15 פברואר 2017 | מערכת StartIsrael
מה מחפשות תכניות ההאצה הבינלאומיות אצלנו בישראל?

השאלה הגדולה היא האם בכלל יש מקום במדינה הקטנה שלנו לפעילות כל כך נרחבת. בבדיקה שבצענו מול שש תכניות האצה בינלאומיות עם נציגות אצלנו בישראל מצאנו כי כמעט בכל אחת מהתכניות הבאות ישנם מאות נרשים לכל מחזור ורק בודדים שמצליחים להתקבל. במה מתמקדות אותן קהילות ואיך באמת אפשר להגיע אליהן?

קהילת היזמות בישראל היא מרשימה בלשון המעטה. בישראל פועלות למעלה מ-150 קהילות יזמות, בניהן מתחמי עבודה משותפים, האבים שונים, תכניות האצה מוניציפליות, תכנית האצה אקדמיות, תכניות האצה הממומנות על ידי חברות רב לאומיות ועוד.

השאלה הגדולה היא האם בכלל יש מקום במדינה הקטנה שלנו לפעילות כל כך נרחבת. בבדיקה שבצענו מול שש תכניות האצה בינלאומיות עם נציגות אצלנו בישראל מצאנו כי כמעט בכל אחת מהתכניות הבאות ישנם מאות נרשים לכל מחזור ורק בודדים שמצליחים להתקבל. במה מתמקדות אותן קהילות ואיך באמת אפשר להגיע אליהן? הנה כל הפרטים:

 

 

 

 

IBM Alpha Zone Accelerator

 


 

IBM Alpha Zone Accelerator הוא האקסלרטור הראשון של IBM בארץ ובעולם. פעילות האקסלרטור מהווה נדבך נוסף בהידוק הקשר בין IBM העולמית לבין הסטארטאפים הישראליים. לאחרונה, IBM הגדילה משמעותית את צוות האקסלרטור והוא מורכב כיום מארכיטקטים בכירים, אנשי פיתוח עסקי מנוסים וכן אנשי פיתוח תוכנה. בנוסף לעבודה עם IBM, החברות המשתתפות נהנות משירותי יעוץ מקצועיים, ללא תשלום, בתחומים שונים. לצורך כך, רתמה IBM שותפים מובילים בתחומם כדוגמת פירמת רו"ח ארנסט אנד יאנג, בנק הפועלים, חברת בדיקות התוכנה Applause, משרד עוה"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות', חברת השיווק Marketing Envy, משרד עוה"ד ועורכי הפטנטים Ehrlich & Fenster, חברת הייעוץ לעיצוב ממשק וחווית המשתמש Inkod Hypera, חברת Barry Katz המתמחה בהכנת סטארטאפים להצגה בפני משקיעים, חברת הייעוץ הפיננסי Brooks Keret וכן רשות החדשנות (לשעבר המדען הראשי).

 

מי מנהל התכנית?

התוכנית פועלת במסגרת קבוצת הסטארט-אפים והמפתחים ב-IBM ישראל בניהולו של ליאור ויצמן. את התוכנית מנהל גיל מי טל.

 

במה התכנית מתמקדת:

כל מחזור נמשך חמישה חודשים, במסגרתו מתמקדות החברות הנבחרות בהאצת פיתוח המוצר, עד להבאתו לרמת "Enterprise Grade" ובמקביל ביצירת תשתית ליחסים עסקיים ארוכי טווח עם חברת IBM ועם לקוחותיה בעולם. התכנית כוללת ליווי טכנולוגי ועסקי אישי לכל חברה, שימוש חופשי במוצרי התוכנה וכלי הפיתוח של IBMבענן בשווי של עד 120 אלף דולר וכן גישה לשירותי ייעוץ המתבססים על הידע והניסיון של מאות אנשי טכנולוגיה, חוקרים, מפתחים ומומחי תעשייה המועסקים על ידי IBM בישראל ובעולם. במסגרת התוכנית, IBM מציגה את החברות המשתתפות בתוכנית בפני משקיעי הון סיכון, באירועי תעשייה בארץ ובעולם, מסייעת בהגשת תכניות לרשות החדשנות (לשעבר המדען הראשי) ומחברת בין מנטורים ואנשי תעשייה מובילים לבין החברות. IBM רואה בסטארטאפים שיתקבלו לתוכנית שותפים לכל דבר, והקבלה לאקסלרטור הינה רק תחילתו של שיתוף פעולה ארוך טווח.

