10 מרץ 2017 | יוסי דהן
ה-Passion Project של מיה אלחלל לבבי

בגיל 30 מיה אלחלל לבבי עשתה שינוי משמעותי בחיים שלה. היא ובן זוגה דאז החליטו להיפרד ולהפריד את העסק המשותף שלהם. היא נסעה לחו"ל לתקופה וכשחזרה הרגישה שהיא יכולה להרשות לעצמה לעשות משהו מיוחד גם אם המודל העסקי שלו לא ברור – לעשות Passion Project.

בגיל 30 מיה אלחלל לבבי עשתה שינוי משמעותי בחיים שלה. היא ובן זוגה דאז החליטו להיפרד ולהפריד את העסק המשותף שלהם. היא נסעה לחו"ל לתקופה וכשחזרה הרגישה שהיא יכולה להרשות לעצמה לעשות משהו מיוחד גם אם המודל העסקי שלו לא ברור – לעשות Passion Project. בדיוק באותו זמן פנה אליה פרופ' שמעון שוקן שהיה הדיקן שלה בתקופה שהייתה סטודנטית למדעי המחשב בבינתחומי. פרופ' שוקן פנה גם אל ליאת אהרונסון שהייתה ראש תוכנית זל ליזמות בבינתחומי ורן נבוקוהציע לשלושתם לעשות את האירוע הראשון של TEDxבישראל. זו הייתה ההתנסות הראשונה של מאיה באוצרות תוכן.

 

מיה הנחתה את הכנס וגילתה שזה בשבילה טעם החיים- לקחת רעיונות, לחבר אותם תחת נרטיב ולבנות סיפור שבנוי מסיפורים ורעיונות קטנים-גדולים. זו הייתה חוויה מרתקת עבורה וכך גילתה לגמרי במקרה מה היא אוהבת לעשות ורוצה לעשות – אוצרות תוכן לכנסים.

 

מאז TEDx עשתה מיה כנסים רבים נוספים כמו הכנס לכלכלה התנהגותית של דן אריאלי, ו-Techonomy. בנוסף, מיה לקחה חלק באוצרות התוכן והנחתה פורמטים של כנסים בינלאומיים כמו Failcon, TED MED ואחרים.

 

בשיחה עם מיה אלחלל לבבי, מייסדת ומנכ"לית אש מדיה, מספרת מיה את סיפור הקמת אש מדיה, על ארגון EO בו היתה שותפה בהקמה וכיהנה כנשיאה בישראל במשך שנתיים ועל האתגרים איתם היא מתמודדת כיזמית.

 

מתוך הראיון:

"אני מוצאת שהחברה שלנו היא די שמרנית בקשר לאשה עם קריירה ואני לא ממש מצליחה להבין למה. עשיתי שלושה ילדים בשלוש וחצי שנים, כל הזמן הזה הייתי בהריון או הנקתי. אחרי שילדתי את הקטנה שלי, נלי, בעלי היה בדיוק בין YCD(חברה אותה הקים ומינכ"ל 15 שנים) לבין חברה אחרת שהקים בשם Byond. אז בזמן הזה הוא היה יותר עם נלי בבית ואני יצאתי לעבוד בחוץ. ואחרי אחת הטיסות הראשונות שלי, כשחזרתי מכנס מרתק, שם פגשתי אנשים מדהימים, אז במקום שאחת החברות שלי תשאל אותי "איזה טכנולוגיות חדשות מדהימות ראית? את מי פגשת? איך היה הפרויקט?" היא שואלת אותי "באיזה אופנים באו לידי ביטוי הרגרסיה אצל הילדים בעקבות זה שנסעת לחו"ל?". וכשאני בכנס אז אנשים שואלים אותי שאלות כמו "אז אם את פה - מי שומר על הילדים?" ואלה שאלות שמבטאות איך אנחנו חושבים. הרי לא הייתם שואלים את זה גבר. הצורך שלי בלעבוד הוא לא משהו שיש לי שאלות לגביו. הפודקאסט הזה הוא 'יזמות או למות' וזה בדיוק ככה בשבילי."

(מיה אלחלל לבבי על האתגרים איתם היא מתמודדת כיזמית)

 

להאזנה לראיון המלא עם מיה בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.