4 יוני 2017 |
יזמות וחדשנות על כוס בירה

ב־7.5.17 התקיים ערב Tech talks ב־16 ברים במקביל ברחבי רוטשילד. בערב נערכו הרצאות בנושא יזמות, טכנולוגיה וחדשנות. Tech talks היה אחד מאירועי כנס Tau innovation והיווה את יריית הפתיחה שלו. בערב הברים לקחו חלק מגוון רחב של קהילות וחברות היי-טק ישראליות. בכתבה שלפניכם שיתפו אותנו החברות בחוויה המיוחדת והלא שגרתית שהייתה להם בהרצאות.

ב־7.5.17 התקיים ערב Tech talks ב־16 ברים במקביל ברחבי רוטשילד. בערב נערכו הרצאות בנושא יזמות, טכנולוגיה וחדשנות. Tech talks היה אחד מאירועי כנס Tau innovation והיווה את יריית הפתיחה שלו. בערב הברים לקחו חלק מגוון רחב של קהילות וחברות היי-טק ישראליות. בכתבה שלפניכם שיתפו אותנו החברות בחוויה המיוחדת והלא שגרתית שהייתה להם בהרצאות.

 

 

תעשייה אווירית

בר: BUXA

שם ההרצאה: פרויקט להסעת המונים

מרצה: בני כהן, מנהל מפעל להב בתעשייה אווירית

 

בבר ה-BuXa ברוטשילד הרצה בני כהן, מנהל מפעל להב בתעשייה האווירית על הפרויקט להסעת המונים של התעשייה האווירית בשיתוף עם חברת SkyTran האמריקאית.

בבר נכחו מעל מאה אנשים מקהילת הסטארט-אפים והחדשנות, שבין לגימה ללגימה זכו בהרצאה מרתקת אודות המערכת הראשונה מסוגה להסעת המונים.

המערכת היא פתרון ייחודי וראשון מסוגו. "אין מתחרים לטכנולוגיה שלנו. ייחודה הוא בכך שהיא דורשת מינימום אנרגיה והשקעה פחותה בתשתיות ההקמה", אמר בני כהן. "האווירה בבר הייתה מחשמלת. הבר היה מלא עד אפס מקום בצעירים מתעניינים עם ברק בעיניים. אנשים ישבו איפה שהיה מקום, הקשיבו בעניין ושאלו שאלות. יוצא לי להרצות לא מעט, מעולם לא הייתה לי חוויה כזאת מרתקת".

הצעירים נהנו מערב מרתק שהטמיע בהם תקווה כי הפקקים שכה גורמים לסבל ולעצבים בחיי כולנו, יוכלו להיפתר בעתיד הקרוב.

 

Startup nation central

בר: Sputnik

שם ההרצאה: Find your future in Agtech

מרצה: איתן אלקין

 

"ניסיתי לשכנע את באי הבר שעתידם נמצא בתחום אחר", אמר איתן אלקין, דירקטור שיווק בסטארט-אפ ניישן סנטרל, "בהרצאה שלי הראיתי שהיום תחום ה־AgTech – טכנולוגיות בחקלאות, עולה ופורח ויש מעבר של ידע וכישרון מתחומים מוכרים כמו בינה מלאכותית, ביג דאטה, רחפנים וראיה ממוחשבת לתחומי החקלאות. יזמים חדשים או מנוסים, אנשים שיש להם ידע רלוונטי ומחפשים אתגר חדש – יש תקדימים רבים לרעיונות שהומצאו בשטח אחד ועשו שינוי גדול בשטח אחר – ויאגרה, היא דוגמה ידועה. הראיתי כמה דוגמאות של חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום החקלאות בהם היזמים הגיעו מתחומי אחרים לחלוטין ומצאו ב־AgTech, קרקע פורייה לחדשנות והיענות עסקית. נקווה שהצלחתי", הוסיף איתן, "ושבשנה הבאה נראה יותר חברות ישראליות בתחום ונאלץ לעבור מהרצאה בבר תל אביבי להיכל התרבות ושנה אחר כך לקיסריה!".