 

ממתי היא פעילה:

תכנית ההאצה פועלת כבר משנת 2014 אך הקבוצה פועלת ליצירת שיתופי פעולה בין IBM העולמית לסטארט-אפים ישראלים כבר משנת 2001.

 

איזה יזמים/חברות אתם מחפשים?

התוכנית פונה לסטארט-אפים ישראליים בשלבים מתקדמים - לאחר שלב גיוס ההון הראשוני (Seed) ועם צוות פיתוח במשרה מלאה. אנו מחפשים סטארט-אפים בתחומי ה-AI, ענן, Mobile, IOT, Blockchain, בדגש לכאלה המכוונים ללקוחות Enterprise במודל B2B או B2B2C.

 

איפה אתם יושבים:

במטה IBM בישראל שבפתח תקווה. החברות המשתתפות בתוכנית נהנות גם ממרחב עבודה בחינם.

 

למה דווקא בישראל:

התוכנית פועלת במסגרת קבוצת הסטארט-אפים והמפתחים ב-IBM ישראל, שבין היתר פועלת במטרה ליצור שיתופי פעולה ארוכי טווח בין IBM העולמית לבין סטארטאפים שהוקמו בישראל. אנחנו מזהים פוטנציאל גדול ליצירת שיתופי פעולה בישראל - פועלים כאן אלפי סטארטאפים וחברות חדשות מוקמות בכל יום, כל זאת תוך כדי שמירה על סטנדרטים גבוהים של פיתוח והתמקדות בתעשיות צומחות. יצירת שיתופי פעולה מוצלחים עם סטארט-אפים ישראלים מאפשרת ל-IBM להציג חדשנות גם בפני לקוחותיה הגדולים בעולם.

כמה נרשמים לתכנית וכמה מתקבלים בכל מחזור?

לכל מחזור נרשמים בין 100 ל-200 חברות, מתוכן מתקבלות בין 5 ל-10 חברות לכל מחזור. עד כה השתתפו בתוכנית 33 סטארט-אפים ישראליים לאורך חמישה מחזורים ובימים אלו אנו עורכים רישום למחזור השישי.

 

 

 

 

 

Barlcays Techstars

התוכנית הינה שיתוף פעולה בין טקסטארס (רשת אקסלרטורים גלובלית) לברקליס (הבנק החמישי בגודלו בעולם). אנחנו עורכים תכנית אחת בשנה למשך 14 שבועות, כאשר יש כמה מטרות - האחת היא תמיכה מוחלטת בסטארטאפים על מנת להאיץ את העסק שלהם ולהגדיל את אחוזי ההצלחה. אנחנו עושים זאת על ידי תמיכה עסקית וטכנית, ורשת קשרים גלובלית עצומה. המטרה השנייה היא להגיע כמה שיותר מהר לשיתוף פעולה בין הסטארטאפים לבנק, זאת על ידי קשר הדוק בין הבנק לאקסלרטור. בתוכנית הקודמת 8 מתוך 10 חתמו על הסכם שיתוף פעולה (POC) עוד לפני סיום התוכנית.

 

מי מנהלת התכנית?

יסמין נחום מנהלת התוכנית והדירקטור הוא לירון רוז

 

במה התכנית מתמקדת:

חברות פינטק וסייבר

 

ממתי היא פעילה:

בארץ אנחנו כרגע בעיצומה של התוכנית השנייה (תכנית אחת בשנה). שיתוף הפעולה קיים גם בעוד שלושה מקומות בעולם - ניו יורק (שלוש שנים), לונדון (שלוש שנים) וקייפ טאון (שנתיים).

 

איזה יזמים או חברות אתם מחפשים?

