8 יוני 2017 | רות סגל
תסתכלו איך אתם נראים!

אם אתה יזם ואתה רוצה שאנשים יתייחסו אליך בצורה מסוימת, אם אתה רוצה להגיע לתוצאות מהר, לגייס כספים בפגישה אחת במקום בעשר פגישות, אתה צריך לדאוג לתדמית שלך. פעמים רבות, זה לא משנה מה אתה אומר אלא איך אתה אומר. איך אתה לוחץ את היד, איך אתה מסתכל, איך אתה מניח את רגליך, האם אתה משלב אותן, פותח או סוגר.

זוכרים את היום הראשון שלכם בתיכון? או באוניברסיטה? זוכרים את הדייט הראשון? את ראיון העבודה הראשון שלכם? את הפגישה הראשונה שלכם עם לקוחות? איך לדעתכם הסביבה הגיבה אליכם? מה היה הדבר שגרם להם לרצות להכיר אתכם? מחקרים מראים כי לוקח לנו בדיוק עשירית השניה כדי לקבל רושם מאדם זר שאנחנו פוגשים בפעם הראשונה, וחשיפה ארוכה יותר לא משנה באופן משמעותי את הרושם הזה. 

 

כולם מדברים על התדמית שאנחנו משדרים. ברור לכולנו כי מה שישפיע על קבלת ההחלטה לגבינו זה האופן שבו אנשים רואים אותנו. לילי בן נון היא יועצת תדמית שמלמדת גברים ונשים כיצד לייתר שינוי באופן שבו הסביבה רואה אותם באמצעות המראה החיצוני ושפת הגוף שלהם. 

 

לילי, למה זה באמת כל כך חשוב לעבוד על התדמית שלנו?

"אם אתה יזם ואתה רוצה שאנשים יתייחסו אליך בצורה מסוימת, אם אתה רוצה להגיע לתוצאות מהר, לגייס כספים בפגישה אחת במקום בעשר פגישות, אתה צריך לדאוג לתדמית שלך. פעמים רבות, זה לא משנה מה אומרים אלא איך. איך אתה לוחץ את היד, איך אתה מסתכל, איך אתה מניח את רגליך, האם אתה משלב אותן, פותח או סוגר. אם מרצה משדר בשפת הגוף שלו חוזק, או הצבעים שהוא לובש נכונים לצבע העור שלו ונותנים חיות לפנים יקשיבו לו. הוא יכול לדבר שטויות ועדיין לקבל את אמון המאזינים.

 

לילי בן נון

 

צריך להבין שהלבוש שלנו משפיע על ההתנהגות ולכן זה חשוב להתלבש נכון לכל אירוע. כשאני לובשת את בגדי הספורט שלי ההתנהגות שלי שונה לחלוטין מאשר כשאני בשמלה ונעלי עקב. ההתנהגויות שלנו הן תוצר של הדרך שבה אנחנו מתלבשים. זה נכון גם למקום העבודה. זה בסדר להגיע עם חולצת טריקו וג'ינס, אבל אתה עדין צריך להיות אסוף. כשאתה מגיע עם כפכפים, אתה כביכול מתוכנת ללכת לשפת הים".

 

מה עושים ביעוץ תדמית?

"אנחנו מתחילים באבחון צבעים ואבחון מבנה הגוף והגזרות הנכונות. היעוץ כולל התאמת בגדים כאשר מתחילים מהלבוש התחתון שמשפיע על האופן שבו הבגדים יראו על הגוף ועד לבחינת מספר הכפתורים הנכון בז'קט או מספר הפתחים מאחור. היעוץ כולל גם התאמת אביזרים כגון תכשיטים, משקפיים המתאימים למבנה הפנים, נעליים, עניבה מתאימה ואפילו העט המתאים. כמאפרת מקצועית בעלת נסיון של עשרות שנים, במידה ויש ביקוש מצד הלקוחה, אני מלמדת אותה כיצד להתאפר באופן שמתאים לפניה. 

