21 אפריל 2017 | יוסי דהן
ממכירת גרעינים באצטדיון באשקלון למכירת המלצות לאפליקציות (משה וקנין)

המיזם הראשון של משה וקנין היה מכירת גרעינים באצטדיון הכדורגל העירוני של אשקלון. משה ושני חבריו היו הולכים יחד לשוק, בוחרים גרעינים טובים, קולים אותם ומכניסים אותם לשקיות נייר חומות. הכניסה לאצטדיון לא הייתה כזו פשוטה. מכירת אוכל ושתייה באצטדיונים נשלטה ע"י משפחות פשע שלא נתנו להם להיכנס עם הגרעינים שלהם. אז הם נכנסו דרך בור שחפרו מתחת לחומה שהקיפה את האצטדיון.

המיזם הראשון של משה וקנין היה מכירת גרעינים באצטדיון הכדורגל העירוני של אשקלון. משה ושני חבריו היו הולכים יחד לשוק, בוחרים גרעינים טובים, קולים אותם ומכניסים אותם לשקיות נייר חומות. הכניסה לאצטדיון לא הייתה כזו פשוטה. מכירת אוכל ושתייה באצטדיונים נשלטה ע"י משפחות פשע שלא נתנו להם להיכנס עם הגרעינים שלהם. אז הם נכנסו דרך בור שחפרו מתחת לחומה שהקיפה את האצטדיון. כשהמתחרים שלהם היו רואים אותם מוכרים שם גרעינים - היו רודפים אחריהם ומכים אותם. זה לא עצר אותם מלמכור את הגרעינים שלהם במשך יותר משנה.

 

אחרי שירותו בצבאי במלחמת לבנון הוא נסע להתאוורר בארצות הברית שם עבד כמוכר תקליטים בגטו של קליבלנד אוהיו. אחרי שחסך כמה אלפי דולרים החליט שהוא רוצה ללמוד באוניברסיטה. הוא נרשם והתקבל ללימודי הנדסה בניו ג'רזי. כדי לממן את שכר הלימוד הגבוה עבד בסופר השכונתי. כשסיים את לימודיו לא מצא עבודה אז הוא המשיך ללימודי תואר שני. הפרופסור בתואר הראשון שלו היה מהנדס בכיר בחברת Bell. אותו פרופסור עזר לו להיכנס למעבדות הפיתוח בחברת AT&T שם עבד כ-7 שנים במהלכם גם הקים משפחה וסיים לימודי מנהל עסקים. לאחר 11 שנים בארה"ב החליט לחזור לישראל מטעמי ציונות.

 

ב-2011 משה הבין שאפליקציות מובייל הולכות להיות הדבר הבא. הוא ראה את השימוש ההולך וגובר של משתמשי הסלולר בנתונים לעומת שיחות טלפון. הוא גם ראה את הנכונות של אנשים לשתף דברים על עצמם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק. שיתופים אלו אפשרו לאסוף נתונים רבים על משתמשים ברשת ויצרו קרקע פורייה לפרסום ממוקד מבוסס תוכן שאפשרו לו להגיע לאחוזי המרה מאוד גבוהים. משה חשב שכל המידע שנאסף על צרכני תוכן (חוץ מפייסבוק) יכול לשמש קרקע מאוד נוחה להמלצות על אפליקציות במובייל עם אחוזי המרה גבוהים. אז הוא חבר לעופר גרנט (CTO) ולגור לביא (מנהל מוצר) וביחד הקימו את YouAppi.

 

כ-6 שנים לאחר הקמתה, הספיקה YouAppi לגייס כ-18M$ בשלושה סבבי גיוס. החברה מונה כ-110 עובדים בסניפים הפזורים ב-13 מדינות בעולם. ב-2016 הגיעו הכנסות החברה לכ-90M$.

 

מתוך הראיון:

 

"אחד הדברים שלמדתי מ-TodaCell (הסטארט-אפ הקודם שהקים ונסגר) זה שכשאתה כל כך עמוק במשהו שהולך בכיוון חזק מאוד אז זה לא כזה טריוויאלי שאתה יכול לעשות פיבוט. אתה יכול לשנות כיוון אם יש לך יכולת פיננסית לעשות את זה. אם אין לך יכולת פיננסית אז יהיה לך קשה מאוד לעשות את זה. זה דבר נורא חשוב. אחד הדברים שלמדתי זה שבאמת צריך להיות חזק פיננסית. אבל לא יותר מידיי - אני לא מאמין בגיוסים כאלה מאסיביים אלא בגיוסים שמספיקים לתת לך פוש."

(משה וקנין על אחד הדברים שלמד מהסטארט-אפ הקודם שהקים ונסגר)

 

לראיון המלא עם משה וקנין בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.