17 פברואר 2017 | יוסי דהן
מנורת הקסמים של ינקי מרגלית – הסיפור של אלאדין

בראיון עם ינקי מרגלית, מייסד ומנכ"ל חברת אלאדין, מספר ינקי את סיפור הקמת אלאדין, המשברים שהיו בחברה ואיך הרגיש כשהחברה נרכשה במהלך של השתלטות עוינת. ינקי גם מדבר על המהפכה הטכנולוגית הבאה ועל הפעילות המאוד מיוחדת שהוא מקדם למען יזמים בכפר קאסם. ינקי מזמין את כל המאזינים לקחת חלק באירוע של קאסם-טק שיתקיים ב-20 לפברואר 2017.

ינקי מרגלית התחיל ללכת לחוגים של אריקה לנדאו בגיל 11 שם למד אלקטרוניקה. בגיל 14 הוא כבר בנה את המחשב הראשון שלו וכשהקים את החברה הראשונה שלו בגיל 23 היו לו כבר עשר שנות ניסיון כיזם.

 

בשירותו הצבאי היה שריונר. הוא לא ממש נהנה שם. כשהשתחרר הוא לא ידע בדיוק מה הוא הולך לעשות בחיים אבל מה שכן ידע זה שיותר לא יהיה לו בוס שיגיד לו מה לעשות ומה לא. אז כצעד ראשון הוא הלך לפקיד שומה של מס הכנסה ביפו וביקש ספר חשבוניות. שם הוא גם נרשם כעוסק מורשה. זו הייתה הכרזת העצמאות שלו.

 

באחת העבודות הראשונות שלו כעצמאי פנה אליו איש בשם צביקה פופובסקי שהתפרנס מכתיבת חוות דעת גרפולוגיות. צביקה ביקש מינקי שיכתוב תוכנת מחשב שתכתוב את חוות הדעת במקומו. אחרי כמה ניסיונות שלא צלחו, ינקי החליט לנסות דרך אחרת. הוא כתב תוכנה כללית יותר שקרא לה מערכת מומחה שלומדת את מה שצביקה עושה ואחר כך עושה זאת במקומו. אחרי הגרפולוגים הגיעו גם פסיכולוגים ומומחים בתחומים אחרים שרצו להשתמש במערכת הזו. רק בדיעבד ינקי הבין שמה שבנה הייתה בעצם מערכת בינה מלאכותית.

 

באותה תקופה, ישראל הייתה ידועה בכינוי One Diskette Country. מדינה שבה אתה משכפל דיסקט אחד ולכולם יש אותו. בעצם כולם העתיקו תוכנות. זה נורא הפריע לינקי שגונבים לו ולחברים שלו תוכנות שהם פיתחו בעמל רב ושהם לא מקבלים עליהן כסף. אז הוא החליט לפתח דבר נוסף – משהו שיגן על התוכנה מפני העתקה ושימוש לא חוקי, מערכת אבטחת מידע. בדיעבד הסתבר לינקי שהמוצר החדש שבנה יותר כלכלי מהראשון. לחברה שמכרה את המוצר החדש שבנה קרא אלאדין.

 

בראיון עם ינקי מרגלית, מייסד ומנכ"ל חברת אלאדין, מספר ינקי את סיפור הקמת אלאדין, המשברים שהיו בחברה ואיך הרגיש כשהחברה נרכשה במהלך של השתלטות עוינת. ינקי גם מדבר על המהפכה הטכנולוגית הבאה ועל הפעילות המאוד מיוחדת שהוא מקדם למען יזמים בכפר קאסם. ינקי מזמין את כל המאזינים לקחת חלק באירוע של קאסם-טק שיתקיים ב-20 לפברואר 2017.

 

מתוך הריאיון:

"לי יש היום תמונה מאוד ברורה לאן אנחנו הולכים. זה ברור לי לחלוטין שאנחנו בתוך מהפכה שכל-כך משנה הכול, כל-כך במהירות, שאנחנו חייבים לעצמנו כל הזמן לעצור שניה, להסתכל קדימה ולחזור אחורה, להסתכל שוב קדימה ולחזור אחורה. אי אפשר לקום בבוקר ולעשות רק את מה שצריך כי זה כל-כך משתנה. אני מסתכל על יזמים היום, ויזמים שלא מנסים לשאוף את היזמות שלהם מהעתיד, הם מתעוררים בבוקר ויש להם רעיון לאפליקציה והם לא מסתכלים מספיק רחוק קדימה וכשהם קמים בבוקר למחרת אז זה כבר לא רלוונטי. אני חושב שיש היום יותר ויותר משקיעים, ויותר ויותר יזמים שחיים כבר בתוך ה-State of Mind הזה של הדברים הגדולים. אגב, הדוגמה המדהימה ביותר, אומנם זה מעורר קנאה וקשה לקחת אותו כדוגמה, זה אילון מאסק."

 

(ינקי מרגלית על הכיוון אליו הולך עולם היזמות)

לראיון המלא עם ינקי מרגלית בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.