18 מאי 2017 | ג'ייסון דה-מר
10 כלים חינמיים שאתם חייבים להכיר כדי לעשות SEO כמו שצריך!

SEO, מיסודה, היא הדרך להשתמש בטכנולוגיה עבור התועלת שלכם, וישנם הרבה טכנולוגיות קימות כדי להפוך את המעקב אחרי המסלול הזה לפשוט יותר וקל. חלק מהטכנולוגיות קיימות בפלטפורמות בתשלום, אבל יש הרבה אפשרויות חינמיות עבור המשווקים והיזמים שרוצים לחסוך, ובלי קשר, חלקם הם הכלים הטובים ביותר שקיימים.

אופטימיזציה למנועי החיפוש, או בקיצור – SEO דורשת תשומת לב מיוחדת למספר חלקים נעים בו זמנית. אתם צריכים לדעת מה המטרות שלכם, העדיפויות והתהליך שלכם בעשרות תחומים שונים. והמטרות האלו זזות כל הזמן בגלל לחצים פנימיים. מדובר בתפקיד מלחיץ, אך למרבה המזל אתם לא צריכים לעשות את העבודה הזו בעצמכם.

 

SEO, מיסודה, היא הדרך להשתמש בטכנולוגיה עבור התועלת שלכם, וישנם הרבה טכנולוגיות קימות כדי להפוך את המעקב אחרי המסלול הזה לפשוט יותר וקל. חלק מהטכנולוגיות קיימות בפלטפורמות בתשלום, אבל יש הרבה אפשרויות חינמיות עבור המשווקים והיזמים שרוצים לחסוך, ובלי קשר, חלקם הם הכלים הטובים ביותר שקיימים.

הכלים הבאים הם חינמיים, כלים לשימוש, מועילים וזמינים לכולם:

 

1. Google Analytics

Google Analytics הוא הסבאל'ה של כל כלי ה-SEO, ואתם יכולים לדעת שהוא כלי טוב כי הוא מוגש על ידי גוגל בכבודה ובעצמה. הוא חינמי לחלוטין ויכול לנהל עשרות אתרים שונים. כל שעליכם לעשות הוא להתקין סקריפט ניתוח מותאם אישית על האתר כדי להתחיל לעקוב אחרי לא מעט מידע מפורט אודות התנועה באתר שלכם, כולל מהיכן התנועה הגיעה, ההתנהגות של הגולש באתר ואף ניטור גורמים כמו שיעורי המרה.

 

2. Google Webmaster Tools

Google Webmaster Tools הוא השלמה נחמדה ל-Analytics. הוא מספק לכם מידע טכני עמוק יותר אודות ביצועי האתר שלכם באותו הרגע (וכן המלצות לשינויים בתוך קונסולת החיפוש). ב-Webmaster tools תקבלו התראות אם האתר שלכם ירד או השתבש, או אם אתם עוברים על המדיניות של Google. בנוסף תהיה לכם גישה למידע כמו כיצד גוגל אינדקס את האתר שלכם והצעות לגבי גורמי SEO באתר כמו תגי כותרות ותיאורי metaאם הם אינם נמצאים שם כהלכה.

 

3. Open Site Explorer

ל-Open Site Explorer של Moz יש יותר פונקציות ספציפיות מאשר אנליטיקות והוא מתמקד בניתוח הפרופילים אצל הלינקים הנכנסים. ה-Open Site Explorer מתיימר להיות "מנוע החיפוש עבור הלינקים" והוא מסייע לאתר ולנתח את כל הלינקים הנכנסים לאתר שלכם. מדובר בכלי חשוב לקביעת השליטה שלכם וצמיחת סמכות העמוד שלכם, וכן לריגול אחר מתחקים כדי לקבוע באילו טקטיקות SEO הם משתמשים. זו הדרך הטובה ביותר כדי לנקות לינקים לא טובים ולזהות היכן נמצא הלינק עם הפוטנציאל הכי חזק שלכם.

