11 מאי 2017 | ג'ייסון דה-מר
5 דוגמאות מדהימות למיתוג שנעשה בצורה מושלמת

במרכזו של כל קמפיין שיווק או פרסום מצליח יש אלמנט משותף: מיתוג. אם תתייחסו לזהות המיוחדת של החברה שלכם, הרף שהצבתם עבור המיתוג שלכם יגדיר את האופן בו הלקוחות, השותפים ואפילו העובדים שלכם יראו את העסק שלכם. יחד עם זאת, אתם חייבים לבדל את עצמכם מהתחרות ואתם מוכרחים לעשות זאת בצורה עקבית.

סטארטאפים נשענים על שיווק כדי לשרוד. מבלי שתהיה לכם איזו כוונה להפיץ את השמועה על החברה שלכם, אין סיכוי שתוכלו לבנות את קהל הלקוחות הראשוני שלכם.

במרכזו של כל קמפיין שיווק או פרסום מצליח יש אלמנט משותף: מיתוג. אם תתייחסו לזהות המיוחדת של החברה שלכם, הרף שהצבתם עבור המיתוג שלכם יגדיר את האופן בו הלקוחות, השותפים ואפילו העובדים שלכם יראו את העסק שלכם. יחד עם זאת, אתם חייבים לבדל את עצמכם מהתחרות ואתם מוכרחים לעשות זאת בצורה עקבית.

 

יש אין ספור דוגמאות לחברות שהיו להם רעיונות סבירים שנכשלו מכיוון שהם לא הצליחו ליישם מותג בלתי נשכח ובעל השפעה. אבל ככל הנראה אתם מעולם לא שמעתם עליהם ועל הכישלון שלהם.

במקום זאת, אני רוצה להסב את תשומת לבכם לחמש דוגמאות בולטות של סטארטאפים שהצליחו לפגוע בול בעבודת המיתוג שלהם ובכך הם הצליחו לייצר לעצמם עתיד מבטיח.

 

1. Ello הוא רשת יוצרים

Ello מגדירים את עצמכם כרשת חברתית מינימליסטית המנסה לאתגר את הסטטוס קוו שנקבע ידי פלטפורמות פופולריות כמו פייסבוק, טווייטר ואינסטגרם.

זהו שוק שקשה מאוד להיכנס אליו, עם מתחרים חזקים ומעט הזדמנויות להבדל מהם. אך Ello מצליחה להתמודד עם זה על ידי הגישה שלהם למיתוג, שהולכת יד ביד עם הערך המיוחד שהם מציעים.

Ello מבטיחים למשתמשים שלהם שהם לעולם לא יראו שום פרסומת ושהמידע האישי שלהם לעולם לא יימכר או יעשה בו שימוש בשום דרך. מדובר כביכול בפלטפורמה המושלמת לרשת חברתית מינימליסטית ונקיה מפרסומות. והמיתוג המינימליסטי, הכנה והישיר מראה זאת. הוא צבוע בשחור ולבן ובממשק פשוט שמעניק לגולשים אווירה שתואמת באופן מושלם למוצר.

 

2. המחירים צונחים בזמן שאתם קונים ב-JET

במקור הוא נועד לחסל את Amazon, ועדין יש לו את הפוטנציאל לעשות זאת.

Jet הושק בשנה שעברה והוא שואף להציע סוג חדש של חווית קניות ברשת באמצעות אותם טרנדים, עיצובים ופונקציונאליות של Amazon אבל מזווית חדשה.

Jet מתגמלים את הקונים ככל שהם קונים יותר. המחירים צונחים כאשר משתמשים רוכשים יותר מוצרים. בנוסף, Jet מציעה שקיפות גבוה יותר בכל הנוגע למוצרים ולשירותים. שקיפות זו ניכרת באתר של Jet. היא מושכת את המשתמשים להיצמד למותג שלהם לזמן רב יותר והיא מגבירה את שימור הלקוח ואת הנאמנות שלו.

