21 פברואר 2017 | תום בר-אב
StellarNova - ״להגדיר מחדש את העתיד ולשנות את הדרך בה ילדות חושבות על מדע״

העצה הגדולה ביותר שיש לי ליזמות אחרות היא למצוא מנטורים ודמויות לחיקוי ולמצות את העזרה שלהם במלואה. המוצרים שלנו בנויים סביב הרעיון הפשוט שכולנו מקבלים השראה וחיזוק מדמויות לחיקוי איתן אנחנו יכולים להזדהות, ונראה לי ברור שזה חשוב באותה המידה גם לנו כמבוגרים

בשבע שנים האחרונות, 38 אחוזים מתוך כל החברות ש-MassChallenge האיץ, ייסדו על ידי נשים (408 חברות מתוך 1,211 בוגרים). אותם סטארטאפים גייסו למעלה מ–379 מיליון דולר ו–92 אחוזים מהחברות עדיין פעילות או נמכרו. אחת מהחברות היותר מובילות של הכיתה האחרונה בישראל היא StellarNova אשר רוצות להגדיר מחדש את העתיד ולשנות את מספר האחוזים הנמוך של נשים בהשתלבות במקצועות המדעים וההיי-טק. 
 

StellarNova הינה חברת מולטימדיה חדשנית הפונה לילדים ליצירת השפעה חברתית מתמשכת בטיפוח לימודי המדעים. מחקרים מראים כי העתיד של מחצית האוכלוסייה שלנו נראה שונה מעתידו של החצי השני. נשים מהוות רק 24 אחוזים מכוח העבודה בתחומי המדע והיי-טק, ובנותינו לא מקבלות מסרים המעודדים אותן לגדול ולהפוך לכוכבות בתחום המדעים. שתי מייסדות StellarNova מבקשות להגדיר מחדש את העתיד ולשנות את הדרך בה גדלות ילדות וחושבות על מדע. 

 

בראיון עם אחת המייסדות, ד״ר יעל שוסטר אנחנו נחשפים לסיבה להקמת המיזם.

 

מה הרעיון העומד מאחורי הקמת החברה? איזו בעיה אתם פותרים?
כל חיי הייתי מדענית, ובמהלך עבודתי במכון ויצמן כפוסט-דוקטורנטית הובלתי קבוצת פיתוח-אישי של מדעניות צעירות מהמכון, שם התחלתי לחשוב כיצד לפתור את בעיית האי-שוויון המגדרי במדע. במקביל, בהיותי אימא לשני ילדים, אני מודעת למה שמשפיע על הילדים שלי ולתכנים שהם חשופים עליהם. יום אחד, בזמן צפייה בתכנית טלוויזיה, אני מבחינה שאפילו בתכניות החינוכיות כל הדמויות לחיקוי הן גבריות. זה היה מעין "אאוריקה" עבורי – החברה בה ילדי גדלים בעצם אומרת להם שרק לבנים מותר להיות מובילים וחכמים. ואת זה בדיוק החלטתי לשנות, על-ידי יצירת סביבה בה ילדים וילדות יוכלו לחוות חוויות מדעיות בגיל צעיר שיובאו על-ידי מדעניות מובילות ושיהוו דמויות לחיקוי.

 

בתור מייסדות בתחילת דרכן, אילו אתגרים חוויתן?

באופן אישי, חוויתי המון אתגרים בהתחלה. לא היה לי כל ניסיון ביזמות, לא ידעתי להיכן או למי לפנות כדי לבנות את החברה והמומחיות שלי, והייתי צריכה להמשיך בעבודה הרגילה שלי כדי שאוכל לשלם שכר-דירה. יזמות יכולה להיות בודדה ומרוששת לפעמים.

כצוות, ביחד עם מרגו שטרן (מנכל״ית), התמיכה הגדולה ביותר שקיבלנו הייתה אחת מהשנייה, כשותפות עסקיות וכמובן מבני הזוג והמשפחות התומכות שלנו. בנוסף, הצטרפנו לכמה קבוצות מדהימות של חולמים ועושים: קהילת ה-ROI, עמותת שוסטרמן והמאיץ של MassChallenge. בסופו של יום, לעולם לא נוכל לדעת הכול ולמעשה לעולם לא באמת נצטרך, אז התמיכה שאנחנו מקבלות היא הנכס הכי חשוב שלנו. לקהילות יש כוח עצום.

 

איזו עצה היית נותנת ליזמות אחרות בתחילת דרכן?

העצה הגדולה ביותר שיש לי ליזמות אחרות היא למצוא מנטורים ודמויות לחיקוי ולמצות את העזרה שלהם במלואה. המוצרים שלנו בנויים סביב הרעיון הפשוט שכולנו מקבלים השראה וחיזוק מדמויות לחיקוי איתן אנחנו יכולים להזדהות, ונראה לי ברור שזה חשוב באותה המידה גם לנו כמבוגרים. במהלך ההשתתפות במאיץ של MassChallenge עבדנו עם שלושה מנטורים מדהימים ומאד פעילים שעזרו לנו להתפתח הן אישית והן מקצועית. תימצאו מישהו/י שהייתם רוצים להיות כמוהם, אנשים שיוכלו לסייע לכן להדריך אתכן, ולהניע אתכן קדימה.


רוצים לראות את StellarNova? ביום רביעי הקרוב, ב-22 לפברואר בשעה 09:15 MassChallenge ישיק את רשת הנשים המייסדות תוך כדי פתיחת היום המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב באותו זמן עם הבורסה בלונדון. הטקס הנו בשיתוף פעולה עם SheWorx בניהולה של נועה מוצפי, פועלים היי-טק וכמו כן עם ארגונים אחרים לקידום נשים כמו Women2Women, Lead With, WNN, JVP, WeACT ו-Supergirls.

האירוע פתוח לגברים ונשים כאחד, בהרשמה מראש בחינם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.