19 ינואר 2017 | מערכת StartIsrael
גם ב-2017 חברות בינלאומיות ממשיכות להשיק אקסלרטורים בישראל!

רבות נכתב על התעוררות תכניות ההאצה בישראל בשנתיים האחרונות. קבוצת יזמים שרוצה להקים את הסטארט-אפ שלה יכולה לפנות לאינספור גופים שמפעילים תכניות כאלו. מחזורים חדשים נפתחים כל הזמן, וההזדמנות שתכניות אלו יכולות להעניק לאותם יזמים היא עצומה. כחלק מהתוכניות המשתתפים עוברים סדנאות מקצועיות, נפגשים עם מנטורים ונהנים מקשרים שיסייעו להם בהמשך בגיוס כספים ובפריצה לשוק.

רבות נכתב על התעוררות תכניות ההאצה בישראל בשנתיים האחרונות. קבוצת יזמים שרוצה להקים את הסטארט-אפ שלה יכולה לפנות לאינספור גופים שמפעילים תכניות כאלו. מחזורים חדשים נפתחים כל הזמן, וההזדמנות שתכניות אלו יכולות להעניק לאותם יזמים היא עצומה. כחלק מהתוכניות המשתתפים עוברים סדנאות מקצועיות, נפגשים עם מנטורים ונהנים מקשרים שיסייעו להם בהמשך בגיוס כספים ובפריצה לשוק.

 

מבין כל הארגונים שעומדים מאחורי האקסלרטורים, יש לא מעט חברות ענק וחברות בינלאומיות שהחליטו בתקופה הזו להקים תכניות האצה, חממות, וחטיבות חדשנות בתוך החברה שעיקרן לטפח ולקדם את הסטארטאפים הישראלים. אותן חברות נדרשות להתאים את עצמן לשוק שמתפתח באופן מהיר ועושות את זה דרך פתיחת דלתן לסטארטאפים ולרעיונות חדשניים.

 

מן הסתם, החברות הטכנולוגיות וחברות התוכנה החליטו לקפוץ על הסוס ולהקים תכניות כאלו כאן בישראל, אם זו חברת ענק כמו IBM שהקימה את תכנית ההאצה שלה בישראל כבר ב-2014 או Samsung שהשיקה בשנה האחרונה מרכז חדשנות והשקעות. אבל גם חברות ששייכות לתעשיות מסורתיות יותר כמו בנקים, או חברות תקשורת החליטו לנקוט בצעדים דומים שמטרתם לתמוך ולקדם סטארטאפים ישראלים.

 

 

ליאור ויצמן, מנהל קבוצת הסטארט-אפים והמפתחים ב-IBM ישראל, מספר "אחד הדברים שמאפיינים את ישראל היא הנוכחות של מאות חברות טכנולוגיה בינלאומיות גדולות, לצד אלפי סטארטאפים מקומיים. רק מתבקש שנראה שיתופי פעולה נרקמים בין שתי הקבוצות הללו ואף ניתן להצביע על Win-Win ברור עבור שני הצדדים. ראשית, חברות טכנולוגיה גדולות מקדישות משאבים רבים למחקר ופיתוח ומפתחות לא מעט חידושים טכנולוגיים. סטארטאפים נוטים להיות Early Adopters והם שותף מצוין לאינטגרציה עם אותם פתרונות חדישים. אם נמשיך באותו קו מחשבה, לאחר שהסטארטאפ ביצע אינטגרציה עם הטכנולוגיה החדישה, החברה הגדולה יכולה להציג את הפתרון המשותף ללקוחותיה הגדולים. הסטארטאפ מאפשר כך לחברה הגדולה להציג Use Case ממשי לתעשייה בה הוא פועל. בנוסף, החברות הגדולות לא יכולות להמציא הכול והן גם לא מעוניינות בכך. שיתוף פעולה עם סטארטאפ חדשני יאפשר להן להציג חדשנות מבלי לפתח הכול בעצמן. לבסוף, חשוב לזכור שאחוז קטן מהסטארטאפים יגדל להיות חברה מצליחה ומבוססת. אם הפתרון של הסטארטאפ מכיל בתוכו טכנולוגיה של חברה גדולה (ענן, מסד נתונים, מנוע ניתוח נתונים וכד') – כאשר הסטארטאפ יהיה גדול ומצליח, החברה הגדולה תצליח יחד אתו ותגדיל כך את מכירותיה."

 

חלק מחברות הענק מכירות ופועלות למען קידום סטארטאפים כבר שנים ארוכות. אחת מהן היא Oracle שהקימה את מרכז המצוינות לסטארטאפים ישראלים כבר בשנת 2003.

 

כחלק אותה תוכנית השיקה השבוע (16.01) חברת Oracle אקסלרטור חדש שמטרתו היא לקדם ולתמוך בחדשנות מקומית מבוססת ענן.

 

התוכנית תנוהל על ידי צוות המחקר והפיתוח של Oracle ובין היתר על ידי עובדי Oracle שהצטרפו לחברה אחרי שהסטארט-אפ שהקימו נרכש על ידי Oracle. בניהם יזמי Crosswise יהונתן זיידנר ורון רייטר שהצליחו להגשים את אותה מטרה אליה מקווה להגיע כל יזם.

 

רג'י יחד עם אילן שפיגלמן סמנכל שיווק אורקל ישראל (משמאל)
ועוזי נבון מנכ"ל אורקל ישראל (מימין). צלמת: סלי פרג'

 

 

התוכנית תמשך שישה חודשי מנטורינג, ולמשתתפים תהיה גישה לטכנולוגיה עדכנית, שטחי משרד, גישה חופשת לשירותי הענן וגישה למאגר הלקוחות הגלובלי של Oracle. "אחד מהיתרונות הכי משמעותיים שהחברות המשתתפות ייהנו מהן הוא חיבור למאגר הלקוחות העולמי שלה שכולל כ-400,000 לקוחות" מספר רייטר.

 

רג'י ברדפורד (Reggie Bradford), סגן נשיא בכיר לפיתוח מוצרים באורקל העולמית ויזם סדרתי בעברו, יוביל את התוכנית ולצדו סגן נשיא לפיתוח, Sanket Atal. "חמש עד עשר השנים הבאות מבטיחות חדשנות וצמיחה, אשר יניעו רעיונות עסקיים חדשים מבוססי ענן", אומר ברדפורד. "אורקל מבינה שסטרטאפים נמצאים בלב החדשנות. מטרתה של תכנית זו לכדי תת לסטרטאפים גישה למשאבים נרחבים ותמיכה בזמן בו הם זקוקים להם ביותר".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.