8 מאי 2017 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את WayCare

WayCare מפתחת מערכת שחוזה תאונות דרכים ועוזרת לערים ולכוחות שיטור למנוע אותן. באמצעות טכנולוגיית Machine Learning המערכת של WayCare מסוגלת להתריע על תאונת דרכים בקטע מסוים של הכביש עד שעתיים לפני התרחשות התאונה עצמה. המידע שמספקת המערכת מאפשר לערים חכמות לנצל ביעילות רבה יותר את המשאבים שברשותן על מנת לצמצם את הנזק שנגרם מתאונות הדרכים ואפילו במצבים מסוימים למנוע אותן לחלוטין.

מי אנחנו

WayCare מפתחת מערכת שחוזה תאונות דרכים ועוזרת לערים ולכוחות שיטור למנוע אותן. באמצעות טכנולוגיית Machine Learning המערכת של WayCare מסוגלת להתריע על תאונת דרכים בקטע מסוים של הכביש עד שעתיים לפני התרחשות התאונה עצמה. המידע שמספקת המערכת מאפשר לערים חכמות לנצל ביעילות רבה יותר את המשאבים שברשותן על מנת לצמצם את הנזק שנגרם מתאונות הדרכים ואפילו במצבים מסוימים למנוע אותן לחלוטין. WayCare כרגע פועלת במסגרת פיילוט עם עיריית לאס וגאס בארה"ב ומשתתפת באקסלרטור היוקרתי UpWest Labs המאפשר חיבור בין סטארטאפים וטכנולוגיה ישראלית ייחודית לבין השוק האמריקאי. 

 

 

מה אנחנו מחדשים

עד היום, המידע היחיד שהיה לערים הוא התיעוד של תאונות עבר. על בסיס מידע זה נוצר המושג של "כבישים אדומים" – כבישים מסוכנים במיוחד הזקוקים לתשומת לב רבה יותר מצד גורמי האכיפה. WayCare מקדמת את הגישה הזאת בשני צעדים. המערכת של WayCare מתבססת גם על המידע ההיסטורי, אך מוסיפה מספר רב של נקודות מידע בזמן אמת מתוך הכביש, מחוץ לכביש ואפילו מתוך הרכבים עצמם. מידע כגון: מזג האוויר, התנהגות הרכבים על הכביש, אירועים בקרבת הכביש ועוד. בעזרת המידע החדש הזה ניתן להגדיר מונח חדש: "כבישים כתומים", כלומר, כבישים שהינם מסוכנים במהלך השעתיים הקרובות. בעזרת המערכת שלו, בפעם הראשונה, רשויות יכולות לפעול בצורה פרו-אקטיבית על מנת למנוע את תאונות הדרכים והנזק אשר נגרם מהם. נזק שאינו מסתכם רק בהרוגים ופצועים, למרות שזה הנזק החמור ביותר, אלה גם בזיהום אוויר, פקקים ועלויות כספיות גבוהות.

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

העבודה מול עיריות וגופי ממשל עשויה להיות מאתגרת לסטארט-אפ. עירייה היא גוף גדול שנוטה להתנהל באיטיות ובשמרנות, בעוד שסטארט-אפ הוא ההפך המוחלט. עם זאת, שמחנו למצוא בעלי תפקידים שונים אשר מעוניינים לחדש על מנת לבצע את עבודתם טוב יותר ובעזרתם הצלחנו להגיע לפיילוטים ולהוכיח את יכולות המערכת שלנו.

 

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

הצלחנו למצוא דרך טובה יותר להציל חיי אדם. הפתרון שלנו הוכיח את עצמו כיעיל במניעת תאונות דרכים, עומסי תנועה וזיהום אוויר. ובנוסף הצוות המוצלח של המייסדים אשר כולל את נעם, שי ועידן ומהווה שילוב נכון של הבנה עסקית ויכולות טכנולוגיות.

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

שותפות אמתית עם כל הגורמים המעורבים. המלחמה בתאונות הדרכים היא מאמץ משותף של משרדי ממשלה, משטרות, עיריות וגורמים נוספים. לכל אחד מהם יש את זווית הראיה שלו ואת התרומה הייחודית שהוא מביא לשולחן. WayCare מנהלת דיאלוג מתמיד עם כל הגורמים המעורבים, לומדת מהם הרבה ומשתדל לתרום את חלקה למאמץ הקולקטיבי להצלת חיי אדם.

 

רצינו לומר תודה ל...

כל מי שהיה שם בשבילנו מההתחלה: אקסלרטור HAC של עיירית הרצליה שעזר לנו מאוד בתהליך הלמידה הראשוני. החבר'ה ב-EcoMotion שליוו אותנו במאמצי ה-Validationשל המוצר, UpWest Labs אשר מאפשרים לנו להגיע לשוק האמריקאי. וכמובן למשפחות שלנו שהולכות אתנו במסע המשוגע הזה.

 

בעוד שנה מהיום אנחנו

עובדים עם כל העיריות הגדולות במאמץ משותף לזהות תאונות דרכים לפני שהן קורות, למנוע אותן ולהציל חיי אדם.

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

תאונות דרכים היא תופעה שנוגעת לכולנו והגיע הזמן שהיא תופיע רק בספרי ההסטוריה.

 

ככה שומרים אתנו על קשר…

אתר: Waycaretech.com

 מייל: [email protected]

פייסבוק, טוויטר, לינקדאין

משרדי החברה ב-Palo Alto, קליפורניה ובתל אביב

 

עיריית הרצליה וחברת סלקום משיקות תכנית ייחודית להאצת סטרטאפים בתחום IoT ותקשורת בערים חכמות. המשתתפים יזכו לליווי של מנטורים מובילים, תמיכה של אנשי מקצוע מקרב השותפות, גישה למאגר נתונים, והזדמנות לבצע POC. נבחרים אף יוכלו לספק שירותים בתום התכנית לשותפות. להרשמה לחצו כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.