חברות פינטק \ סייבר \ כל פתרון טכנולוגי שיכול לעניין את הבנק (בוטים, ביטוח וכדומה…)

 

איפה אתם יושבים? 

אנחנו יושבים במרכז רייז (מרכז היזמות והחדשנות של ברקליס) באחד העם 54, תל אביב.

 

מי ייסד את התכנית?

טקסטארס נוסדה לפני עשור על ידי דייויד בראון ודייוד כהן - בבולדר קולורדו. מאז היא גדלה ונמצאת כיום ב-17 מדינות עם 29 תכניות. שיתוף הפעולה עם ברקליס התחיל לפני כ-3 שנים.

 

יש לכם טיפים למי שרוצה להירשם?

אנחנו מחפשים צוותים מדהימים, עם פתרונות ייחודיים שרוצים הזדמנות להיות חלק ממערך בינלאומי וליצור שיתוף פעולה עם אחד הבנקים המובילים.

 

למה דווקא בישראל?

ישראל הינה מרכז פיננסי וטכנולוגי מדהים. יש פה סטארטאפים מדהימים ואנחנו מאוד מאמינים באקו-סיסטם וביזמים המקומיים.

 

כמה נרשמים לתכנית וכמה מתקבלים בכל מחזור?

השנה נרשמו 300 והתקבלו 9.

 

 

 

 

500 startups

 

 

500 סטארטאפס הינה קרן הון סיכון הממוקמת בעמק הסיליקון המנהלת יותר מ-300 מיליון דולר תחת 4 קרנות גלובליות ו-13 קרנות אזוריות. הקרן השקיעה ביותר מ-1,700 חברות המפוזרות ביותר מ-60 מדינות ומנהלת תוכניות האצה לחברות בשלב ה-seed וה-series A בסן פרנסיסקו, מאונטיין ויו, מקסיקו סיטי, לוס אנג׳לס, מיאמי, טורונטו, ברלין, לונדון וקואלה לומפור.

 

תכנית האצה (seed program) הממוקמת בסן פרנסיסקו ומאונטיין ויו נמשכת כארבעה חודשים ונחשבת לאחת מהתכניות המובילות בעולם. חברות אשר מתקבלות לתכנית מקבלות השקעה של 150 אלף דולר עבור 6%.

 

במה התכנית מתמקדת?

תכנית ההאצה של 500 מתמקד בעיקר בשיווק, מתודולוגיות האצה, חווית משתמש ומוצר, גיוס כספים, חיבורים לרשת ענפה של שותפים ומשקיעים בעמק הסיליון.

 

ממתי היא פעילה?

יולי 2010.

 

איזה יזמים או חברות אתם מחפשים?

אנחנו מחפשים חברות עם צוות חזק ומאוזן (טכנולוגיה, מוצר, שיווק מכירות), מוצר עובד (או אב טיפוס) ולקוחות ראשונים או ולידציה של אותו מוצר (POC או לקוחות משלמים).

 

איפה אתם יושבים?

אנחנו צוות של 150 עובדים הפזורים ביותר מ-20 מדינות. צוות תכנית האצה של חברות בשלב הסיד נמצא בסן פרנסיסקו, מאונטיין ויו ומקסיקו סיטי. הצוות הישראל אשר מבצע את ההשקעות הסיד ושולח את החברות לתכניות האצה מסביב העולם, ממוקם בתל אביב בוויוורק הזרם.

 

יש לכם טיפים למי שרוצה להירשם?

יזמים אשר רוצים להתקבל לתכניות שלנו, יידרשו להוכיח שיש דרישה עבור המוצר שלהם - לקוחות משלמים הם צורה מצוינת להראות את אותה דרישה. כמו כן, על מנת למקסם את אותם סיכויים, הכי טוב הוא לפנות לצוות הישראלי ולעבור ראיון היכרות ראשוני על מנת לקבל המלצה לצוות האמריקאי. במידה וקיבלתם תשובה שלילית, תנסו שוב להגיש מועמדות בעתיד, חלק מאוד גדול מהחברות שהתקבלו לתכנית עשו זאת אחרי שהתראיינו פעם שנייה או שלישית - זו דרך מציינת להראות התקדמות במיזם.