 

3. Slack רוצים להרוג את המיילים

יש לא מעט אפליקציות מסרים סביבנו. סקייפ, Gcaht והמסנג'ר של פייסבוק הם רק חלק קטן מהם. אז איך בכלל אפליקציית מסרים עסקית כמו Slack יכולה להיכנס לתחום הזה?

בעזרת עבודת מיתוג חזקה.

ב-Slack לקחו את הזמן כדי לפתח את המותג שלהם כמותג מקצועי ונגיש עבור עסקים, ויחד עם זאת כיפי וידידותי מספיק כדי לגרום לאנשים להתחבר אליו באופן אישי.

שמירה על שיווקי המשקל הזה היא לא פשוטה. הליכה לכיוון יותר מדי כיפי והומוריסטי יכולה לגרום למותג להיראות לא מקצועי, אך אם הוא יהיה יותר מדי מצוחצח ומקצועי יהיה קשה להתחבר אליו. המותג של Slack הצליח להגיע לאיזון המושלם.

 

4. Airbnb מתחרה עם רשתות מלון מהמיינסטרים

לחסוך את הכסף של המלון וללכת לישון בבית של אדם זר. זה נשמע מוזר, לא?

Airbnb לקחו את הרעיון המרתיע הזה ובאמצעות מיתוג מוצלח הפכו אותו למשהו חיובי, מרגש והרפתקני.

היום החברה הזו מספקת שירותים למיליוני תיירים ב-191 מדינות, והכל הודות למיתוג אמין ומושך.

Airbnb מספקת שירותים לתיירים מעשיים תחת איזו תמה של הרפתקנות ותרבות. היא פונה למטיילים שמבקשים לראות מקומות חדשים. את כל זה היא עושה תוך כדי שהיא משתמשת בדימויים של אמינות כדי לייצר את אותו אמון בתחום שהוא קצת אחר.

 

5. קחו טרמפ מתי שתרצו עם Lyft

כשאובר היו עוד צעירים, Lyft הופיעו כדי לאתגר את האפליקציה הדומיננטית בתחום שיתוף הנסיעות עם שירות תחרותי משלהם.

המיתוג שלהם אפשר להכניס כוח דחיפה לסצנה הקיימת על ידי כך שהוא אפשר לפתח קהל לקוחות חזק ומסור המבוסס על שוק שכבר נשלט על ידי המתחרה הדומיננטי.

המפתח של Lyft היה בהגדרה שלהם. בעוד שאובר נכנסה לאנשים למודע כאפליקציית הרכבים השחורה, Lyft בחרה לצבוע את המותג בורוד זרחני. כשאובר ניסתה להגיע לנהגי עלית, Lyft כיוונה לפנים קהילתיות נחמדות. Lyft השתמשה באלמנטים כיפים ותקשורתיים והיא הצליחה לבסס את עצמה על ידי דחיפה חזקה בצד של השיווק והפרסום.

 

הכלים שלכם להצלחה

במובן מסוים, המיתוג נמצא בידיים שלכם. זו ההזדמנות שלכם לקטרג ולאפיין את העסק שלכם. אבל, אתם עדיין צריכים לעקוב אחרי כמה שיטות עבודה כדי שתוכלו להגיע להצלחה.

• בדלו את עצמכם. אל תחקו או תעתיקו עסקים שכבר קיימים. התמקדו במה שהופך אתכם ליוצאי דופן.

• היו בלתי נשכחים. אל תהיו עסק רגיל. זהו את התכונות שיעזרו לכם לבלוט.

• הכירו את הקהל שלכם.למדו מה הקהל שלכם רוצה או צריך ומצאו את הדרך לתת להם את זה.

• היו עקביים. הבליטו את המותג שלכם בכל חומרי הקידום והמשאבים שלכם.

 

השיגו את הדברים האלו עבור המיתוג של הסטארט-אפ שלכם ויהיה לכם סיכוי גבוה בהרבה לשרוד את השנים הראשונות הכול כך חשובות שלכם. לדוגמאות נוספות של סטארטאפים מצליחים, ולמבט מקיף ועמוק על האופן שבו יש לבנות את המותג שלכם באמצעות תוכן ראו את מדריך ה-All-in-One לתכנון והשקת אסטרטגיית תוכן שיווקי.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.