7 יוני 2017 | מערכת StartIsrael
רגע עם און מנלזון: "בסופו של דבר ההחלטה בידיך ואינטואיציה טובה מאד עוזרת"

רגע עם און מנלזון, מנהל פעילות הסניף הישראלי של Revionics החברה באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI): "אנחנו שוק קטן וניתן להגיע כמעט לכל אדם בישראל. כמות האנשים שהיו מוכנים לעזור ולתרום מזמנם וניסיונם היה מדהים. יצא לי להכיר אנשים נהדרים שהיו מוכנים להקשיב, לייעץ וללוות אותנו לאורך שלבים שונים בחיי החברה. זה משהו שאני יודע שלא קיים במקומות אחרים."

נעים להכיר:

שמי און מנלזון, אני בן 42, מתגורר ברעננה ואבא לנועם ואלי. אני אחד משני היזמים של חברת מרקטייז אשר נרכשה בסוף 2015 בידי חברת Revionics האמריקאית. כיום אני מנהל את פעילות הסניף הישראלי של Revionics אשר נמצא ברעננה.

 

רגע בקריירה שלא אשכח:

היו כמה רגעים כאלה, ביניהם, הלקוח המשלם הראשון של החברה, העובד הראשון שנאלצתי לפטר והפעם הראשונה שבה עלה נושא רכישת החברה.

 

מי שפתחו לי את הדלת לתעשייה:

גל אברהם היה זה שעשה לי היכרות ראשונית עם עולם האי-קומרס במסגרת חברת סלברוס.

אנחנו שוק קטן וניתן להגיע כמעט לכל אדם בישראל. כמות האנשים שהיו מוכנים לעזור ולתרום מזמנם וניסיונם היה מדהים. יצא לי להכיר אנשים נהדרים שהיו מוכנים להקשיב, לייעץ וללוות אותנו לאורך שלבים שונים בחיי החברה. זה משהו שאני יודע שלא קיים במקומות אחרים.

 

כך נראה יום העבודה הטיפוסי שלי:

הבוקר מוקדש בעיקר למעבר על מיילים שהתקבלו במהלך הלילה (אני עובד המון עם ארה"ב ולאחרונה גם עם אוסטרליה) וענייני שותפים של המשרד.

לאחר מכן אני מקיים שיחות עם הצוותים על הסטטוסים השונים של הפרויקטים (מה שנקרא Operations). אני מברר אם יש בעיות או דברים שמצריכים את התערבותי או אם אני נדרש להעניק קצת מהניסיון שלי.

החלק השני של היום מוקדש בעיקר לשיחות עם לקוחות וקולגות מעבר לים, עבודה יחד עם צוות המכירות ובפרזנטציות ללקוחות.

 

לו הייתי יכול לעשות דבר אחד מחדש:

אין משהו ספציפי שהייתי עושה אחרת. אולם, הייתי משתדל לקחת מצבים מסוימים בפרופורציה ולא להילחץ כאילו סוף העולם קרב. אבל זה משהו שבא עם ניסיון.

 

השאיפה הבאה שלי:

להגדיל ולהרחיב את הפעילות בישראל של חברת האם. ישנם הרבה יתרונות יחסיים בישראל ואני שוקד על תכניות להגדיל את התמיכה שלנו בארגון הגלובלי.

 

שלושת הדברים הכי חשובים שכל יזם מצליח צריך בארגז הכלים שלו:

1. תשוקה ואמונה – להאמין באמונה שלמה במה שהוא עושה. בלי זה אין לו סיכויים להצליח.

2. תקווה וחסינות בפני סירוב - לאורך כל הדרך נתקלים בסירוב. אם אלו משקיעים שאומרים לך שהם לא מעוניינים במיזם, לקוחות פוטנציאלים שאחרי משא ומתן מתיש לא יחתמו על הסכם ועוד מצבים רבים נוספים. חשוב מאד לא להתייאש ולא לאבד תקווה.

3. אינטואיציה טובה - יש המון החלטות שצריך לקבל ולחלקן תהיה השפעה מכרעת על הצלחת המיזם. חלק ימליצו א', אחרים ימליצו ב' ויהיה מי שימליץ על ג'. בסופו של דבר ההחלטה בידיך ואינטואיציה טובה מאד עוזרת.

 

העצה הטובה ביותר שקיבלתי כיזם מתחיל:

אל תפחד להיכשל. כישלון מוביל בסופו של דבר להצלחה.

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים, ממנה כדאי להם להימנע:

יזמים צריכים להיות ממוקדים ולהתקדם צעד אחר צעד ולא לנסות לעשות הכול בבת-אחת. שכן התנהגות כזו תביא ברוב המקרים לכישלון. אי אפשר להתמקד בהרבה חזיתות בתחילת הדרך, הרבה ניצחונות קטנים יעשו את ההבדל.

 

קצת פרגון למתחרים:

המתחרים שלנו עשו עבודה יוצאת מן הכלל בחינוך השוק והבאתו לבשלות בזמן קצר יחסית. זה העלה את המודעות של השוק ויצר מצב שהפתרון הפך ממשהו "טוב" שיהיה למשהו ש"חייבים" שיהיה.

 

תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול:

תחום הסייבר יעשה את זה בגדול השנה. אם בעבר רק חלק קטן מהציבור היה מודע לסיכונים סביב שימוש במידע עלינו, היום בעידן של רכבים אוטונומיים, שבו כל גאדג'ט יכול לשמש למעקב אחרינו, רוב הציבור מבין שניתן להשתמש במידע ובטכנולוגיה לרעה.

 

דברו אליי:

ניתן לפנות אלי במייל [email protected]

 

חברת Revionics היא חברה באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI).

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.