21 מרץ 2017 | ג'ייסון דה-מר
הפורמולה המושלמת לאסטרטגיית שיווק מקיפה

שיווק ופרסום הם תחומים בעלי אין ספור אפשרויות, בעיקר בעידן הדיגיטלי. למעשה, ישנן מאות אסטרטגיות וטקטיקות שונות שאפשר לגייס כדי לשפר את נראות המותג, לגייס לקוחות חדשים ולשמר את הלקוחות הקיימים. אבל, כאשר יש לנו כל כך הרבה אפשרויות מתחיל הפרדוקס הבחירה: איך אנחנו יכולים להיות בטוחים שאנחנו בוחרים בקומבינציה הנכונה?

 

שיווק ופרסום הם תחומים בעלי אין ספור אפשרויות, בעיקר בעידן הדיגיטלי. למעשה, ישנן מאות אסטרטגיות וטקטיקות שונות שאפשר לגייס כדי לשפר את נראות המותג, לגייס לקוחות חדשים ולשמר את הלקוחות הקיימים. אבל, כאשר יש לנו כל כך הרבה אפשרויות מתחיל פרדוקס הבחירה:

איך אנחנו יכולים להיות בטוחים שאנחנו בוחרים בקומבינציה הנכונה?

אחד מהפתרונות הטובים ביותר שמצאתי הוא להתייחס לאסטרטגיית השיווק כיחידה כוללת ומקיפה של טקטיקות ולא כתכניות עצמאיות שיש ליישם. המטרה האולטימטיבית כאן היא לייצר סוג של מנוע שמייצר באופן קבוע תנועה לכיוון האתר שלכם, שם תוכלו להמיר את התנועה הזו ללקוחות אמיתיים.

 

שלוש טריטוריות בסיסיות

עבור האסטרטגיה הזו, ישנן שלוש טריטוריות עיקרייות וחשובות, אשר כל אחת מהן יכולה לסייע לאחרים. מכיוון שטריטוריות אלו מייצרות תועלת הדדית, הן מאוד חזקות.

1. תוכן. "תוכן שיווקי" הפכו למילות באז בשנים האחרונות. בעזרת אסטרטגיית תוכן מתוחכמת אתם יכולים ליעל את התוצאות של ה-SEO שלכם ושל הקמפיינים שלכם במדיה החברתית (ובכך למשוך יותר תנועה לאתר שלכם). אם תייצרו הנעה לפעולה טובה תוכלו לייצר נראות וייצוג טובים למותג שלכם ולייצר אחוזי המרה גבוהים יותר.

2. SEO. כלומר, אופטימיזציה למנועי החיפוש, הוא תחום שתלוי בתוכן השיווקי כדי להצליח. עם SEO טוב, אתם תעזרו לאתר שלכם להמריא גבוה במנועי החיפוש של גוגל ולהניב תנועה גדולה יותר בחיפושים האורגנים לאתר שלכם.

3. מדיה חברתית. לבסוף אנחנו מגיעים למדיה החברתית. המדיה החברתית יכולה לשפר ולהשלים הן את התוכן השיווקי ואת מאמצי ה-SEO שלכם. אתם בעצם מייצרים המשך לדברים והופכים את התוכן שלכם זמין לאנשים אחרים, אלו יכולים לקרוא אותו וגם לשתף.

 

היסודות: האתר שלכם

בכל מקרה הכל צריך להתחיל באתר שלכם. לשם עיקר התנועה הולכת להיות, אז רצוי שיהיו לכם יסודות טובים. האתר שלכם ישרת גם כרכז לשלושת הטריטוריות שציינו לעיל. רצוי שתשימו לב טוב לשלושה תחומים:

* מיתוג ועיצוב. הרושם הראשוני של רוב המשתמשים שלכם יתרחש באתר, אז וודאו שאתם מציגים את המותג שלכם בצורה מלאה ומדויקת. בנוסף, חשוב שתדאגו שהעיצוב והפונקציונליות שלו נכונים, כי זה מה שיכול לייצר או להרוס את חווית המשתמש.

* אופטימיזציה עבור החיפוש. תיאור הגורמים הטכניים בתחום זה ידרשו יותר מקום, אבל בעקרון אתם חייבים לעבוד על האופטימיזציה שלכם בתוך האתר לפני שאתם מתחילים להפעיל את האסטרטגיות השונות. תגי כותרות, מטא-תיאור, יכולת הענות, מפת האתר שלכם וקבצי ה-robot.txtל סריקת האתר הם רק חלק מהדברים שצריך לקחת בחשבון. לגורמים נוספים ראו ב-The Ultimate On-Site SEO Guide.

* אופטימיזציה עבור ההמרות. בנוסף לדברים שדברנו עליהם, אתם תצטרכו לוודא שהאתר שלכם מסוגל לייצר המרות. יצור המרות היא נשמת אפה של אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם. יצרו קריאות לפעולה באתר שלכם ובצעו בהם אופטימיזציות כדי למקסם את פוטנציאל שיעור ההמרות שלכם.

 

ברגע שהאתר שלכם מוכן, אתם יכולים להתמקד באסטרטגיות תומכות.

 

תוכן באתר

רצוי לפרסם בבלוג שלכם באתר לפחות פעם בשבוע תוכן נישתי, פרקטי ובעל ערך. בדלו את עצמכם מהמתחרים והעניקו למשתמשים מידע שהם באמת צריכים במקום לספר להם על המוצרים או המותג שלכם. בנוסף, תצטרכו להתאים את התוכן למילות החיפוש עבור ה-SEO ולשתף אותו במדיה החברתית שלכם כדי להעלות את החשיפה.

 

תוכן מחוץ לאתר

תוכן מחוץ לאתר הוא הגשר האידיאלי בין תוכן שיווקי ל-SEO. כשאתם מפרסמים כתבות אורח במקורות שונים בעלי סמכות, אתם לא רק תגדילו את הרלוונטיות של המותג שלכם, אלא תהיה לכם הזדמנות לייצר קישור ולהגדיר את סמכות הדומיין שלכם. אתם תצטרכו להתחיל בהתחלה במקומות קטנים כמו מפרסמים נישתיים או ארגונים מקומיים. אבל בסופו של דבר, אתם תוכלו לסלול לכם את הדרך למקורות בולטים יותר וסמכותיים שייצרו יותר טראפיק עבורכם וייצוג טוב יותר עבור המותג שלכם.

 

הגורם החברתי

במדיה החברתית אתם יכולים להשתמש להפצת תוכן קבוע מתוך המאגר שלכם ועדכונים חיים כדי להשאיר את הקהל שלכם אתכם. יצרו איתם מעורבות באופן קבוע ברמה האישית והיחשפו למשתמשים חדשים על בסיס יומי.

במשך הזמן, העוקבים שלכם יתרבו, הכוח שלכם במדיה החברתית יגדל, התנועה לאתר שלכם תעלה וכל זה ישפר את תוצאות קמפיין ה-SEO שלכם.

 

חיבור של הכול יחדיו

מה שחשוב לזכור הוא שכל האסטרטגיות העצמאיות האלו, הן בעלות כח רב יותר כאשר הן עובדות ביחד. חשבו עליהם כצדדים שונים לאותו מטבע, או הזזת חלקים באותה מכונה שעובדים זה עם זה ולא כרכיבים נפרדים.

כשאתם מוצאים את הקצב הנכון, ואת האיזון הנכון למאמצים שלכם, אתם תמצאו את עצמכם עם מנוע לידים שפועל עבורכם באופן קבוע.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.