30 מאי 2017 | מערכת StartIsrael
תיקון ליל שבועות בעידן הטכנולוגי

בשנים האחרונות עוד ועוד קהילות מאמצות את תיקון ליל שבועות, מנהג לימוד תורה בליל שבועות, ללימוד והעשרה של עולמות תוכן נוספים. בעוד שבמשך עשרות ומאות שונים דרך הלמידה שלנו, על פי רוב, לא השתנתה, אנחנו כעת עומדים בפני מהפכה טכנולוגית. לרגל החג, ולקראת כנס האדטק הישראלי Israel Edtech Summit שיתקיים בתחילת החודש הבא, לפניכם מספר חברות וארגונים מסביב לעולם שפועלים כדי לייצר שינוי

בשנים האחרונות עוד ועוד קהילות מאמצות את תיקון ליל שבועות, מנהג לימוד תורה בליל שבועות, ללימוד והעשרה של עולמות תוכן נוספים. בעוד שבמשך עשרות ומאות שונים דרך הלמידה שלנו, על פי רוב, לא השתנתה, אנחנו כעת עומדים בפני מהפכה טכנולוגית. לרגל החג, ולקראת כנס האדטק הישראלי  Israel Edtech Summit שיתקיים בתחילת החודש הבא, לפניכם מספר חברות וארגונים מסביב לעולם שפועלים כדי לייצר שינוי באופן שבו אנחנו לומדים. המשותף לכולם - שיתוף פעולה עם ישראל וכנס האדטק.

 

Zhongguancun MOOC Times Building 

מדובר בבסיס המקצועי הראשון לתעשיית "אינטרנט+חינוך" היושב על מתחם בגודל 70 אלף מטרים מרובעים. בעזרת התמיכה הממשלתית של מחוז היידיאן בבייג'ינג Zhongguancun MOOC Times Building מחזיקה ברשת משאבים בעלי ערך במספר תחומים והיא נותנת את כולה כדי להפוך ל"אגרגטור של תעשיית חינוך-אינטרנט", ל"ספקי השירות של תעשיית חינך-אינטרנט באינטרנט" ול"מובילים בתעשיית חינוך-אינטרנט".

 

ZMTB הפכה למרכז משאבים המגשר בין המדינה, מערכות החינוך הציבורי וקהילת הסטארטאפים בסין.

בחודש דצמבר הכריזו ב־ZMTB על תוכנית שותפים בינלאומית, כדי לבנות גשר עבור חברות בין לאומיות לשוק החינוך בסין. מיזם אדטק ישראל מונה על ידם כשותף הבינלאומי הפועל בישראל. 

 

 

Jiemo Education Media

Jiemo Education Media היא המדיה המובילה ובעלת ההשפעה הגדולה ביותר בתעשיות החינוך וה-EdTech בסין. משימתם היא לתמוך באקו-סיסטם של טכנולוגיות החינוך בסין ובעולם. הם עושים זאת על ידי התבוננות בדינמיקה של תעשיית החינוך, מציאת חדשנות ומוצרים מבטיחים ויצירת תובנות בנוגע למדיניות ממשלתית וטרנדים בשוק, ארגון אירועים במטרה לחבר בין כל השחקנים בתעשייה ומתן סיוע למנהיגים בתחום החינוך שיאפשרו להם לקבל החלטות מבוססות וחכמות.

 
JMDedu הינם גם הגוף שמארגן את כנס האדטק הגדול ביותר בסין, המתקיים בבייג׳ין בכל חודש נובמבר. בשנה שעברה השתתפה משלחת ישראלית ראשונה בכנס זה, שמשך אליו כ־3,500 יזמים, משקיעים, וחברות חינוך סיניות גדולות. 
 
 

TXI center

מרכז TXI הראשון יושב באחוזת שילין בעיר טאיפאיי שבטאיוואן. מרכזים נוספים יוקמו בישראל, בסין, בסינגפור, בסיליקון וואלי ובערים מרכזיות ברחבי אסיה.

