על העקרונות אותם הוא מעביר למאומנים שלו ועל הדבר הזה שבשבילו הוא קם בבוקר.

אלון גל התחיל את עיסוקו באימון כמאמן שחיה במכבי חיפה. הוא אימן שחיינים מצליחים בתחילת דרכם כמו איתן אורבך. כשהגיע כמאמן צעיר למכבי חיפה הוא קיבל את הקבוצה הכי גרועה. תוך שנתיים הקבוצה שקיבל הפכה להיות הנבחרת של מכבי חיפה בשחייה.

 

לאחר מכן אלון ליווה סוכני ביטוח בתהליך ההכשרה שלהם בחברת הביטוח אררט. בגיל 27 הוא עזב את החברה והקים יחידת פיקוח עצמאית שאימנה את הסוכנים בחברת הביטוח. היה לו גם שותף על תיק ביטוח. בגיל 29 הם החליטו לעזוב את הענף ומכרו את התיק ביטוח שהחזיקו לחברת הביטוח אררט.

 

אחרי המכירה אלון חיפש את עצמו וניקלע במקרה לסדנת תקשורת עליה המליץ לו חבר. כשהגיע למפגש הראשון בסדנה נכנס המנחה והציג את עצמו. באותו רגע החליט אלון שזה מה שהוא רוצה לעשות וזמן מה לאחר מכן זה מה שבאמת עשה. אחרי שנתיים שהוא הנחה סדנאות תקשורת בארגונים התחבר לו הכול – אימון שחיינים, אימון סוכני ביטוח והנחיית סדנאות תקשורת בתוך ארגונים. משם צמח הרעיון של אימון עסקי. אז הוא הלך לאחד הלקוחות שלו, אנגלמן ובניו, והציע לו לאמן שלושה חודשים את הסוכנים שלו. בעקבות האימון של אלון הסוכנים הגדילו את המכירות שלהם ב-1,700% (!!!). במהלך השנה שלאחר מכן המשיך אלון לאמן קבוצות בארגונים בכל הארץ והביקוש לאימון שלו הלך וגדל. כשהבין שלא יוכל לתת מענה לכל הביקוש הוא הקים את הכשרת המאמנים הראשונה בישראל תחת השם "תות תקשורת ותוצאות".

 

בראיון עם אלון גל, מייסד חברת האימון העסקי "תות תקשורת ותוצאות", מספר אלון על הדרך אותה עשה עד להקמת "תות תקשורת ותוצאות", על העקרונות אותם הוא מעביר למאומנים שלו ועל הדבר הזה שבשבילו הוא קם בבוקר.

 

מתוך הראיון:

"אני תמיד אומר שבני אדם מוכנים לשלם כל מחיר בעולם חוץ ממחיר אחד שהוא מחיר הדחייה. הם מוכנים לוותר על רווחת ילדיהם והם מוכנים לוותר על הגשמת חלומם. הם מוכנים לוותר על הכול, רק מחיר אחד הם לא מוכנים לשלם – מחיר הדחייה.

הקשר ביננו לבין מה שיש לנו להציע – אנחנו לא יודעים לעשות את ההפרדה בכזאת קלות. קח לדוגמה את המאזינים שלך. הרבה מהם לא יודעים לעשות את ההפרדה כי כרגע הם מתארים את הדבר הכי נפלא שהם חשבו עליו בחיים שהם משקיעים בו את ימיהם ולילותיהם. ואיך אתה עושה את ההפרדה – איפה אני נגמר ואיפה מתחיל מה שיש לי להציע. אז אני אומר לבנאדם: "עכשיו תסתכל, הנה המחירים. מחיר אחד – אתה תצטרך ללמוד לקבל דחייה, לקבל לא, ומחיר שני זה שתוותר על החלומות שלך, ותמות מתוסכל. עכשיו תחליט".

אני מראה לאנשים שמחיר הדחייה הוא מחיר קטן מאוד לשלם ביחס למחירים העצומים שהם משלמים על דברים אחרים. לזה אני קורא: אין מחיר. יש הרבה שיטות מעניינות לדבר הזה שמלמדות את העניין. אחת מהן היא שאני שולח אותם לאסוף "לא". שזה אחד מהתרגילים שאני הכי אוהב."

(אלון גל על עקרון האין מחיר שהוא החשוב ביותר במכירות).

 

לראיון המלא עם אלון גל בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.