5 אפריל 2017 | ג'ייסון דה-מר
למה שיווק חכם במדיה החברתית מושלם לאסטרטגיית ה-SEO שלכם

אם תשלבו בין האסטרטגיות השונות האפקטיביות שלכם תעלה ובהתאם לכך גם התוצאות. התוכן יעצים את קמפיין ה-SEO שלכם על ידי משיכת יותר לינקים ואופטימיזציות למילות החיפוש. המדיה החברתית תזין את קמפיין התוכן שלכם על ידי העלאת החשיפות. אז, איך בדיוק המדיה החברתית לוקחת חלק ב-SEO? האם קמפיין המדיה החברתית שלכם יכול לשפר את דירוג החיפושים האורגנים שלכם?

לעתים קרובות, אני שומע על מומחה למדיה חברתית שמנסה לתאר מגוון של אסטרטגיות שיווק בהקשרים שונים ובמידה מסוימת זה בסדר גמור.

תכנון והוצעה לפועל של תוכן שיווקי, SEO ושיווק במדיה החברתית יכולים להיעשות בנפרד. אתם יכולים באופן היפותטי להשקיע בכל אחד מאלו לחוד.

יחד עם זאת, אם תשלבו בין האסטרטגיות השונות האפקטיביות שלכם תעלה ובהתאם לכך גם התוצאות. התוכן יעצים את קמפיין ה-SEO שלכם על ידי משיכת יותר לינקים ואופטימיזציות למילות החיפוש. המדיה החברתית תזין את קמפיין התוכן שלכם על ידי העלאת החשיפות. אז, איך בדיוק המדיה החברתית לוקחת חלק ב-SEO? האם קמפיין המדיה החברתית שלכם יכול לשפר את דירוג החיפושים האורגנים שלכם?

 

מידע אישי

אחד מהצעדים הראשונים שאתם צריכים לעשות בקמפיין המדיה החברתית שלכם הוא הגדרה והזנת מידע בפרופילים שלכם אודות החברה שלכם החל משם החברה, סוג העסק, כתובות וטלפון. זהו תוכן עבור האינדקס שלכם והוא יכול בעקיפין לסייע לכם להעלות את הדירוג המקומי שלכם. הרבה אתרי ביקורת של צד שלישי מאתרים את המידע על עסקים מקומיים במדיה החברתית. לאחר מכן גוגל משתמש בכניסות האלו על מנת לייצר טופס בפורמט שלו לעסקים מקומיים. זה אומר שהזנת המידע אודותיכם במדיה החברתית יכולה לשפר את הנראות שלכם ולייצר מידע מדויק אודותיכם באונליין.

 

הכוח בקישורים הנכנסים

ישנם שני פקטורים עיקריים שגוגל לוקח בחשבון בעד דירוג התוצאות עבור שאילתה נתונה: רלוונטיות וסמכות. ברלוונטיות השאילתה, הכוונה היא עד כמה היא עונה באופן ראוי לצרכים של חיפוש השאילתה. בסמכות השאילתה, הכוונה היא עד כמה המקור אמין או מכובד. הסמכות נקבעת ברובה על ידי פרופיל הלינקים הנכנסים בעמוד או בדומיין שלכם, או במילים פשוטות: ככל שיש יותר לינקים בעלי סמכות גבוה המקשרים אליכם, ככה הדירוג שלכם יעלה.

העיקרון הזה הוא הסיבה העיקרית בגינה המדיה החברתית חשובה ל-SEO וזה קורה בשל יכולתה של המדיה החברתית לתפקד כפלטפורמת סינדיקציה. הלינקים בפוסטים של הפייסבוק, בטוויטר או במדיות החברתיות האחרות לא משפיעים באופן ישיר על הדירוג שלכם, אבל החשיפה המוגברת שהם מעניקים לתוכן שלכם יכולה לגרום למשיכת עוד לינקים נכנסים ממקורות שכן משפיעים על הדירוג.

 

המדיה החברתית כפלטפורמת סינדיקציה

היתרון הגדול במדיה החברתית כערוץ שיווקי הוא היכולת שלה להפיץ תוכן וקישורים לקהל הרחב. ואם אתם יודעים איך לבנות את הקהל שלכם, הוא יהיה קהל שצומח באופן מתמיד. ביצוע סינדקציה לכתבה במדיה החברתית יכול באופן מידי לחשוף אותה למאות ואלפי עיניים חדשות, והקוראים האלו יכולים להפיץ אותה הלאה. דבר זה לא יועיל יותר מדי מנקודת מבט של SEO, אבל כל אחד מהקוראים האלו יכול להיות בלוגר, עיתונאי, עורך או כל אחד אחר שיש לו את הפוטנציאל לבנות לינק לתוכן שלך כשהוא מתייחס לנושא הזה בעבודה שלו. זה אומר שהמדיה החברתית יכולה להגביר את הפוטנציאל של פרופיל הלינקים הנכנסים שלכם.

