30 ינואר 2017 | רות סגל
מתי תגיע אליכם הפיצה שהזמנתם עם מזל"ט?

רחפנים מעופפים בשמיים, מובילים את ההזמנה האחרונה שעשינו באינטרנט היישר אל דלת ביתנו. רובוטים אנושיים שפונים אלינו בשדה התעופה בשפתינו ומסבירים לנו כיצד בדיוק אנחנו יכולים להגיע למקום בו אנחנו חפצים, האינטרנט של הדברים, המכוניות האוטונומיות, המערכות שיחסכו לנו את כל העבודה הבירוקרטית והשחורה, מתי כל החדשנות הזו תתחיל להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו? מתי היא באמת תהיה חלק מהמציאות היומיומית?

מזל"טים מעופפים בשמיים, מובילים את ההזמנה האחרונה שעשינו באינטרנט היישר אל דלת ביתנו. רובוטים אנושיים שפונים אלינו בשדה התעופה בשפתינו ומסבירים לנו כיצד בדיוק אנחנו יכולים להגיע למקום בו אנחנו חפצים, האינטרנט של הדברים, המכוניות האוטונומיות, המערכות שיחסכו לנו את כל העבודה הבירוקרטית והשחורה, מתי כל החדשנות הזו תתחיל להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו? מתי היא באמת תהיה חלק מהמציאות היומיומית?

 

תתפלאו אבל רוב הטכנולוגיות האלו כבר כאן. הרובוטים האנושיים מחכים לכם בשדות התעופה ביפן. טויוטה, ניסאן ומיצובישי כבר עובדות על הרכב האוטונומיים של העתיד, אבל למעשה כבר עכשיו ישנם מיניבוסים שנוסעים באופן אוטומטי וללא נהג ברחובות שוויץ. באנגליה כבר יש חברה שמפעילה שירותי משלוח באמצעות מזל"טים ויכולה לספק לכם את המשלוח במספר דקות וישנן עוד תעשיות רבות שעבר משתמשות במזל"טים.

 

במסיבת עיתונאים שהתקיימה לקראת תערוכת CeBIT 2017, אוליבר פריז, חבר הבורד בחברת Messe AG שעומדת מאחורי התערוכה סיפר כי בעוד שלוש שנים, 50 ביליון דברים יתחברו לאינטרנט של הדברים.

 

אבל ישנן עוד לא מעט טכנולוגיות שנמצאות אצלנו כבר ביומיום ומשפיעות על כולנו. אם אתם תוהים מה יהיה תפקיד הצ'אטבוטים בעתיד, כדאי שתשאלו איזה תפקיד הם שימשו כבר עכשיו בבחירות האחרונות בארה"ב. האם היתה להם השפעה על בחירת הנשיא טראמפ?

 

 

מאז ומתמיד האנושות חששה מהתקדמות וקדמה. האם אנחנו נרגיש בטוחים לנסוע ברכב אוטונומי ללא נהג? כשניסיתי לדמות זאת בעצמי במשקפי מציאות וירטואלית במסגרת מסיבת העיתונאים, חסרונו של הגורם האנושי בהסעת הרכב הטריד את מנוחתי. טכנולוגיות נוספות מטרידות את מנוחתם של כמה חברי הפרלמנט האירופאי, שהביעו חשש מפני הרובוטים האנושיים, או היכולת של צעירים לייצר רגשות כלפיהם ולרקום איתם מערכות יחסים. כך סיפר ד"ר ברנרד רולדר, מנכ"ל BITKOM, ארגון ה-ICT הגדול בגרמניה. באירופה, לעומת יפן, הרובוטים האלו מוחרמים. אבל לא רחוק היום שבו הם יהיו חלק מחיי היום יום שלנו, וההבדל בין בני אדם לרובוטים יטשטש. בינתיים, חלקי גוף רובוטיים כבר מצילים את איכות חייהם של אנשים רבים בכל העולם. אז מצד אחד הקדמה הזו מפחידה, היא מערערת על מי שאנחנו, ומצד שני, חשוב להסתכל קדימה ולחשוב על ההשלכות הפוליטיות והחברתיות שלה.

 

כולם רוצים לקחת חלק מהמהפכה הטכנולוגית, אבל בסקר שנערך על ידי BITKOM  נמצא כי רק 19% מהחברות השקיעו במודלים עסקיים דיגיטליים. רק 16% מהחברות השתמשו בהדפסה בתלת מימד, 2% בטכנולוגיות מציאות מדומה, 10% בלבד בטכנולוגיות רובוטים ורק אחוז אחד בטכנולוגיות בינה מלאכותית. על אף שכל הטכנולוגיות האלו כבר נמצאות בהישג יד.

 

ד"ר רולדר טוען כי זהו האתגר הגדול שצריך להתגבר עליו, חברות גדולות צריכות להסתכל על העתיד כדי לגרום לעתיד של המחר להתממש.

 

בתערוכת CeBIT 20170, שתתקיים ב-20-24 לחודש מרץ 2017 במרכז הירידים בהנובר, ינסו לענות בין היתר גם על הנושא הזה ועל המקום של טכנולוגיות כאלו בעתיד שלנו. בתערוכה הקרובה ישתתפו למעלה מ-8,000 חברות מ-17 מדינות מכל רחבי העולם.

 

אם גם אתם רוצים להיות בתערוכת ה-CeBIT  ולקחת חלק מהעתיד, לחצו כאןלרכישת כרטיסים מוזלת: [email protected]  03-6492050-2

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.