 

4. Google Keyword Planner

Google’s Keyword Planner נועד לשימוש עם AdWords, אבל הוא עובד מצוין גם עם חיפושי מילות מפתח אורגנים. עם כלי זה אתם יכולים לייצר מגוון של רעיונות חדשים למיקוד מילות מפתח וביטויים, מציאת מידע חדש כמו נפח החיפוש ורמת התחרות עבור המטרות הפוטנציאליות שלכם.

 

5. Moz's Keyword Explorer

ה-Moz's Keyword Explorer הוא כלי יעיל אבל לא מושלם. הוא מנסה לגשר בפער שנוצר במספר כלי מחקר למילות מפתח כמו דיוק המידע בגורמים שונים למשל בנפח החיפוש ולספק המלצות מוחשיות יותר בנוגע לאיתור מילות המפתח.

 

6. BuzzSumo

לגרסה החינמית של BuzzSumo אמנם אין את כל הרעש והצלצולים שיש לגרסה המלאה, אבל שווה להשתמש בה עבור אסטרטגיית התוכן שלכם. באמצעותה אתם יכולים לבדוק את הפופולאריות של מספר נושאי תוכן ולמצוא משפיענים שיכולים לתמוך בקמפיין שלכם.

 

7. SEMRush

גם ל-SEMRush יש גרסה אחת חינמית וגרסה אחת בתשלום, אבל הגרסה החינמית היא די שימושית. באמצעותה תוכלו לחקור את עמדות ה-SEO היחסיות שלכם ואת עמדות המתחרים שלכם ועל ידי כך לקחת את הטקטיקות שלכם לכיוונים יותר תחרותיים. אי אפשר שלא להזכיר כאן את SimilarWeb שיש לה את אותן יכולות.

 

8. QuickSprout

QuickSprout מציעה את הכלי החינמי הטוב ביותר לביקורת SEO ולכן ראוי שיהיה לה מקום ברשימה. השתמשו בה כדי לנתח את ה-SEOשל האתר שלכם, את התנועה ואת שיטות המתחרים בלחיצת כפתור אחת.

 

9. Spider View Simulator

גוגל מאנדקסת אתרים במנועי החיפוש שלה באמצעות שימוש ב-"עכביש" שהוא בעצם בוט הסורק אתרים באינטרנט. אותם עכבישים מוכוונים בכמה דרכים, חיוביים ושליליים, כדי לייצר איזשהו רושם על האתר שלכם. לדוגמה, הם יכולים לדלג על חלק שלם באתר שלכם אם בטעות חסמתם אותו. Spider View Simulator מאפשר לכם לראות את האתר שלכם באופן שבו ה-Spidersרואים אותו, וכך תוכלו לזהות ולמנוע מהבעיות האלו להתרחש.

 

10. SERPs Rank Checker

רק לפני עשור דירוג החיפוש היה האינדיקטור מספר אחת להצלחת ה-SEO, אך הודות לעדכונים של גוגל כמו Panda ו-Hummingbird, דירוג המבוסס על מילות מפתח הוא כבר לא כל כך צפוי, לינארי או בעל ערך כפי שהיה פעם. ועדיין, הוא מסייע לכם לראות את דפוסי הדירוג של מילות המפתח הייעודיות שלכם לאורך זמן. מאחר וגלגל לא תציע לכם את המידע הזה באופן ישיר, הכלי הכי טוב עבור משימה זו הוא ה-SERPs Rank Checker. באמצעותו אתם יכולים לנטר את הדירוג שלכם במספר מילות מפתח או ביטוים ולראות איך אתם עומדים בתחרות.

 

הכלים האלו יחדיו יכולים לעזור לכם לתכנן, להוציא לפועל, למדוד ולדייק את אסטרטגיית ה-SEO שלכם בדרכים קלות ויעילות יותר. לרובן יש עקומת למידה, ולא כולן יתאימו למותג או להעדפות האישיות שלכם, אבל כל אחד מהם מציע משהו מיוחד, ומאחר שהם כולם כלים חינמיים, אין סכנה בלנסות כל אחד מהם. התנסו בכלים אלו כדי לראות איך הם יכולים להתאים לאסטרטגיה שלכם, ואז השתמשו באופן קבוע כדי להגיע לתוצאות מיטביות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.