7 פברואר 2017 | רות סגל
עכשיו באמת כל אחד יכול להיות יזם

אם לפני עשר שנים יזם היה צריך שיהיו לו כישורים מסוימים, אם היה לו רעיון מדהים אבל הוא לא ידע לפתח, לא היה לו מה לעשות אתו אלא אם היה מוצא שותף שהוא מפתח, או מישהו שטוב בשיווק, היום ב-Fiverr כל אחד יכול. כל אדם מהישוב יכול לבוא ל-Fiverr ולמצוא מישהו שיפתח לו את הרעיון, שישווק אותו וייעצב אותו ויכתוב עליו. זה מרגש אותנו לראות את היזמים האלו מסוג שלה היה כאן לפני עשר שנים.

את המשרדים החדשים של Fiverr, הנפרשים על פני 3,600 מטר מרובע, וכוללים 40 חדרי ישיבות, חדר כושר, קפיטריות ואזורי פנאי, החליטו לעצב בעזרת אלמנטים עיצוביים של חברי הקהילה הגלובלית של Fiverr, כלומר המוכרים שמספקים את מוצריהם דרך אפליקציית Fiverr. בסה"כ אפשר למצוא במשרדים אלמנטים עיצוביים של כ-40 אמנים שונים, כגון תמונות, אלמנטים דקורטיביים התלויים על הקירות, והדפסים על הרהיטים, הכריות ואפילו ספלי הקפה. הרעיון מאחורי העיצוב על פי ורד רביב-שוורץ, COO ב-Fiverr היה להוות "תזכורת תמידית למה שהופך את זירת המסחר שלנו לכה ייחודית, ולמה שהופך את המשתמשים בה לבעלי השפעה".

 

עם המעבר למשרדים החדשים, יצאו Fiverr בקמפיין מיתוגי חדש המשקף את הלך הרוח של היזמות הרזה (Lean Entrepreneurship). נפגשנו עם רביב-שוורץ לשיחה על השינוי שנעשה בתחומי הסטארטאפים והיזמות.

 

הסרטון שלכם פונה ליזמים, מה בעצם Fiverr יכולה להציע ליזמים?

יותר מ-80% מן הרוכשים שלנו הם עסקים קטנים. הם למעשה הלחם וחמאה שלנו. היום Fiverr נותנת לעסקים את כל מה שהם צריכים כדי להתחיל לקדם את העסק שלהם, החל מגרפיקה, עיצוב האתר, האפליקציה, חומרי שיווק, עבודת כתיבה ותרגום. יש לנו הרבה מאוד כותבים, זו יכולה להיות כתיבת תכנית עסקית, כתיבת מאמרים, או כתיבת הבלוג או הפוסטים שלכם במדיה החברתית. Fiverr חזקה בתחום הווידאו והאודיו. הפרסום עובר לווידאו ואנחנו נמצאים שם. מי שרוצה לעשות סרטון קצר יכול לעשות את זה אצלנו בעשירית המחיר שתגבה ממנו חברת הפקה. בתחום האודיו אפשר להזמין מוזיקה, Voice Over ועוד. אפשר להפיק את כל אלו במחירים מאד סבירים. גם כל מה שקשור לפיתוח, אם זה להקים אתר, או אפליקציה. כל מה שיזם קטן צריך.

אם לפני עשר שנים יזם היה צריך שיהיו לו כישורים מסוימים, אם היה לו רעיון מדהים אבל הוא לא ידע לפתח, לא היה לו מה לעשות אתו אלא אם היה מוצא שותף שהוא מפתח, ואז מישהו שטוב בשיווק, היום ב-Fiverr כל אחד יכול. כל אדם מהישוב יכול לבוא ל-Fiverr ולמצוא מישהו שיפתח לו את הרעיון, שישווק אותו וייעצב אותו ויכתוב עליו. אתה מקבל One Stop Shop לכל השירותים שיזם צריך. וזה מרגש אותנו לראות את היזמים האלו מסוג שלא היה כאן לפני עשר שנים.

 


ורד רביב-שוורץ. צילום: אייל טואג

 

בעצם כל אחד יכול גם מכל שכבת אוכלוסייה, גם מי שעד עכשיו היה צריך להחזיק בהשכלה אקדמית שעולה כסף, היום יכול להצליח בלי.

