23 יוני 2017 | יוסי דהן
הדרך ל-80 מיליון משתמשים ואקזיט

אריאל ילוז וגיל זלקה הכירו כשעבדו יחד בחברת ConduIt. כל אחד מהם ניהל יחידה עסקית שם. לימים שתי היחידות שניהלו התמזגו ליחידה אחת שעבדה על פיתוח דפדפן חדש שיתחרה בגוגל כרום ובפיירפוקס.

אריאל ילוז וגיל זלקה הכירו כשעבדו יחד בחברת ConduIt. כל אחד מהם ניהל יחידה עסקית שם. לימים שתי היחידות שניהלו התמזגו ליחידה אחת שעבדה על פיתוח דפדפן חדש שיתחרה בגוגל כרום ובפיירפוקס.

 

כעת, עם איחוד המחלקות, גיל ואריאל עבדו צמוד יחד. קשר מיוחד התפתח בניהם. הם התחילו לחשוב על רעיונות שונים אותם יוכלו להוציא לפועל ביחד ביום שאחרי ConduIt. הרעיון לפתח אפליקציית קריוקי היה ספונטני. הם לא היו בטוחים שיש לזה דרישה ולכן הדבר הראשון שעשו זה להסתכל ביוטיוב אם אנשים בכלל מחפשים שירים של קריוקי. השיר הראשון בתוצאות החיפוש היה של אדל עם השיר Rolling in the deepשלגרסת הקריוקי שלו היו מאות מיליוני צפיות. הם ראו את ההזדמנות שיש כאן ויצאו לדרך...

 

לחברה שהקימו גיל ואריאל קוראים Yokee. החברה פיתחה אפליקציות מוזיקה אינטראקטיביות שהגיעו ליותר מ-80 מיליון הורדות. במאי 2017 נרכשה החברה בעשרות מיליוני דולרים ע"י אחת מקבוצות תוכן המוזיקה הגדולות בעולם.

 

מתוך הריאיון:

"ראינו שזה לא ממש צומח בהתחלה למרות שחשבנו שהמצאנו את הגלגל. ואז גיל אמר "תקשיב, יכול להיות שאם נשנה אייקון לאפליקציה שהוא הרבה יותר פשוט עם הרבה פחות פרטים אז יכול להיות שזה יעזור לנו". וזו ההחלטה הקריטית הראשונה שעשינו ולמדנו מזה הרבה.

 

השקנו את האייקון החדש בלי לשנות את הפונקציונאליות ואז כבמטה קסם זה התחיל לעלות. כי אנשים עשו Scroll, הגיעו לאפליקציה 50 ומשהו בעולם הקריוקי וכנראה שהאייקון שלנו נראה מספיק סקסי כדי שיעשו לו קליק. ואז זה עלה מ-50 ל-40, ל-30, ל-20... וככל שאתה עולה ב-Keyword ranking שלך ב-ASO ככה אתה מקבל יותר תנועה אורגנית. יחסית מאוד מהר, תוך חודשים ספורים היינו ב-Top 10, אחרי כחצי שנה-שנה היינו מספר 3. היום אנחנו מספר 1!!!

 

ובעצם לא השקענו שום מאמץ בשיווק של האפליקציה, לא ב-PRולא בשיתוף פעולה עם אף אחד וגם לא בקניית Traffic. פשוט Pure ASO. אם גיל לא היה בא עם ההברקה הזו כנראה שהיינו אומרים "תשמע, זה לא הולך... מה זה עשרות יוזרים ביום?! זה שום דבר". שינינו את האייקון וזה פשוט היה ה-Game changerבהתחלה. זה נתן לנו את האנרגיה והאמונה שיש פה באמת משהו. וכשהגענו למצב שיש לנו 400,000 משתמשים אז אמרנו "טוב, אולי באמת יש פה משהו ובוא נלך לנסות לגייס כסף".

 

(ההברקה של גיל זלקה שהביאה לגידול המטורף במספר ההורדות של אפליקציית הקריוקי של Yokee)

 

לראיון המלא עם גיל ואריאל באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.