16 מאי 2017 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את SAYVU

בשנתיים האחרונות SayVU מובילה את הקונספט של דיווח ללא כניסה לאפליקציה – גם כשהמכשיר נעול או במכשירי iPhone. נגישות לדיווח יכולה להיות קריטית כאשר אין זמן או יכולת להיכנס ולדווח מתוך אפליקציה שכוללת פתיחת קוד הנעילה של המכשיר. SayVU היא הראשונה המאפשרת דיווח באמצעות נענוע המכשיר. לאחר הנענוע נאסף הקול של המשתמש. הקול מתורגם לטקסט באמצעות אלגוריתם חכם שמבין את המשמעות ומסווג את המידע שנאסף.

מי אנחנו

התחלנו את דרכנו עם שלושה חברי צוות: אמוץ קוסקס - מייסד ומנכ"ל, יזם וחדשן, מייסד קהילת היזמות Israeli Crime Scene Innovationעם משטרת ישראל בעל ניסיון של יותר מ-12 שנים בניהול, אסטרטגיה ופיננסים, אלכס ריבקין - מייסד ו-CTO, מפתח תוכנה מנוסה, זוכה פרס יוקרתי מטעם Google, אוניברסיטת בן גוריון וממשלת ישראל על חדשנות במגזר הציבורי 2015 ודרור מטלון ז"ל - מייסד, יזם ואסטרטג בעל ניסיון רב במסחור טכנולוגיות. יו"ר באנוויטק ומנכ"ל לשעבר של ניורו-פוקוס. לפני כחודש וחצי אבדנו את דרור למחלת הסרטן. לזכרו של דרור מתוכנן להתקיים בבאר שבע האקתון מיוחד וכן חלק מהמערכת תקרא על שמו.

 

תחילת השותפות בין המייסדים החלה במסגרת תחרות החדשנות במגזר הציבורי באוקטובר 2014, אז הם זכו במקום הראשון. לאחר מכן, במהלך הרצאה בתואר השני הכיר אמוץ את דרור. אמוץ התרשם ממנו והציע לו לחבור אליהם בהמלצת פרופ' דפנה שוורץ, רכזת המגמה.

 

 

 

פלטפורמת SayVU היא פלטפורמת דיווח בזמן אמת (לא רק למצוקה) מבוססת מובייל. היא כוללת אפליקציות שמתאימות לכל טווח הגילאים מ-4 ועד 120 ולמגיבים ראשונים (שוטרים, כבאים, כוחות הצלה וצוותים ייעודיים של ארגונים שונים) שמדווחים לעמדות שליטה ובקרה מתקדמות.

 

מה לדוגמא?

 

ברשויות עירוניות– אבטחת מוסדות חינוך (גנים ובתי ספר), עובדים סוציאליים ועובדים הנמצאים בסיכון. אנשי הפיקוח והניקיון. הידעתם שעובדי התחזוקה הם העיניים האמתיות בעיר? בזכות המערכת טופלו אירועי אמת כמו פציעות ואפילו תפיסת פדופיל שהגיע לחצר גן ילדים. השימוש במערכת עשה את ההבדל על ידי קיצור משמעותי של זמן התגובה.

בחברות ומתקנים – ניהול ביטחוני ובטיחותי של הנכסים והאנשים. כשיש בעיה - מופעל הניטור ואנשי השטח והמשרדים יכולים להגיש את העזרה. היישום מאפשר לארגון לראות את המידע באופן חזותי ובהקשר הנכון. הפתרון מושלם לקבוצות תקשורת שיש להם עובדים רבים בשטח כגון טכנאים ואנשי שירות ומכירה. לאחרונה סיימנו פיילוט מוצלח ביותר עם חברה מובילה בתחום.

באירועים המוניים – מכירים את זה שאתם בהיכל ספורט או בקרבתו ומנסים ללא הצלחה להוציא שיחת טלפון? תארו לכם כי בזמן מצוקה אתם צריכים להוציא מסר. עם SayVUמספיקים מעט מאוד קילובייטים כדי להוציא את המסר הברור ואת המיקום שלכם. זאת הסיבה שהמערכת נבחרה למשחקים האולימפיים בריו 2016.

 

בנוסף, כל אחד יכול להוריד ולהשתמש עם בני משפחה וחברים ובמידת הצורך לחייג לגופי ההצלה מתוך האפליקציה. אנחנו משלבים בזמן הקרוב מודול חדש לדיווח של האזרחים לרשויות המקומיות במקרה של מפגעים ונושאים שבטיפול הרשות, כלומר עבירות "איכות חיים" כמו רעש וחנייה. כרגע אנחנו זמינים בעברית, אנגלית, ספרדית ופורטוגזית. בקרוב ברוסית, ערבית וגרמנית.

 

 

 

 

מה אנחנו מחדשים?

עד לא מזמן קטגוריית האפליקציות של דיווחים בזמן מצוקה כללו שליחת אות מצוקה ממכשיר אחד למכשיר אחר או למרכז שליטה ובקרה (שו"ב). השידור כלל מידע על זהות המשתמש והמיקום שלו באמצעות GPS. בשנתיים האחרונות חל תהליך מואץ של העשרת המידע המועבר ודיוק המיקום של המשתמש בזמן אמת. SayVU היא חלוצה בתחום ומקדימה חברות מסורתיות בתחום ה-IoT.