מפגשים נוספים יכולים לכלול מסע קניות בגדים, אבחון ארון הבגדים בו אני מייעצת מה לשמור, מה לזרוק ומה לתקן וכן הכנה לקראת ראיונות או פגישות חשובות. בפגישות אלו אנחנו מייצרים בריף קצר בכל הנוגע לשפת גוף. איך ללחוץ את היד, איך לשבת מול המראיין או האדם אתו נפגשים ואיך להביט לעבר האדם שממול".

 

עומדים לקראת גיוס כספים? קבלו כמה טיפים חשובים מלילי:

 

• בדקו מי עומד מולכם: אם תלכו לפגוש את מארק צוקרברג שנוהג תמיד ללכת בלבוש פשוט, בג'ינס ובטריקו, לא כדאי להגיע אליו לפגישה יותר מדי מחויטים. צריך להכין את שעורי הבית וללמוד את הצד שכנגד.

• אל תיצרו תחושה מאיימת: לפעמים אנחנו לא יודעים מי הולך לעמוד מולנו, לדוגמה בראיון עבודה. במקרה כזה כדאי ללבוש צבעים שהם לא מאיימים. מי שמגיע לראיון בצבע אדום 'שור' זה לא בהכרח יועיל לו. נכון יותר ללבוש בגדים בצבעי פסטל.

• היו בלתי נשכחים: אם חשוב לכם שיזכרו אתכם עשו זאת באמצעות שפת הגוף הנכונה בין אם זה בלחיצת יד טובה, לא רפויה ולא חזקה או במבט שלכם.

• המבט חשוב: כשאת מדברת עם אדם אחד את צריכה להיות ממוקדת בו, החיוך חשוב גם כן. במפגש מול מספר אנשים יש להקפיד להסיט את המבטים כך שכולם ירגישו חשובים. לא לדבר לאדם אחד אלא לכולם.

• שימו לב לכפות הידיים: לדבר עם כפות ידיים פתוחות ולא להצביע על אף אחד. כשאנחנו מצביעים על מישהו אנחנו מייצרים תחושת איום, כאילו אנחנו מכוונים אליו אקדח.

• שבו נכון: בישיבה שפת הגוף צריכה להיות פתוחה. לא לשבת בשילוב ידיים או רגליים. בעמידה חשוב ללכת ולא לעמוד במקום אחד.

• שדרו עוצמה: נשים צריכות ללבוש בגדים שמשדרים חוזק. חליפות ולא בגדים מצועצעים או מבריקים. אני ממליצה לא לענוד יותר מחמישה תכשיטים כאשר כל עגיל נחשב לתכשיט.

 

מי לדעתך צריך יעוץ תדמית?

"נתניהו ממש צריך יעוץ תדמית. התדמית שלו מקרינה שקר. שלא לדבר על השינוי התדיר בצבע השיער שלו, שאף אחד מהם לא לעניין. אפילו התסרוקת שלו מזעזעת. הוא נראה רע. הוא יכול להראות גבר נאה. תראי מה עשו לברק. הוא לקח יועץ תדמית ממש טוב. הייתה תקופה שהוא נראה חנוט. עכשיו הוא יודע שצווארון פתוח קצר מתאים לו יותר ופותח לו את הפנים מאשר צווארון ארוך וקוצני. הוא כמעט ולא הולך עם עניבות, ואם הוא הולך הן משוחררות. הפנים שלו משוחררות אז הוא גידל זקן."

 

אז איך יוצרים איתך קשר?

"שלחו אלי מייל: [email protected] או הודעה בוואטסאפ: 052-3603982"

 

לסיכום מוסיפה בן נון "למרות שזו ארץ ישראל הקטנה והצברית, הגיע הזמן שהאנשים בה ילמדו להיות יותר 'פיינשמקרים'..."

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.