21 יוני 2017 | מערכת StartIsrael
רגע עם ד"ר לורנס קסלברנר: "לוקח הרבה זמן לבנות משהו עם ערך אמיתי, צריך אורך נשימה והתמדה"

רגע עם ד"ר לורנס קסלברנר, מנכ''לית מדטרוניק יוקנעם החברה באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI): "אני גאה מאוד בעובדים שלי שהתקדמו לתפקידים בכירים ומשפיעים בתעשייה בישראל. כחלק מהתרומה שלי חזרה למדינה, אני דירקטורית בחברה הממשלתית רותם ושמחה לתרום מהניסיון שלי לקידום האינטרסים של ישראל ולשיפור ניהול החברות הממשלתיות".

נעים להכיר:  

שמי ד"ר לורנס קסלברנר, מנכ''לית מדטרוניק יוקנעם, לשעבר גיוון אימג'ינג. אני גרה בתל אביב ואם ל־3: יונתן, סטודנט בן 25; שי, חייל בן 20; וקים, בת 15. אוהבת ים וטיולים לחו”ל. בעלת דוקטורט בפיסיקה רפואית ואני עדיין מתרגשת מחדש כל פעם שיש לי הזדמנות לראות שילוב בין טכנולוגיה למוצרים המצילים ומשפרים חיים.

 

רגע בקריירה שלא אשכח:

הפעם הראשונה שראיתי רופא משתמש במוצר שפיתחתי - מוצר לצפייה בתמונות רדיולוגיות שמכרנו לקופת חולים מכבי. המוצר מאפשר לכל רופא משפחה לצפות בבדיקות הרדיולוגיות של המטופלים שלו. הצטרפתי לחברה בתחילת דרכה והמוצר היה פרי עיצובי ופיתוחי. הרגע שבו רופא המשפחה שלי הראה לי שיש לו דרך חדשה ומצוינת לצפות בבדיקות רדיולוגיות היה רגע מאושר של סיפוק גדול.

 

מי שפתחו לי את הדלת לתעשייה:

את התפקיד הראשון שלי בתעשייה קיבלתי דרך חברה ללימודים שקישרה אותי לדוד שלה, בעל חברה מצליחה. חלק גדול מתפקידיי קיבלתי דרך חברים לעבודה ומנהלים קודמים. הרשת החברתית חשובה מאוד והתברכתי בחברים איכותיים שנשארים בקשר חזק לאורך השנים.

 

כך נראה יום העבודה הטיפוסי שלי:

אני קמה ב-6:30, מכינה סנדוויץ' לבת שלי ומעירה אותה עם תה ועוגיות. אני יוצאת מהבית ב-7:30 לנסיעה של כשעה מתל אביב ליוקנעם. אני מנצלת את שעת הנסיעה לשיחות עם קולגות, עובדים או יועצים.

אני ממלאת כמה תפקידים במקביל - מנהלת את האתר של מדטרוניק ביוקנעם, סמנכ''ל פיתוח עולמי ושותפה בוועדת השקעות בחממה בשם Mindup, בבעלות חלקית של מדטרוניק. העומס גדול מאוד, עם הרבה אנשים לנהל והרבה משימות, ולכן היום שלי מורכב לרוב מפגישות רבות, החל מתשע בבוקר עד חמש אחרי הצהריים. החל מחמש מתחילות השיחות עם חו"ל עד לשמונה בערב, כשאני חוזרת הביתה. שעת החזרה כוללת לרוב גם שיחות, חלקן לעבודה וחלקן למשפחה, כולל לשני הבנים שלי שלא נמצאים בבית במשך השבוע.

אני משתדלת לחזור הביתה מוקדם בימי ראשון כשאין שיחות עם חו"ל, ועובדת מהבית בערך פעם בשבוע. יום עבודה מהבית מאפשר לי זמן לחשיבה ותכנון אסטרטגיה, מנותקת מהלחץ של הפגישות בעבודה.

 

הדברים שמסבים לי גאווה בקריירה שבניתי:

אני גאה מאוד בעובדים שלי שהתקדמו לתפקידים בכירים ומשפיעים בתעשייה בישראל. כחלק מהתרומה שלי חזרה למדינה, אני דירקטורית בחברה הממשלתית רותם ושמחה לתרום מהניסיון שלי לקידום האינטרסים של ישראל ולשיפור ניהול החברות הממשלתיות.

לאחרונה, אני גם מובילה את הקמת המרכז לחדשנות של מדטרוניק בישראל, בתמיכת רשות החדשנות, ושמחה לראות את הרצון של המנהלים הבכירים ביותר של מדטרוניק להשקיע בישראל.

 

לו הייתי יכולה לעשות דבר אחד מחדש:

אם היה לי יותר זמן, הייתי שמחה להמשיך לעסוק במחקר אקדמי. אולי אחזור לזה בפנסיה.

 

השאיפה הבאה שלי:

להמשיך להוביל את החדשנות בתחום המיכשור הרפואי.

 

שלושת הדברים הכי חשובים שכל יזם מצליח צריך בארגז הכלים שלו:

חוסן (resilience), התמדה וחשיבה יצירתית.

 

העצה הטובה ביותר שקיבלתי כיזם מתחיל:

להכיר את הצורך האמיתי של הלקוח.

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים, ממנה כדאי להם להימנע:

לחשוב שהכול יקרה מהר. לוקח הרבה זמן לבנות משהו עם ערך אמיתי, צריך אורך נשימה והתמדה. לא לפחד לשנות כיוון כשצריך.

 

קצת פרגון למתחרים:

עבדתי כשמונה שנים בחברת General Electric ולמדתי שם המון. זוהי חברה עם תהליכים מצוינים, בכל התחומים ובעיקר במשאבי אנוש ובתפעול.

 

תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול:

בינה מלאכותית ולמידה עמוקה (Deep Learning). זו תהיה ללא ספק מהפכה ואנחנו רק בתחילת דרכה.

 

דברו אליי:  

במייל בעבודה [email protected]

במייל הפרטי [email protected]

 

 

חברת Medtronic היא חברה באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI).

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.