13 פברואר 2017 | ליאור אברהם
7 טיפים שיגרמו ללקוחות שלכם לפתוח את המייל ששלחתם להם

בשנה האחרונה יצאתי למסע בו הבטחתי לעצמי לפצח את המייל המושלם – זה שיגרום ללקוחות שלי לפתוח אותו. לאחר שליחת עשרות אלפי מיילים, חוסר בשעות שינה ושיפור ההמרה מ-14% ל-75% אחוז, החלטתי לשתף אתכם בשבעה טיפים מנצחים. נתחיל בעובדות הקשות: כ–20% מהלקוחות שלכם פותחים את המייל שלכם. 20%, זה הכול!

בשנה האחרונה יצאתי למסע בו הבטחתי לעצמי לפצח את המייל המושלם – זה שיגרום ללקוחות שלי לפתוח אותו. לאחר שליחת עשרות אלפי מיילים, חוסר בשעות שינה ושיפור ההמרה מ-14% ל-75% אחוז, החלטתי לשתף אתכם בשבעה טיפים מנצחים.

נתחיל בעובדות הקשות: כ–20% מהלקוחות שלכם פותחים את המייל שלכם. 20%, זה הכול!
כעת נוסיף על נתון זה את העובדה שכ-60% מהם עושים את זה במובייל תוך כדי פעילות נוספת, נערבב בעובדה שאחוזים בודדים אף יותר גם קוראים את התוכן (עד שהם מזהים שמדובר בסוג של פרסום), ונוסיף את התבלין המנצח, שפחות מ-3% מהם לוחצים על הקישורים שמניעים לפעולה.
עם העובדות האלו צריך להתמודד, אז יצאתי לדרך. מצטרפים?!

 

טיפ 1 – מי כותב את השם שלי בכותרת המייל?

חברות רבות מנצלות את הידע שלהן להפוך את המייל לאישי ככל שניתן, ובוחרות כבר בשורת הכותרת לפנות אלי בשם: "ליאור, יש לנו בשבילך הטבה שתשמח אותך".
כמה זמן לקח לי להבין שמדובר בפרסומת? פחות מהזמן שלקח לי למחוק את ההודעה. מי שבאמת חבר שלי או עובד איתי ושולח לי מייל, לעולם לא ירשום את השם שלי בכותרת המייל.

אם לא עברתם את השלב של כותרת המייל, לעולם לא תגיעו לבדוק שימושיות של פתיחה.

 

 טיפ 2 – ג'ימס בשבילך, לא ג'ימס בונד

אחת הטעויות הנפוצות, שגם אני שגיתי בה עד למחקר שביצעתי, הוא לרשום את השדה [First] ולאחריו [Last]בפתיח של המייל כדי להראות ללקוח כמה אני יודע שהוא בשמו המלא "ישראל ישראלי".

רוב האנשים שרוצים לפנות אלי במייל, והם אינם חברה מסחרית, נוהגים לעשות זאת ב-"היי, ליאור" או "שלום, ליאור".

הלקוחות מצדם קוראים את המיילים היום בחשדנות רבה ומנסים לאתר בכל שורה ושורה סימנים שמעידים אם מדובר בחברה מסחרית, והאם המייל הוא פרסומת או פנייה אישית.

 

טיפ 3 – אל תעצבו את המייל שלכם

אחת הטעויות הנפוצות של חברות, מסחריות בעיקר, שהן רוצות שהמייל שלהם ידבר בשפת המותג, יראה מלוטש, ירגיש צבעוני וחי ויעשה ללקוח חשק לקרוא אותו. אלו בדיוק אותם הנקודות שגורמות ללקוח להבין שמדובר במסר פרסומי, ולהתנהג אתו בהתאם. גם אם ספק הדואר שלכם מספק תבניות מרהיבות ונוחות לשימוש והזנה, וותרו עליהן.

השיטה הנכונה, היא לשלוח את המייל בצורה הכי בסיסית, Plain text, בדיוק כמו ששולחים מייל לחבר. לוגו, אם חובה, לשים בסוף המייל, וגם זה באופן הכי פחות בולט שניתן.

 

טיפ 4 – קצר, ממש קצר

אם תעברו רגע על הדואר הנכנס שלכם, זה שאינו מחברות מסחריות, תגלו שמרבית הפונים אליכם לא עוברים בפנייתם יותר משלוש השורות. הסיבה לכך קשורה לעובדה שלאנשים אין כוח לכתוב הרבה, הם מעדיפים להסביר את עצמם בקצרה, ובתפקידם הם אינם כותבים דגולים כמו עורכי תוכן.

