12 מאי 2017 | יוסי דהן
איך הקים אסף פלד את פלטפורמת אוהדי הספורט הגדולה ביותר בעולם

זמן מה אחרי שעזב את Top7, ישב עם חבר שלו גילי על בירה בחוף הים בתל אביב. הם חשבו על סטארט-אפ חדש שהם רוצים להקים. מה שהנחה אותם זה שהם רצו לבנות משהו בתחום שיש להם הרבה תשוקה אליו. הם ידעו שכל דבר שיחשבו עליו ישתנה לאורך השנים אבל אם הרעיון יהיה בתחום שיש להם אליו תשוקה גדולה אז זה יהפוך את המסע ליותר קל, כייפי ומעניין. כאוהדי כדורגל מושבעים החליטו להתמקד בעולם הכדורגל.

אסף פלד התחיל את דרכו בעולם ההשקעות בסוף שנות ה-90 בקרן הון-סיכון Evergreen, אחת מהקרנות הגדולות בישראל באותה תקופה. כעבור חמש שנים נסע ללמוד בארצות הברית שם גם עבד בזרוע ההשקעות של חברת סיסקו.

 

ואז, אחרי 15 שנים בהן היה בצד המשקיע, החליט אסף "לחצות את הכביש" ולעבור לצד היזמי. הוא הצטרף לחבר שהקים חברה בשם  Top7שפיתחה מנוע דירוגים באינטרנט. למרות שהחברה הרוויחה יפה, אסף החליט כעבור שנה לעזוב ולהקים משהו אחר, משהו שהוא יותר מתחבר אליו.

 

זמן מה אחרי שעזב את Top7, ישב עם חבר שלו גילי על בירה בחוף הים בתל אביב. הם חשבו על סטארט-אפ חדש שהם רוצים להקים. מה שהנחה אותם זה שהם רצו לבנות משהו בתחום שיש להם הרבה תשוקה אליו. הם ידעו שכל דבר שיחשבו עליו ישתנה לאורך השנים אבל אם הרעיון יהיה בתחום שיש להם אליו תשוקה גדולה אז זה יהפוך את המסע ליותר קל, כייפי ומעניין. כאוהדי כדורגל מושבעים החליטו להתמקד בעולם הכדורגל.

 

הם הסתכלו על עולם התוכן סביב הכדורגל (אמצע 2011) וזיהו מגמה של מעבר מתכני ספורט שנוצרים על ידי עיתונאים ליותר ויותר תכנים שנוצרים על ידי האוהדים. אז הם החליטו לספק לאוהדי כדורגל פלטפורמה שתאפשר להם ליצור תכנים באיכות גבוהה ולשתפם עם אוהדים אחרים. לחברה שהקימו קראו 90Min.

 

לפני שנה 90Min הפכה באופן רשמי להיות פלטפורמת אוהדי הכדורגל הגדולה ביותר בעולם מבחינת מספר משתמשים. בעקבות ההצלחה החברה הוסיפה פלטפורמה בשם 12UP שמכסה את ענפי הספורט העיקריים בשוק האמריקאי. לפני כחודשיים הוסיפה החברה פלטפורמה בשם DBL TAP שמכסה את ענף ה-Esports (גיימרים). השם החדש שנתנו לחברה שמנהלת את שלושת הפלטפורמות האלה הוא Minute Media.

מאז הקמתה בסוף 2011, גייסה Minute Media כ-60M$ ומעסיקה היום כ-150 עובדים. בין לקוחות החברה נמנים נייקי, וורנר בראדרס ופארמאונט (משיקים סרטים גלובלים), פפסי וורייזון ואחרים.

 

מתוך הריאיון:

"יש אתגר מסוים ברמת ה-Culture. סיפרת שכשנכנסת לפה הרגשת אוירה של סטארט-אפ מדליק, צעיר וכו'. מצד שני – היום אנחנו כבר גדלים, 150 איש ברחבי העולם. אז פתאום יש אתגר של איך שומרים על ה-Spirit של סטארט-אפ, להמשיך להיות חדשניים, לזוז מהר ושזה יהיה מקום עבודה שהוא Fun. אז הייתי אומר שזה אתגר אחד, זאת אומרת לשמור על ה-Spirit שלנו כסטארט-אפ.

הדבר השני, החברה היא מאוד גלובלית. סיפרתי לך שיש לנו היום משרדים בכל ה-Timezones, בכל העולם, ולוודא שהכול בהרבה מאוד תרבויות – באסיה, בדרום אמריקה, בארצות הברית, באירופה ובארץ – לוודא שהכול עובד כמקשה תרבותית אחת וכאופרציה אחת זה כבר לא כזה טריוויאלי.

ובנוסף, לייצר Scale בעולם הפרסום, בצד של ההכנסות זו אף פעם לא משימה קלה. היא משימה אפשרית כבר בגודל שלנו אבל זה עדיין אתגר שאנחנו מתמודדים אתו."

(אסף פלד על האתגרים איתם מתמודדים ב-Minute Media)

 

להאזנה לראיון המלא עם אסף פלד באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.