במפורש. אנחנו רואים את עצמנו כמסירי חסמים לאפליות מסוגים שונים. אתה לא צריך ב-Fiverr לגייס כסף או להחזיק ביעד מסוים. אתה לא צריך כלום. וזה חל גם בצד של המוכרים שלנו. כפרילנסר, אתה לא צריך להקים אתר, אתה לא צריך משרד ואתה לא צריך לתחזק אמצעי תשלום. בחמש דקות אתה מקים את הגיג שלך באתר. אנחנו שומעים סיפורים מדהימים על אנשים שלא גמרו את החודש, שהיו מובטלים ועכשיו יש להם עסק מצליח ב-Fiverr. יש לנו אנשים שמגיעים לסכומים של שש ספרות שכר שנתי בדולרים. היה לנו בחור שפתח סוכנות לקידום עסקים אונליין. לפני כן הוא גר מתחת לאיזה גשר בארה"ב, ובאיזשהו מקום הוא תפס את עצמו בידיים ואמר "תפסיק לרחם על עצמך, רק אתה יכול לעזור לעצמך". הוא התחיל לעבוד באמצעות Fiverr, בנה את עצמו והוא מציע היום שירותי מיתוג וקידום לחברות. יש לו עסק עם עובדים והוא מרוויח כחצי מיליון דולר בשנה.

 

יש תחרות בין המוכרים באתר?

אין ספק שככל שהמוכר מצליח יותר באתר, הוא מדורג יותר גבוה ובהתאם הרייטינג שלו גבוה והוא יקבל יותר חשיפות. אבל יש לנו אלגוריתם שדואג כל הזמן להציף גם משתמשים חדשים, כדי שכולם יקבלו הזדמנות שווה. הוא דואג שיהיו כך וכך משתמשים חדשים וכך וכך וותיקים. יש לנו מחלקה שמוצאת כל מני אבני חן ואנחנו נותנים להם יותר חשיפה לאיזו תקופה וכך אנחנו מייצרים גיוון. בנוסף יש קונים שמבקשים להיחשף כל פעם למוכרים חדשים, בעיקר בתחום הגרפיקה והמוזיקה, אז בהחלט יש מקום לכולם.

 

אתם פעילים בקהילת הסטארטאפים בישראל?

הקהילה שלנו בעיקר נמצאת מחוץ לישראל ומתמקדת בארצות הברית. בארץ אנחנו פעילים כסטארט-אפ שהוא חלק מהקהילה. אנחנו שותפים בתכניות Mentorship שונות, אני באופן אישי משתדלת לעזור ולייעץ וגם המנכ"ל שלנו (מיכה קאופמן) מייעץ ועוזר לסטארטאפים אחרים. אנחנו אומנם לא פועלים כאן באופן שיווקי אבל אין יזם ישראלי שתגידי לו Fiverr והוא לא יידע מה זה, ורובם גם משתמשים בנו.

 


משרדי Fiverr החדשים

 

 

יש חברות גדולות שפונות לשירותים של Fiverr?

כן, אנחנו רואים יותר ויותר חברות בינוניות גדולות שפונות אלינו. יותר משתלם להם לייצר תוכן אצלנו ולפעמים האיכות יותר טובה ממה שהיו מקבלים דרך סוכנות פרסום. יש חברה גדולה בארץ שמחלקת ההדרכה שלה עושה אצלנו את סרטוני הדרכה שלה. מחלקות שיווק ו-HR משתמשות בנו הרבה. בדיוק דיבר איתי בחור מאחת החברות ואמר לי "שכנעתי את המנהל שלי שכל התקציב שלי בשנה הבאה ילך ל-Fiverr".

 

ובכל זאת, לא קשה לחברות שמרניות שרגילות לפנות לסוכנויות להשתמש בשירותים שלכם?

אבל העולם כבר שם. יש חברות מאוד מסורתיות שכן רוצות לקחת חלק בכלכלה החדשה הזו. זה נורא סקסי, כולם רוצים להיות חלק מהטרנד הזה. חברות פונות אלינו כדי לקבל הסבר איך הן יכולות לעשות שימוש ב-Fiverr בחברה שלהם. זה מאפשר להן גם יותר להעז ולנסות. מקסימום לא הלך? תנסה משהו אחר, זה לא גמר לך את התקציב. זה מאפשר להם להיות יותר נועזים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.