 

למה דווקא בישראל?

יש פה חברות ויזמים מצוינים. היכולת שלנו למנף את אותן חברות ולחבר אותן לרשת הגדולה שלנו בעמק הסיליקון ושאר העולם גורמות הופכות את אותן ההשקעות בישראל למאוד מושכות.

 

כמה נרשמים לתכנית וכמה מתקבלים בכל מחזור?

לכל תכנית יש לנו מעל 3000 חברות שנרשמות, ואנחנו מקבלים בין 40 ל-50 חברות בכל מחזור. על מנת לשים קצת פרופורציה למספרים האלה, במחזור שמתקיים ברגעים אלו בסן פרנסיסקו, יש 3 חברות ישראליות הריכוז השני בגודלו פר מדינה אחרי קנדה (עם 4 חברות).

 

 

 

 

MassChallenge 

 

 

MassChallenge ישראל נחשב לאקסלרטור הגדול ביותר בעולם. ללא מטרות רווח וללא לקיחת אחוזים מהחברות, MassChallenge מאיץ יזמים מכל התעשיות ומחלק פרסים כספיים בשווי 500,000 ₪ בנוסף לטיול עסקי לארה״ב לחברות הזוכות. עד היום MassChallenge האיצה 1,211 יזמים אשר גייסו למעלה מ 1.8 מיליארד דולר ויצרו יותר מ - 60,000 עבודות. 

מי מנהל התכנית?

ישראל גנות

 

במה התכנית מתמקדת?

MassChallenge מתמקדת בסטארטאפים בשלבים מוקדמים מכל התעשיות אשר רוצים לקבל גישה למשאבים גלובליים ולרשת רחבה מנטורים, פרטנרים ומומחים. 

 

איזה יזמים או חברות אתם מחפשים?

חברות בשלבים מוקדמים בכל התעשיות. 

 

איפה אתם יושבים?

שוק מחנה יהודה, ירושלים

 

מי ייסד את התכנית?

ג׳ון הארטון

 

מי מממן את התכנית?

פרטנרים שונים אשר מורכבים מחברות בינלאומיות, גורמים ממשלתיים וגופים פילנתרופיים. 

 

יש לכם טיפים למי שרוצה להירשם?

ההרשמה נעשית אצלנו באתר. הכי חשוב זה לתאר איזה אימפקט החברה יוצרת על העולם ואיזו בעיה היא פותרת. יש להיות מאד מקצועי במענה על השאלות. יש לעבור על רמת האנגלית ולוודא הגהה. 

 

למה דווקא בישראל?

ל-MassChallenge יש משרדים פיזיים בישראל אשר יכולים להכיל למעלה מ- 50 חברות בחינם. MassChallenge נחשב לאקסלרטור הכי מחובר גלובלית ודרך ישראל ניתן להגיע לחיבורים בשווקים כמו בוסטון, לונדון, שוויץ ומקסיקו. בנוסף, האווירה בשוק מחנה יהודה מחשמלת והלוקיישן מאד מושך. 

 

כמה נרשמים לתכנית וכמה מתקבלים בכל מחזור?

נרשמים יותר מ-500 מועמדים ומתקבלים 50. 

 

 

 

 

SLP - Startup Leadership

 

תכנית הכשרה עבור יזמים, מנהיגים וממציאים מצטיינים, הנבחרים במיון קפדני בקנה מידה עולמי, ומעוניינים להיות מנכ"לים בחברות סטארט-אפ מובילות. עמיתי SLP  הקימו כמעט 1,600 סטארטאפים מצליחים וגייסו בסה"כ סכום העולה על 500 מיליון דולר.

 

מי מנהל את התכנית?

ליאת הדר שרביט ואלון ציפורי. יו״ר היא מירב הר נוי.

 

במה התכנית מתמקדת?

