30 ינואר 2017 | רות סגל
כיצד גייסתי בעזרת מימון המונים מיליון דולר

יכול להיות שיש לכם רעיון מצוין למוצר שהולך לפוצץ את השוק, אבל, כמו שתמיד אמרו לנו כשהיינו קטנים, כסף לא צומח על העצים. אבל אתם יודעים מה? הוא כן נמצא אי שם. אז איך מגיעים לאי שם? אתם יכולים לחפש משקיע, לגשת לקרן הון סיכון, לבקש הלוואה מהבנק, או לבקש עזרה מהמשפחה ומהקרובים. אבל יש אופציה נוספת, ואנחנו פוגשים אתה לאחרונה שוב ושוב – גיוס המונים.

יכול להיות שיש לכם רעיון מצוין למוצר שהולך לפוצץ את השוק, אבל, כמו שתמיד אמרו לנו כשהיינו קטנים, כסף לא צומח על העצים. אבל אתם יודעים מה? הוא כן נמצא אי שם. אז איך מגיעים לאי שם? אתם יכולים לחפש משקיע, לגשת לקרן הון סיכון, לבקש הלוואה מהבנק, או לבקש עזרה מהמשפחה ומהקרובים. אבל יש אופציה נוספת, ואנחנו פוגשים אתה לאחרונה שוב ושוב – גיוס המונים.

 

איך זה עובד? אתם מציעים את המוצר שלכם לקהל הרחב בכל מיני וורסיות כאלו ואחרות, והם קונים. אבל עוד לא פיתחתם את המוצר? אל דאגה. בשונה מאתרים כמו אמאזון ואי ביי באתרי מימון המונים יש הרבה יותר סבלנות לכישלון, או לשילוח מוצר שונה מהתכנון המקורי וכמובן הרעיון המרכזי הוא לתמוך בכם היזמים בשלבי הפיתוח ושיווק של המוצר. נכון שלא מדובר במגה משקיעים ובגיוס תמורת הון עצמי, עם זאת יש מי שמצליחים לגייס גם מעל למיליון דולר באמצעות מימון המונים.

 

איציק לביא הוא יזם שביקש לייצר מוצר שעונה על בעיה שהטרידה אותו במשך שנים. כילד הוא אובחן בחולה סכרת, ונאסר עליו לשתות מים ממותקים. אבל כמו רבים, גם הוא לא אהב לשתות מים חסרי טעם. ולכן לביא פיתח כוס מיוחדת שנותנת לך תחושה שהמים שבכוס הם יותר ממים. כוס בטעמים.

 

עד כה גייס לביא כמעט מיליון ושלוש מאות אלף דולר בקמפיין מימון המונים באתר Indiegogo.

 

 

 

חשבת שתצליח להגיע ליעד הזה?

התחזיות היו אופטימיות בהתחלה, אפילו מאוד. כי יש לנו מוצר שבאמת מביאים בשורה. אנחנו מאוד שמחים. ביחוד כי זה מוצר יחסית זול. אז להגיע עם 25 דולר ל-18 אלף לקוחות זה הישג יפה מאוד.

 

איך הרגשת כשראית שהלקוחות מאמינים במוצר שלך?

ההרגשה היא נהדרת, זה חלום שמתגשם. יצאתי לדרך עם הרבה חששות. אני עובד על הפרויקט הזה כבר הרבה מאוד זמן, הרעיון יושב אצלי בראש כבר כמה שנים טובות. וההרגשה הייתה כמו לראות ילד שנולד. הקהל הצביע ברגליים. הקהל קונה.

 

אתה חושב שבדרך אחרת היית מצליח לגייס את הסכומים האלו?

אני מאמין שהמוצר מוכר את עצמו. אבל למימון המונים היו כמה מטרות. ראשית – לקבל את הגושפנקא מהקהל. בנוסף, במקום שאנחנו נפנה ללקוחות, דרך מימון ההמונים, הלקוחות פונים אלינו. ובנוסף, בעצם יכולנו לעשות טסט, לראות מה עובד טוב. אין ספק כי הפלטפורמה הזו עשתה לנו רק טוב.

 

האם לדעתך מימון המונים מתאים לכל אחד?

כדי לגשת עם מוצר למימון המונים צריך מוצר שיענה לצורך של ההמון, צורך שתואם למכנה המשותף הרחב ביותר. מדובר בקהל שיש להם עניין ספציפי במוצר, ומצד שני מדובר באנשים שמבקשים להיות אוונגרדיים, שרוצים להתוודע לדברים לפני כולם. ולכן צריך מצד אחד לענות לצורך הזה ומצד שני המוצר צריך להתאים לכמה שיותר אנשים.

 

יש לך טיפ למי שרוצה לפנות לגיוס המונים?

קודם כל, חשוב לעשות עבודת הכנה טובה מאוד. יש חשיבות גדולה לסרט הפרסומת. אנשים מתעצלים לקרוא, אבל אם הסרט מדבר אליהם הם יקנו. חשוב להגיע לכמה שיותר מדיה. שיכתבו עליך, שידברו עליך. להגיע לאתרים ויראליים, ולעמודי פייסבוק ויראליים כמו The LAD Bible, CNETאו Business Insider. בשלושה החודשים האחרונים הצלחנו להגיע בזכות עמודי פייסבוק כאלו ל-50 מיליון צפיות בסרטון.

 

אם עשינו לכם חשק, ואתם רוצים לעשות סיבוב בגיוס המונים, אתם מוזמנים לפנות לאורן סימניאן, הנציג הישראלי של אינדיגוגו בדוא"ל: [email protected].

 

אנחנו מזמינים אתכם לפגוש את איציק, היזם של THE RIGHT CUP. ג'ון היזם של MIFOLD ואת חגי, היזם של TAGA, אשר גייסו מליוני דולרים במימון המונים לספר על החוויה. כמו גם את מומחים בינלאומיים להשקת קמפיינים יניב טרוס, רן קורי ומוטי פאר.

 

אירוע יתקיים ביום שלישי 7 לפברואר בשעה 17.30 בבניין קודאק. האירוע חינם, אך מחייב הרשמה. לרישום לחץ כאן.

 

תגובות

1. Dor | 31 ינואר 2017

מעניין כמה הושקע בפרסום

חלק לא מבוטל מהצלחה . בדרך כלל גם לא משאיר יוצר מדי רווח בסוף


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.