11 ינואר 2017 | אורן שמולביץ
האם YouTube היא הפלטפורמה הנכונה לניהול תכני הווידאו שלכם?

סרטוני ווידאו הפכו ובצדק למרכיב בסיסי בכל פעילות שיווק דיגיטלית. חברות משקיעות משאבים וכסף רב בהפקות מרשימות מאוד, אך לאחר מכן הן מעלות את הסרטונים ל – YouTubeושם הסרטונים "מעלים אבק" ולרוב לא מצליחים לייצר החזר השקעה מבחינה שיווקית.

חברות משקיעות כסף ומשאבים רבים בהפקת סרטונים שיווקיים, אבל לא מייחסות חשיבות לפלטפורמה שבה הסרטון ינוהל, אף על פי שהוא מהווה מרכיב משמעותי בהשגת החזר ההשקעה.

 

סרטוני ווידאו הפכו ובצדק למרכיב בסיסי בכל פעילות שיווק דיגיטלית. חברות משקיעות משאבים וכסף רב בהפקות מרשימות מאוד, אך לאחר מכן הן מעלות את הסרטונים ל – YouTubeושם הסרטונים "מעלים אבק" ולרוב לא מצליחים לייצר החזר השקעה מבחינה שיווקית.

 

אמנם היתרון הגדול של YouTube נעוץ בעובדה כי מדובר במאגר החיפוש השני בגודלו בעולם, שיקול חשוב כאשר המטרה היא לייצר חשיפה מקסימלית עבור הסרטון עם מעל למיליוני צפיות ביום. אחסון הסרטון ב"סופרמרקט" הסרטונים האדיר הזה מאפשר גם נגישות פוטנציאלית למספר רב של גולשים בכל העולם.

 

אולם, כשאנחנו שוקלים היכן לאחסן סרטון שיווקי, כדאי גם לקחת בחשבון שיקולים נוספים שיאפשרו להשיג את המטרות השיווקיות. לדוגמא, יצירת אינטראקציה עם הלקוחות, הגדלת התנועה לאתר החברה, אפשרויות האחסון והשיתוף של סרטוני הווידאו והאם הן מותאמות יותר לצרכים השיווקיים של החברה.

 

כלי אנליטקס

אחד מהכלים הנחוצים ביותר למנהלי דיגיטל הם נתונים אנליטיים חיוניים המאפשרים לקבל תמונה מעמיקה על הרגלי הצפייה של המשתמש, כגון, זמן הצפייה בסרטון ובאיזה שלב נטש אותו, מקורות התנועה לאתר, רמת השיתופיות של הסרטון ופילוח על פרופיל המשתמש. כלים אלו מספקים לכם תובנות לגבי הדרך שבה תוכלו לשפר את האפקטיביות של הסרטון. תוכלו לראות מהן בעצם הנקודות החיוביות והשליליות של הסרטון, וכך תסיקו איזה שיפורים יש לבצע בהמשך. כמו כן, כלים אלו מאפשרים לכם לדעת מהם הסרטונים האפקטיביים יותר ואיזה מקורות מייצרים את התנועה הגבוהה ביותר אליו.

 

חיבור לפלטפורמות ניהול לקוחות ושיווק

הוספת קטעי ווידאו למסרים שיווקיים כגון מיילים, דפי נחיתה או ניולזטרים מגדילים משמעותית את שיעורי הפתיחה והאינטראקציה עם הנמען. שימו לב האם הפלטפורמה שלכם מאפשרת לכם להטמיע את הווידאו במערכת שליחת מיילים וניולזטרים כגון MailChimp ו–Intercom ומערכות CRM דוגמת Salesforce.

 

ממשק נוח וידידותי

שיקול נוסף הוא אופן הצגת הסרטונים למשתמש והממשק בו ניתן לפרוס מספר סרטונים בצורה נוחה וידידותית שתעודד את המשתמש לצפות בהם ולא תגרום לו לנטוש. רוב החברות מייצרות מספר סרטונים – בין אם לצורכי פרסום מוצר או הדרכה ולכן אין מדובר בסרטון בודד.

 

הוספת מרכיבי מולטימדיה

בעוד ש-YouTube מאפשרת הצגה של סרטונים בודדים, ישנן פלטפורמות המאפשרות שימוש בתבניות מדיה עשירות יותר הכוללות אפשרות להתאמות שונות כגון בחירת פריסת הסרטונים, שילוב רכיבי מולטימדיה שונים (תמונות, אודיו, מצגות ו-וידאו) ובחירת הרקע וצבעי המקשים. 

 

פרסונליזציה של הממשק והתאמה לקהלי היעד לא רק מושכת את תשומת ליבם אלא גם יוצרת חווית משתמש נוחה יותר. חווית שמקרינה על המותג ומשפרת את זמן הצפייה בסרטונים ובהמשך גם מניעה לפעולה הרצויה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.