בנוסף, פרסום התוכן שלכם במדיה החברתית פותח דלתות לנתיב נוסף בנראות של המדיה החברתית. האינדקסים של גוגל מושכים תוכן מפייסבוק, טוויטר ומפלטפורמות מדיה חברתית נוספות. אם התזמון והרלוונטיות שלכם נכונים, הפוסטים שלכם יכולים להופיע בתוצאות החיפוש.

 

אותות חברתיים

היה דיון רב בקהילת ה-SEO לגבי השאלה - האם ה'אותות החברתיים' יכולים להשפיע על הדירוג שלכם במנועי החיפוש, ומה הם בדיוק אותם 'אותות חברתיים'. הדיון הזה עלה בעיקר בגלל שגוגל גם אישרו וגם הכחישו באופן מפורש את הנוכחות של אותות חברתיים באלגוריתם של דירוגי החיפוש שלהם. ההשערה היא כי מאמרים שמקבלים מספר גבוה של שיתופים במדיה החברתית יקבלו דחיפה נוספת בתפיסת הסמכות שלהם. דבר שנראה הגיוני מאוד על הנייר, אבל הראיות האמפיריות שלו משתנות.

בפוסט "Top 5 Ranking Factors for 2015" שהתפרסם בבלוג 'Searchmetrics, ה-+1 של גוגל קיבל דירוג של 0.31, השיתוף של פייסבוק קיבל 0.28, הטוויטים זכו לדירוג של 0.23 ופינטרס זכה ל-0.23. בדוח של Moz היו מספרים דומים. אומנם לא ניתן להשוות מִתְאָם עם סיבתיות, אך אפשר להגיד כי מאמרים שיש להם יותר שיתופים הם בדרך כלל נראים יותר, יש להם טראפיק גבוה ולינקים נכנסים, ולכן יש כאן ערך אמיתי ל-SEO. שאר גורמי דירוג משני המחקרים נמצאים באינפוגרפיקה כאן.

 

משפיעני שיווק והזדמנויות פרסום

המדיה החברתית היא גם צינור ליצירת קשרים חדשים. ראשית עם משפיענים שיש להם כבר מספר עוקבים גדול למדי ומוניטין, ושנית עם מפרסמים חיצוניים שיכולים לשתף אתכם פעולה ולפרסם את התכנים שלכם כפוסט אורח. אם תוכלו למשוך את המשתמשים משתי הקטגוריות האלו, אתם יכולים להגדיל את טווח ההשפעה שלכם. ובכך, המדיה החברתית היא כלי שאתו אתם יכולים להרוויח הזדמנויות SEO מגוונות.

 

מפתחות להצלחה ארוכת טווח

השורה התחתונה היא כן, קמפיין המדיה החברתית שלכם יכול לשפר את דירוג החיפוש שלכם, כל עוד תיקחו בחשבון את השיטות המומלצות להצלחה ארוכת טווח:

· מלאו את הפרופילים שלכם. זה צריך להיות הצעד הראשון שלכם. לעולם לא תדעו איזו אינפורמציה יכולה להועיל, אז מלאו את כל השדות הקיימים.

· קדמו את התוכן שלכם במדיה החברתית (ומעבר לה).קידום תוכן הוא קיצור הדרך הטוב ביותר לנראות טובה במנוע החיפוש. אז עשו את המקסימום ויצרו סינדקציה לכל פיסת מידע שאתם מפתחים. לעזרה ראו את המאמר הבא: Content Unleashed: The Ultimate Guide to Promoting Your Published Content.

· עודדו שיתופים. פרסמו תוכן שיש לו פוטנציאל שיתוף גבוה ועודדו את המשתמשים שלכם לשתף אותו. זה ייצר לכם יותר אותות חברתיים, יותר קישורים נכנסים וקהל גדול יותר שיתמוך בכם בעתיד.

· צרו מעורבות עם המשפיענים. לבסוף, צאו מגדרכם כדי למצוא וליצור קשר עם משפיענים. הם מחזיקים בהזדמנויות גדולות להכפלת הקהל ונראות המותג שלכם.

 

עם השיטות האלו קמפיין המדיה החברתית שלכם ישולב בחוזקה עם ההשקעה שלכם ב-SEO ובשיווק התוכן. אתם תראו את ההשפעה ההולכת וגדלה בכל תחומי הפיתוח. המדיה החברתית יכולה להיות רק מרכיב שולי באסטרטגיה שלכם, אבל זה לא אומר שהפוטנציאל שלה פחות גבוה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.