5 מאי 2017 | יוסי דהן
איך שיחת צ'אט הובילה להקמת חברה מצליחה בתחום פיתוח תוכנה (נאור מן)

נאור מן עבד במחלקה המסחרית של העיתון גלובס כשיום אחד נכנס לחדר מחשב של החברה, התיישב ליד המחשב ופתח חלון צ'אט. בתוך אותו חלון מישהו כתב לו 'היי'. נאור התרגש נורא מהעניין והתחיל להתכתב איתו. הבחור בצד השני ישב בקליפורניה והזמין את נאור למסיבה וירטואלית. נאור רץ לבוס שלו שהיה גם החבר שלו, דרור יעקובסון, ושיתף אותו במה שקרה

נאור מן עבד במחלקה המסחרית של העיתון גלובס כשיום אחד נכנס לחדר מחשב של החברה, התיישב ליד המחשב ופתח חלון צ'אט. בתוך אותו חלון מישהו כתב לו 'היי'. נאור התרגש נורא מהעניין והתחיל להתכתב איתו. הבחור בצד השני ישב בקליפורניה והזמין את נאור למסיבה וירטואלית. נאור רץ לבוס שלו שהיה גם החבר שלו, דרור יעקובסון, ושיתף אותו במה שקרה. מספר חודשים לאחר מכן הם פגשו בחורה בשם רותי אלון שבאותה תקופה הקימה את נטוויז'ן. נאור ודרור הציעו לרותי שהם יבנו את עיתון גלובס באינטרנט ורותי תביא את הגולשים לאתר שיבנו. את האתר בנו במסגרת חברה שהקימו בשם G-Sites.

 

מספר שנים לאחר מכן הרגישו נאור ודרור שהמסחר האלקטרוני הולך להיות הדבר הגדול הבא. אז הם הקימו חברה חדשה בשם Real Commerce שתתמקד בתחום הזה. זמן קצר לאחר מכן הם הבינו שטעו בענק – באותה שנה, 1999, תחום המסחר אלקטרוני לא התרומם ובטח שלא בישראל. מה שכן קרה זה שהנהלת עיתון ידיעות אחרונות פנו אליהם כדי שיעזרו להם לבנות אתר דומה לזה שבנו לגלובס. לאתר קראו YNET.

 

כיום קבוצת Real Commerce עוסקת בפיתוח תוכנה בתחום הווב והמובייל ומעסיקה כ-170 עובדים.

 

בראיון עם נאור מן, בעלים ומנכ"ל משותף של קבוצת Real Commerce (ביחד עם דרור יעקובסון), מספר נאור את סיפור הקמת הקבוצה, האתגרים איתם החברות בקבוצה מתמודדות ועל ארגון ה-YPO בו נאור יושב במועצת המנהלים האירופאי.

 

מתוך הריאיון:

"בסופו של דבר מה שייצר הצלחה למרות הקשיים וה-Ups & Downs שהיו בדרך זה לגמרי האנשים. שם המשחק הוא אנשים. השותף שלי שאנחנו כל-כך הרבה שנים ביחד ובשיתוף פעולה אדיר ועדיין מאוד אוהבים לעבוד אחד עם השני ומאוד מפרים אחד את השני וכיף לנו ביחד אחרי כל-כך הרבה שנים. וזה מזל ענק, משהו שפשוט קרה... קארמה. ולאורך השנים עובדים טובים ושותפים לדרך טובים היו אלו שבאמת עשו את כל ההבדל. זה לא חשוב איזה תוכנה אתה מפתח... הכול מתגמד ליד איכות האנשים."

(נאור מן על הדבר שהכי השפיע על הצלחת החברה)

 

לראיון המלא עם נאור בפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.