מטרות המרכז היא להביא טכנולוגיות חדשניות בעלות השפעה משמעותית לשוק האסייתי, ולבנות פלטפורמת השקעות ומרכז לטכנולוגיות בין לאומיות הכוללת שיתופי פעולה, סחר חליפין ומפגשים עם פרויקטים בין לאומיים משמעותיים בין המדינות.

 

Educomp

Educomp היא החברה לענייני חינוך הגדולה בהודו והיחידה שמתפרסת על פני כל האקו-סיסטם בתחום החינוך במדינה. מלימודים למיומנויות – במהלך שני העשורים האחרונים קבוצת Educomp העצימה למעלה מ-30 מיליון תלמידים ומחנכים ב-65 אלף בתי ספר ונתנה להם את היכולת לדמיין, לחשוב וליצור עתיד טיוב יותר. החברה נוסדה ב-1994 ויש לה היום 23 משרדים במדינות מרכזיות בהודו, חברה אחת בסינגפור ושתיים בארה"ב.

Educomp עובדת עם ספריית התוכן הגדולה ביותר עבור מוסדות 12 שנות לימוד עם למעלה מ-20 אלף מודלים הכוללים תוכן מולטימדיה תלת ממדי, והיא הצליחה להגיע לשישה מיליון סטודנטים ב-12 אלף בתי ספר פרטיים ו-17 וחצי מיליון סטודנטים ב-35 אלף בתי ספר השייכים למדינה. כמו כן היא עובדת עם רשתות של גני ילדים, מרכזי למידה ועוד. Educomp היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה של בומביי ובבורסה הלאומית של הודו.

 

EDUGILD

תכנית ההאצה הראשונה של הודו בתחום ה-EdTech. היא יושבת בחברת  EDUGILD שבעיר פונה ומציעה תכנית אינטנסיבית הכולל מנטורים והבאת המוצרים למימושם לכל סטארט-אפ בתחום ה-EdTech מסביב לעולם. יזמים יצירתיים שיש להם פתרונות טכנולוגים שנועדו לשפר את חווית הלמידה בכל תחום מוזמנים להצטרף.

החזון של EDUGILD הוא למידה מעצימה. זהו בעצם הזרז ליצירת הזדמנויות למידה מרגשות והרגלי למידה עבור הדורות הבאים. את החזון הזה ניתן יהיה לממש על ידי יצירת סביבה מסייעת לסטארטאפים טכנולוגיים שיביאו למוצרים ושירותי חינוך חדשניים ויצירתיים. הדגש הוא על למידה הוליסטית הכוללת אלמנטים של תוכן ותמיכה חיוניים כמו אפליקציות, מלגות, ספריות ועוד.

 

EdTechReview

EdTechReview היא קהילה עבור ובשביל כל מי שמעורב בטכנולוגיות חינוך ומאפשרת ליצור קשרים ושיתופי פעולה בצורה מקוונת ולא מקוונת, ללמוד, להפיק תועלת ולחלוק את הדרכים הטובות ביותר בהן טכנולוגיה יכולה לשפר את הלמידה, את הלימוד ואת המנהיגות במאה ה-21.

EdTechReview פועלת ליצור דיאלוג מתמשך סביב הדרך בה טכנולוגיה יכולה להפוך ללמידה והאופן שבו ידע ומיומנויות במאה ה-21 יכולים להיטמע בחינוך. כמו כן היא מבקשת לכוון את ההתפתחות של מקורות ושירותים באמצעות שותפויות משמעותיות שישרתו את הקהילה.

 

כל אחד מהגופים הללו מנהל קהיליות מקומיות בתחום הטכנולוגיות בחינוך, ואחד הדברים המשותפים לכולם הוא שיתוף פעולה עם ״אדטק ישראל״, מיזם שהוקם על ידי ד״ר יקי דיין לקידום שיתופי הפעולה בין יזמים ישראליים לשווקים בין לאומיים. אדטק ישראל, בשיתוף בנקאי ההשקעות איסט ווינד בניו יורק ואוניברסיטת תל אביב, עומדים מאחורי כנס האדטק הישראלי שיתקיים בימים 4־5 ביוני במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב. בכנס זה יציגו השנה כ־45 חברות ישראליות חדשנות טכנולוגית בחינוך. 
 
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.