בניגוד לחממות ותכניות האצה אחרות, אנחנו לא כאן כדי לבחון את הסטארט-אפ שלך, אלא אנחנו מתקדמים בך. אנחנו בוחרים רק אנשים מאוד איכותיים, מנהיגים, בעלי ניסיון יזמי או נגיעה לחדשנות ופוטנציאל הצלחה באקו-סיסטם היזמי. אנשים שיש להם את הרצון להיות חלק מהקהילה שלנו ובעלי התאמה תרבותית לערכים שלנו. אנחנו מאמינים שגיוון הוא קריטי עבור סביבת הלמידה והחדשנות הטובה ביותר.

 

ממתי התכנית פעילה?

התכנית הוקמה בשנת 2006 בבוסטון ופועלת בישראל משנת 2012.
 

איזה יזמים/חברות אתם מחפשים?

התוכנית מתמקדת ביזם ולא במיזם ולכן אנחנו מחפשים אנשי עשייה בתחום הטכנולוגי, העסקי, החברתי או המקצועי

 

איפה אתם יושבים?

המפגשים מתקיימים אצל נותן החסות במשרדי הרצוג פוקס נאמן בוויצמן 4 בתל אביב

 

מי ייסד את התכנית?

פורן דאנג ואנופנדרה שרמה.

 

מי מממן את התכנית?

נלקחת עלות סמלית מהיזמים והיתר מחסויות. 

 

יש לכם טיפים למי שרוצה להירשם?

יש עדיפות ליזמים עם רעיון שכבר עובדים על הסטארט-אפ שלהם. התוכנית בוחרת את היזמים לא לפי הרעיון אלא לפי הרקורד עשיה. בהרשמה חשוב לפרט על הייחודיות שלכם מבחינה מקצועית. 

 

למה דווקא בישראל?

בשתי מילים - startup nation.

 

כמה נרשמים לתכנית וכמה מתקבלים בכל מחזור?

100 נרשמים 20 מתקבלים.

 

 

 

 

FIBA - Florida-Israel Business Accelerator

 

 

התוכנית שלנו מאמינה שכשיש לסטארטאפ ישראלי לקוחות והזמנות בארה״ב הרבה יותר קל לגייס כסף. אנחנו מייצרים לסטארטאפים שיתופי פעולה עסקיים בפלורידה שייצרו לקוח ראשון או פיילוט בארה״ב

מי מנהל את התכנית?

ג'ק רוס

 

במה התכנית מתמקדת?

בפיתוח עסקי ומכירות של סטארטאפים ישראלים בשוק האמריקאי.

 

ממתי התכנית פעילה?

מיוני 2016.

 

איזה יזמים/חברות אתם מחפשים?

חברות סטארטאפ בשלבי פיתוח מתקדמים שצריכים עזרה בכניסה לשוק האמריקאי - אדפטציה של המוצר, שיווק ומכירות, גיוס צוות מקומי, מפיצים, שרות לקוחות ותמיכה טכנית, משקיעים וכל מה שכרוך בהקמת חברת בת בארה״ב.

 

איפה אתם יושבים?

טמפה פלורידה

 

מי ייסד את התכנית? 

הקהילה היהודית בטמפה

 

מי מממן את התכנית?

ממשלת פלורידה ומשקיעים פרטיים מפלורידה.

 

יש לכם טיפים למי שרוצה להירשם?

דברו איתנו ונראה אם נוכל לעזור לכם.

 

למה דווקא בישראל?

כי אין דברים כאלה בפלורידה!

 

כמה נרשמים לתכנית וכמה מתקבלים בכל מחזור?

3-5 חברות בכל מחזור. כ-5 מחזורים בשנה. אנחנו מקבלים לתוכנית רק חברות שאנחנו יודעים שאנחנו יכולים לייצר עבורן שיתופים אסטרטגיים רלוונטיים.

 

 

נציגי כל התכניות האלו ישתתפו ב-22 לפברואר באירוע המיטאפ International Accelerators & Startups Meetup במפגש של אחד על אחד ואתם יכולים לפגוש אותם ולשאול את כל השאלות שחשובות לכם. שימו לב, מספר המקומות מוגבל! האירוע יתקיים בבית קודאק. לפרטים נוספים לחצו כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.