ברגע שהארגון שלכם מעסיק עורכי תוכן, הם נוטים להראות את כל כשרון הכתיבה שלהם גם במייל, כאילו מדובר בפוסט בבלוג. פה, תעצרו אותם!

מייל שיקבל אחוזי פתיחה גבוהים, לא יעבור את 3-4 שורות. במובייל, הם הופכות ליותר בשל גודל המסך, ולכן צמצמו במילים.

 

טיפ 5 – תנו לי להרגיש מיוחד

אם כבר פניתם ללקוח, והוא הבין שמדובר במייל מחברה ולא מחבר, חשוב שהוא ירגיש שאתם כחברה פונים אליו אישית. אולי בשל בעיה שיש לו או משהו שחשוב לכם לברר אתו באופן אישי.
איך עושים את זה? ראשית, רושמים מי אתם (הגדרת תפקיד במילה, לא קורות החיים שלכם).
שנית, שולחים את המייל מתיבה שנפתחת באופן ייעודי ואינה נראית מסחרית (GMAILיהיה מעולה לכך). ושלישית, מצרפים למייל שפתחתם תמונה שלכם. אני רוצה לדעת שמאחורי המייל עומד אדם אמתי (לא תמונה של דוגמן ממאגר מידע) ולהרגיש שיש לו משהו להגיד לי, ורק לי.

 

טיפ 6 – הנעה לפעולה, ולא הונאה לפעולה

אם במייל שלכם אתם חייבים להניע את המשתמש לפעולה (כניסה לאתר, הרשמה, בדיקת מצב חשבון וכדומה) חשוב להמשיך את מסגרת המייל הפשוט גם בכפתור ההנעה. לשם כך, למדתי על בשרי (ועל חשבון הלקוח שלי) בחודש האחרון 3 טריקים מעולים:


א) טקסט פשוט שהוא קישור – כמו שחבר שולח מייל עם קישור ואתם נכנסים, גם פה זה יעבוד נפלא

ב) כפתור קטן שקצת שונה מתוכן, אבל אינו באנר – כפתור שנראה ככפתור אבל אינו צועק כבאנר עושה את העבודה טוב ולא נוהג להפחיד את הגולש

ג) ספרו לי על הכפתור מה יקרה – משתמשים פוחדים להקיש על כפתור שכתוב עליו "לחץ כאן" מתוך חשש של הונאה או פישינג, ויעדיפו לעולם לדעת כבר על הכפתור מה יהיה יעשה בטרם לחצו. הכפתור "צור שיעור ראשון" שיפר אצלנו את אחוזי ההמרה, פלאים.

 

טיפ 7 – שינוי, מדידה, שינוי, מדידה

חוקי שנכתבו בדם, יש בצבא. אצלכם, הם יכתבו באנליטיקס.
כל עסק עם הבידול שלו, הגודל שלו, כמות ההפצות שלו וכמובן הקהל שלו. הטיפים שנכתבו כאן נמצאו רלוונטיים לרבים מהלקוחות להם אני מייעץ. יחד עם זאת, חשוב להפיץ דרך מערכות שמודדות כל שינוי שנעשה עד שתגיעו למצב האידאלי עבורכם, גם אם הוא שונה מאחד מהטיפים שלי.
בכל הפצה, יש לבדוק פרמטר אחד בו נבצע את השינוי (לדוגמה, סוג הכפתור, לאחריו צבע הכפתור ולאחריו כיתוב הכפתור. אלו הם שלושה שינויים בשלוש הפצות שונות).
אם תבצעו יותר משינוי אחד בו זמנית, תהפכו מחוקרי מידע למגלי עתידות.

 

 

המייל המושלם, כמעט (חסרה תמונת השולח)

תגובות

1. ענת | 6 מרץ 2017

טיפים מעולים, אבל...

מערכות המיילים לא מאפשרות היום לשלוח מייל מכתובת ג'ימייל, כך שאפשר או לשלוח מהדומיין של החברה או מכתובת מייל של הספק


2. יוסי | 13 פברואר 2017

אחלה טיפים

תודה ננסה לראות איך ישפיעו על אחוזי ההמרה אצלנו


3. גיא | 14 פברואר 2017

מצוין!!!


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.