7 אפריל 2017 | יוסי דהן
השקעות וגיוסים עם גיגי לוי וייס

גיגי לוי וייס שירת כטייס בחיל האוויר, ומעיד על עצמו שהשתחרר משירותו הצבאי כאדם צעיר יהיר ובטוח שיודע הכול יותר טוב מאחרים. הוא היה בטוח שמה שהביא אותו להיות טייס טוב גם יביא אותו להיות איש עסקים טוב. הוא לקח את כל החסכונות שלו וכספי הפיצויים שקיבל מהצבא והשקיע אותם בחברה הראשונה שהקים.

גיגי לוי וייס שירת כטייס בחיל האוויר, ומעיד על עצמו שהשתחרר משירותו הצבאי כאדם צעיר יהיר ובטוח שיודע הכול יותר טוב מאחרים. הוא היה בטוח שמה שהביא אותו להיות טייס טוב גם יביא אותו להיות איש עסקים טוב. הוא לקח את כל החסכונות שלו וכספי הפיצויים שקיבל מהצבא והשקיע אותם בחברה הראשונה שהקים. הוא לא ממש הבין עד כמה חשוב ה-Product Market Fit ועד כמה חשובה ההתאמה של המוצר ללקוח - משהו שהלקוח צריך ואוהב. זאת הייתה הסיבה העיקרית לכך שהחברה הראשונה לא הצליחה.

 

גיגי לקח את מה שלמד מכישלון החברה הראשונה והקים את החברה השנייה שלו. החברה הוקמה ללא גיוס השקעה חיצוני. כעבור זמן קצר נרכשה החברה ע"י אינטגראטור גדול בישראל. זה היה האקזיט הראשון שלו.

 

מאז הקים גיגי מספר חברות מוצלחות והשקיע ברבות אחרות כמו Playtika, Plarium, Kenshoo, MyHeritage & SimilarWeb. ב-2006 שימש כמנכ"ל של חברת ההימורים המקוונים 888 במשך חמש שנים. לפני שנתיים וחצי החליט גיגי ביחד עם שני חבריו מהסיליקון וואלי שהקימו מספר חברות מצליחות, James Currier ו-Stan Chudnovsky, להקים אקסלראטור בשם NFX Guild. במסגרת המודל של NFXGuild הם לוקחים בכל מחזור כ-20 חברות, שליש מהן מישראל, ושמים אותן בתוכנית שמאפשרת להם ללמד את כל מה שהם יודעים בצורה מרוכזת.

 

בראיון עם גיגי לוי וייס, מספר גיגי על החברות הראשונות שהקים ומה למד מהן, מה לקח משירותו הצבאי כטייס, על המודל המיוחד של NFX Guild ועוד.

 

מתוך הראיון:

"גם אם אתה יוצא בסוף עם המוצר הכי טוב ועם הצוות הכי טוב – אתה יכול להפסיד מהסיבות הלא נכונות. אתה יכול להיות מוקדם מידיי, מאוחר מידיי, אתה יכול לצאת עם מוצר בתשלום כשמישהו גדול מחליט שבא לו לתת את זה בחינם, אתה יכול לצאת עם מוצר יותר טוב אבל מישהו אחר גייס פי 100 יותר כסף ממך והוא מוציא על זה אינסוף כסף ומביא את היוזרים... לכן, לא תמיד אתה מפסיד בגלל שאתה לא טוב. ומכיוון שכך, אתה לא תמיד מנצח בגלל שאתה כן טוב. ולכן, בתור משקיע היכולת שלי זה לשפר הסתברות וזה מה שאני עושה. ואני עושה את זה בעיקר דרך ההסתכלות על האנשים והתובנה שלי של מי האנשים שאני רוצה להשקיע בהם ולעבוד איתם. אז אם אני מסתכל על שיקולי ההשקעה שלי זה בערך 70% מי האנשים, בערך 20% מה התחום ובערך 10% מה הרעיון."

(גיגי לוי וייס על שיקולי ההשקעה שלו והסיבות לכך)

 

להאזנה לראיון המלא עם גיגי בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.