 

צילום: עומר מסינגר

 

Amdocs

בר: Tailor Made

שם ההרצאה: מגמות משמעותיות

מרצה: שחף שניר

 

"שיחות ה־Tech talks במהלך כנס Tau innovation היו חוויה נהדרת. מפגש עם יזמים צעירים נלהבים מכל רחבי העולם, יושבים יחד על כוס בירה עם אנשי מקצוענים וחובבי חדשנות, מדברים על כמה מגמות מעניינות ומשמעותיים ביותר בעולם החדשנות. 'איך נוכל להפוך את החדשנות לטובה יותר ושתעבוד בשבילנו?', 'האם אנחנו עושים את הדברים הנכונים ומביטים למקומות הנכונים?' - אלה הן רק כמה מהשאלות שניסינו לענות עליהן, ויצירת שיחה מרתקת בתהליך. לסיכום - היה לי את הזמן הכי מהנה בחיי!" מסכם ניר.

 

 

קפסולה

בר: אוטו בר

שם ההרצאה: Meet the next generation

מרצה: אריאל סלע

 

"קפסולה (המכון לתחבורה חכמה של אוניברסיטת תל אביב, www.capsula.studio) השתתפה בפעם הראשונה ב־TAU Innovation, אירוע שהיה משמעותי ביותר עבורנו", אומר מנכ"ל קפסולה אריאל סלע. "בערב הראשון הצגנו את קפסולה ותשעת הסטארט-אפים של מחזור אביב 17 לקהל שמילא את הבר אוטו (OTTO) בשדרות רוטשילד. ליזמים זו היתה הזדמנות ייחודית להציג, לפגוש ולדבר בענן של אדי בירה עם קהל מגוון של משקיעים, אנשי מקצוע וחובבים שדלוקים על חידושים של בינה מלאכותית ותקשורת נתונים שמשנים דרמטית את עולם התחבורה ולוגיסטיקה". 

למחרת אריאל סלע, מנהל קפסולה, הוביל פאנל בנושא תחבורה חכמה שכלל את מומחים בתחבורה חכמה מתעשייה אווירית, אינטל, קרן Beyond Mobility ומנכ״ל גארדנוקס, סטארטאפ בוגר מחזור קיץ 16׳ של קפסולה. הייתה שיחה מרתקת מול הקהל על הקרב המתחולל בין עמק הסיליקון לדטרויט, המתח בין רגולציה לחדשנות בתחום ומקומה של ישראל בהובלת מהפכת התחבורה החכמה. 

 

צילום: עומר מסינגר

TefenAI

בר: מתחם Techcode

שם ההרצאה:The future of AI

מרצה: אורן זמסקי

 

פתרון TefenAI מביא עמו בשורה טכנולוגית המאפשרת גם לארגונים גדולים לנצל יכולות AI לטובת החלפת פעולות ותהליכים אנושיים על ידי מחשב. תהליכים שבדרך כלל הוגבלו לביצוע על ידי אינטליגנציה אנושית יכולים עתה להיות ממומשים בעזרת יישום שבליבתו מנוע המאפשר הרצת מספר רב של חוקים במקביל ובטור על נתונים של הארגון ולייצר פלט של החלטות/פעולות המדמות תוצר של חשיבה אנושית.

סט הפתרונות שמתאפשר בעזרת מנוע זה הוא רחב וכולל למשל: זיהוי סיכוני אשראי, ביצוע שיבוץ אופטימלי של נציגים/טכנאים, המלצות לבדיקות רפואיות למבוטח רפואי על סמך נתוניו האישיים.

אורן זמסקי, מנכ"ל חברת נוגמי ורן צחר, מנכ"ל חברת commitigo הציגו את פתרון TefenAI ליישום AI בארגונים גדולים. במסגרת זו הוצג גם סט השירותים של נוגמי בתחום ה־BI וה־BigData עבור חברות סטארט-אפ.

 

 

 
 

חוויות אלו הן רק קצה הקרחון מתוך אותו ערב מיוחד. ערב שמשך מעל 2,500 איש הן מקרב עולם היזמות וכן אנשים שראו הזדמנות לערב מרתק ומרחיב אופקים, ובחרו ללכת ביום ראשון (שבדרך כלל נטול יציאות לברים), ליהנות מחוויה שמתרחשת פעם בשנה וללמוד דברים חדשים.

 

 

נתראה בשנה הבאה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.