בשנתיים האחרונות SayVU מובילה את קונספט חדש של דיווח ללא כניסה לאפליקציה גם כאשר המכשיר נעול. הדבר נכון למכשירי אנדרואיד ו-iPhoneכאחד, וזאת על מנת לאפשר נגישות לדיווח שעלול להיות קריטי כאשר אין זמן או יכולת להיכנס ולדווח מתוך אפליקציה שכוללת פתיחת קוד נעילת המכשיר. SayVU היא הראשונה המאפשרת דיווח באמצעות נענוע המכשיר. בהמשך מתוכנן שילוב יכולות הפעלה נוספות המתבססות על כל יכולות החיישנים במכשירים השונים, לדוגמא, הפעלה קולית באמצעות מילת מפתח, VSR– Voice Stress Recognition, SGF– Smart Geo Fencing ויכולת למידה (AI) על הרגלי משתמש הקצה ודיווח אוטומטי על חריגות אשר אינן מתוכננות בהתאם למידע שנאסף.

לאחר הנענוע (או הפעלת האפליקציה) נאסף הקול של המשתמש. הקול מתורגם לטקסט באמצעות אלגוריתם חכם שמבין את המשמעות ומסווג את המידע שנאסף. כמו כן, המערכת מדווחת עבור המשתמש במקרה של נפילה. פיילוט שהסתיים לאחרונה עם בארה"ב הציג נתון חריג של 0 התראות שווא. מדובר בהתגברות על אתגר שנחשב למשמעותי בתעשייה.

בנוסף, החברה מפתחת עם חברה אמריקאית OKSI במימון המשרד לביטחון פנים וה-Department of Homeland Security האמריקאית טכנולוגיה לניווט ואיתור מגיבים ראשונים בתוך מבנה.

 

 

 

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

לצמוח מהר בשוק עם ביקושים ערים. הביקוש לפתרונות בתחום הביטחון האישי והציבורי גואה והפתרון שלנו מתאים למגוון רחב של לקוחות. האתגר שלנו הוא לשמור על מיקוד הפתרון ועדיין להתאים למספר גדול לשל לקוחות שכבר מעוניינים במוצר.

כמו כן, התאמה לקצב המסחרר של שינויים טכנולוגיים בעולם המובייל כולל חומרה ותוכנה כמו גם היכולת לייצר שיתופי פעולה עם הגופים המובילים בתעשייה.

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

אנחנו כבר רואים תוצאות ראשונות בשטח. לאחרונה סיימנו פיילוט בשתי ערים בארה"ב, אחת מהן ידועה בזכות רמת פשיעה הולכת וגוברת ובטחון אישי נמוך. בתגובות הנסיינים קיבלנו אישוש למה שחשבנו בפידבקים של המשתמשים – שזה הפתרון שיציל חיי אדם וישפר את תחושת הביטחון האישי והציבורי. החברה שבדקה אתנו את המערכת היא המפתח לביסוס הפתרון בכל רחבי העולם.

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

התמדה, מיקוד וצוות מוכשר. היו לנו את כל הסיבות לעצור ולהיכשל בהרבה שלבים. להקים סטארט-אפ זה לא החלום הוורוד שאולי נראה במדורי הכלכלה והטכנולוגיה. הצוות המוכשר שעמד באתגרים לא פשוטים לאורך הדרך – עשה את ההבדל.

 

רצינו לומר תודה ל...

לכל מי שעזר לנו לנבוט – ל-HAC מרכז היזמות של עיריית הרצליה, ובמיוחד לתאיר קובלסקי ואיריס ארבל-גנץ אשר סייעו יחד עם אנשי העירייה והמנטורים להתגבש כחברה ולחדד את הפתרונות הטכנולוגיים והגישה לרשויות מקומיות. כמובן גם לפרופ' דפנה שוורץ ויוסי שביט ממרכז בנג'יס ליזמות באוניברסיטת בן גוריון שם התחלנו. ללאה שוויד, דן פישר וסטפן ספר ממשטרת ישראל שתמכו לאורך כל הדרך.

לכל מי שעובד אתנו בארץ – יהונתן חמו וצוותו בחברת Cellcom, איציק גזית מחברת CRMC, יהודה ומשה מקומפיוצ'ר, יורם נחמני ונאפי זיגל מעיריית אופקים שנתנו לנו את ההזדמנות הראשונה ולאריה גור אריה שנתן את השנייה.

לכל מי שבוחר לעבוד אתנו ברחבי העולם – חברת אמדוקס, השותפים שלנו ובמיוחד לעודד כנען מה Foundry. לאוקטגון, סילברסייט ונשר בדרום אמריקה.

 

בעוד שנה מהיום אנחנו

מגבירים את תחושת הביטחון בקרב אזרחים רבים ברחבי העולם ובמקביל מספקים פתרונות יעילים לרשויות אכיפה, מוסדות וארגונים. 

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

אנחנו מובילים בחדשנות ואפשר לקבל הרבה מאוד רעיונות הרלוונטיים גם לשווקים אחרים.

 

ככה שומרים אתנו על קשר…

באתר האינטרנט שלנו: Sayvu.com ובעמוד הפייסבוק

 

מייל  עבור לקוחות - [email protected]

מייל עבור התמיכה - [email protected]
 
להורדת האפליקצייה באייפון ובאנדרואיד
 
 

 

עיריית הרצליה וחברת סלקום משיקות תכנית ייחודית להאצת סטרטאפים בתחום IoT ותקשורת בערים חכמות. המשתתפים יזכו לליווי של מנטורים מובילים, תמיכה של אנשי מקצוע מקרב השותפות, גישה למאגר נתונים, והזדמנות לבצע POC. נבחרים אף יוכלו לספק שירותים בתום התכנית לשותפות. להרשמה לחצו כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.