14 מאי 2017 | ג'ון ראמפטון
9 דרכים לעשות כסף מהתשוקה שלכם

תשוקה הוא מקום נהדר להתחיל ממנו כשחושבים על רעיונות לעסק, אבל אל תתנו להתלהבות הזו להסתיר לכם את המציאות. שאלו את עצמכם האם אתם מסוגלים להתחיל לעבוד קשה והאם קיים בכלל שוק שאליו תוכלו להיכנס. אתם אפילו יכולים פשוט לדבר עם אחד או אחת מהלקוחות הקבועים במסעדה או הפאב האהוב עליכם. הפידבק שלהם יכול להיות בעל ערך רב.

אני מעדיף להיות כישלון במשהו שאני אוהב מאשר הצלחה במשהו שאני שונא / ג'ורג' ברנס

 

כולנו מלאי תשוקה לגבי משהו בחיינו. אבל כיצד נוכל לייצר רווח מאותה תשוקה? הנה תשע דרכים בהם תוכלו להגשים את החלום שלכם.

 

1. צריך יותר מסתם תשוקה

תשוקה הוא מקום נהדר להתחיל ממנו כשחושבים על רעיונות לעסק, אבל אל תתנו להתלהבות הזו להסתיר לכם את המציאות. שאלו את עצמכם האם אתם מסוגלים להתחיל לעבוד קשה והאם קיים בכלל שוק שאליו תוכלו להיכנס. אתם אפילו יכולים פשוט לדבר עם אחד או אחת מהלקוחות הקבועים במסעדה או הפאב האהוב עליכם. הפידבק שלהם יכול להיות בעל ערך רב.

וודאו כי אתם אכן טובים במה שאתם עושים. התשוקה שלכם יכולה להיות ניגון בגיטרה, אבל האם אתם מספיק מוכשרים כדי לתת שיעורים או לתקן גיטרות כשהן נשברות? ואל תשכחו שכבעלי עסק, אתם תהיו אחראים על תשלום החשבונות, שליחת הקבלות, שליחת דיווחי המס ושיווק העסק שלכם. האם אתם מסוגלים לבצע את כל אלו?

 

2. איך אתם יכולים להפוך משהו לטוב יותר?

שוב, בואו נאמר שהתשוקה שלכם היא לנגן בגיטרה. איזה מקום אתם יכולים למלא בשוק? לדוגמה, אם אתם יכולים לתקן גיטרה ואתם מבינים שאין חנות לתיקון גיטרות באזור שבו אתם גרים, זו יכולה להיות הזדמנות עסקית.

בנוסף, אתם צריכים לשאול את עצמכם, כיצד אנחנו יכולים להפוך את התעשייה לטובה יותר? האם במיזם הזה הרוח היזמית שלך יכולה לפרוץ?

בואו נאמר שהתשוקה שלכם היא לבישול. מה הופך את הארוחות שלכם למיוחדות? למה הן טובות יותר מבישולים אחרים בעיר שלכם? אולי זה בגלל שאתם משתמשים במצרכים טריים ובוחרים את המוצרים בעצמכם בכל בוקר? זה יכול להיות בהחלט הרבה יותר מושך עבור הלקוחות מאשר לעצור במסעדת מזון מהיר.

כשאני התחלתי את חברת החשבוניות שלי, השתמשתי בחלק מהמתחרים שלי. ידעתי מה הפך אותם לטובים, וידעתי מה אני יודע שהם לא מציעים. אני ידעתי שאני יכול בקלות לייצר מוצר ושירות טוב. בניתי את זה, ותראו אותי עכשיו!

 

3. זה הזמן לסיעור מוחות על מגוון הדרכים בהן ניתן לייצר רווחים מכל תשוקה

שבו וחשבו על כל הדרכים בהם אתם יכולים למעשה להרוויח כסף מהתשוקה שלכם. זה יכול לכלול:

• למכור מוצר מעשי, כמו תכשיטים, בגדים או רהיטים, אונליין או בחנות פיזית

• לשתף את הידע שלכם בתחום התשוקה שלכם בבלוגים, בספרים או בווידאו. על ידי שיתוף קישורים, ספונסרים ומנויים אתם יכולים לייצר לכם הכנסה ראויה למחייתכם. לדוגמא, האב והבן מאחורי EvanTubeHD שילבו בין התשוקה שלהם לווידאו ולצעצועים בערוץ YouTubeלביקורת צעצועים. עד היום הם הרוויחו מזה למעלה מ-1.4 מיליון דולר.

• להציע יעוץ או הדרכה בכל תחום החל מחשבונאות לגינון.

• להפוך למשקיעים ברעיון שאתם מרגישים שאתם מוכנים לתמוך בו כלכלית.

• להמציא גאדג'ט או תוכנה שהופכם את החיים קלים יותר עבור אנשים. לדוגמה, נניח ואתם מרכיבי גיטרות - האם יש אפליקציה להדרכה טובה יותר עבור סטודנטים, או סוג חדש של טונר שיכול להפוך את כיוונון הגיטרה לקל יותר עבור מי שחדש בתחום?

• לבנות אירוע סביב מושא התשוקה שלכם, כמו פסטיבל או ארגון קהילתי.

• למצוא דרכים לשמר פריטים שאנשים נהנים מהם, כמו חנויות מיוחדות לחייטים עבור אנשים שאוהבים אופנה.

 

4. אל תהיו פרפקציוניסטיים

בעוד שצריך להיות לכם איזושהי רמה של ניסיון או מיומנות להציע, תמיד יש מקום לגדול עוד וללמוד יותר. לדוגמה, הבעלים של החנות לתיקון גיטרות יכול להיות אלוף בתיקון גיטרות אקוסטיות, אבל הוא עדיין צריך לעבוד על שליטה בתיקון גיטרות אלקטרוניות. אל תחכו עם פתיחת העסק עד שתשלטו לגמרי בתחום שלכם. אתם יכולים להמשיך ולטפח את המיומנויות שלכם בהמשך הדרך.

ככל שתחכו יתר זמן, ככה גדל הסיכוי שמישהו יבוא ויתחיל לייצר רווח ממושא התשוקה שלכם.

 

5. צאו מאזור הנוחות שלכם

התחלת עסק דורשת ממכם לצאת מאזור הנוחות שלכם מדי פעם. אולי יש לכם פחד קהל. אתם תהיו חייבים להתגבר עליו כשתרצו לייצר וידאו הדרכה ב-YouTube.

חברי מייקל גסיורק תמיד אומר לי "מצא טכניקות שלא רק יסייעו לך לצאת מאזור הנוחות אלא יפעלו כדי לשפר את החולשות שלך. אתה לא צריך להפוך לגורו, רק למספיק מוכר בתחום כך שתרגיש יותר בנוח כדי לספק לאנשים את מה שהם צריכים ורוצים."

 

6. שימו את ההנאה שלכם בעדיפות העליונה

זה קשה לשמר את התשוקה שלכם כשאתם מנסים להצמיח עסק לגיטימי. בסופו של דבר, תשכחו למה התחלתם את העסק מלכתחילה.

כדי למנוע מזה לקרות, שימו תמיד את ההנאה והתשוקה שלכם בראש סדר העדיפויות. זה אומר להעסיק אנשים שיש להם את אותה התשוקה כמו שיש לכם לרעיון או למוצר, לייצר מדיניות או מיתוג שמשקפים את התשוקה שלכם ולבנות חברה שמרגישה אותו הדבר עבור אחרים.

 

7. בנו את המיומנויות שלכם

הסופר מלקולם גלאדוול אומר שזה לוקח 10,000 שעות להפוך למקצוען בתחום מסוים. לי קשה לתפוס את זה. אני חושב שזה לא פשוט לבלות 10,000 שעות בלעשות דבר אחד. חברי והמומחה הפיננסי טום דרייק אומר "בעוד שהרבה מיומנויות לוקח באמת כל כך הרבה זמן כדי להתמקצע בהם, אל תתנו לזה למנוע מכם להמשיך הלאה עם התוכנית שלכם. מי יודע, אולי זה לא ייקח לכם כל כך הרבה זמן. לעולם אל תפסיקו להתאמן כדי להפוך את המיומנויות שלכם למושלמת. ואל תשכחו לבקש משוב על מה שאתם עושם כי לעקוב אחרי ההתקדמות שלכם.

 

8. התגברו על מחסומי הדרכים

מחסומי הדרכים הם כל הגורמים שיכולים למנוע מכם ללכת אחרי החלומות שלכם. במקום לתת למחסומים באמת לחסום אתכם, התגברו על מכשולים אלו כדי שתוכלו להתקדם הלאה עם העסק שלכם.

לדוגמה, אם אתם לא מבינים בתכנות, אבל יש לכם אתר אינטרנט, אז העסיקו מתכנת. אם אתם מודאגים שאין שוק עבור הרעיון שלכם, בצעו סקר שוק. אם אתם מאמינים שהתשוקה שלכם לא תהיה רווחית, אז היו גמישים וחפשו דרכים אלטרנטיביות כדי להשיג רווחים מהתשוקה שלכם.

 

9. היו יצירתיים עם כסף

אם אתם צריכים כסף כדי להגדיל את העסק שלכם, או אפילו רק כדי להקים אותו, יש לכם יותר אפשרויות ממה שהיו פעם, במקום ללכת לבנק המקומי או לחפש משקיע. את הרעיונות שלי העלתי למימון המונים ב-Kickstar, אבל יש הרבה אפשרויות נוספות נהדרות כמו אינדיגוגו ו-GoFundMe. לא רק שהאתרים האלו יכולים לסייע לכם לגייס את הכספים שאתם צריכים, הם יכולים גם לעזור לכם לבחון את הרעיון שלכם למוצר.

אפשרות נוספת היא להשתמש באתרי Peer-to-peerכמו LendingTreeבהם אתם יכולים למצוא אנשים שדומים לכם בתחום העסקים שלכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.