26 יוני 2017 | ג'ייסון דה-מר
איך מחשבים ROI בקמפיין תוכן שיווקי

אם תדעו איך לחשוב את ה-ROI של הקמפיין שלכם תוכלו להתמודד עם הדילמה הזו. כשאתם יודעים מהו ה-ROI שלכם, אתם יכולים לבצע את ההתאמות הנדרשות כדי לשפר קמפיין תקוע או לזהות מהם האזורים שמניבים הכי הרבה רווח באסטרטגיה שלכם כדי להתמקד בהם בחודשים הבאים.

אתם כבר יודעים שתוכן שיווקי הוא אחד מאסטרטגיות השיווק החשובות ביותר למותג שלכם. זה לא עולה הרבה כסף ולא לוקח הרבה זמן במושגים של סטארט-אפ, ויש לתוכן השיווקי פוטנציאל לייצר תשואה משמעותית. כל טוב ויפה.

 

אבל כיצד בדיוק אתם אמורים לחשב את התשואה שהתוכן השיווקי מייצר? מה אם תגלו בסוף שבזבזתם על תוכן שיווקי יותר כסף ממה שהוא באמת שווה?

 

אם תדעו איך לחשוב את ה-ROI של הקמפיין שלכם תוכלו להתמודד עם הדילמה הזו. כשאתם יודעים מהו ה-ROI שלכם, אתם יכולים לבצע את ההתאמות הנדרשות כדי לשפר קמפיין תקוע או לזהות מהם האזורים שמניבים הכי הרבה רווח באסטרטגיה שלכם כדי להתמקד בהם בחודשים הבאים.

 

 

שתי הבעיות העיקריות שאתם מתמודדים איתן בכל הנוגע ל-ROI בתוכן

לפני שאתם מתחילים לחשב, אתם צריכים לדעת שיש שתי בעיות גדולות בחישוב ה-ROI של קמפיין תוכן שיווקי. ראשית, טבעו ארוך הטווח של תוכן שיווקי: כמעט כל קמפיין תוכן מתחיל ב-ROI שלילי, וככל שהווליום של הקמפיין עולה, כך ה-ROI ישתנה. לכן, כדאי להסתכל על התוצאות הראשונה במידת מה של ספק.

 

הבעיה השנייה נוגעת בקושי לחשב באופן אובייקטיבי את היתרונות המרובים שתוכן שיווקי יכול להציע. לדוגמה, קשה למצוא ערך מספרי למוניטין של המותג, אבל כל שיפור כאן יכול להתבטא בעוד מכירות.

 

בהתאם, כשאתם מסכמים את חישובי ה-ROI שלכם עליכם לפצות על שני מכשולים אלו. הנה ארבעה צעדים שבהם תוכלו לעשות זאת:

 

1. חישוב הכסף המנוצל

ראשית, הגיע הזמן להבין את עניין ה"השקעה" במשוואת "החזר ההשקעה" (ROI - Return on Investment). שימו לב היכן מתבזבז הכסף באסטרטגיית התוכן השיווקי ואל תשכחו להפוך שום אבן. אם עיקר העבודה היא דרך סוכנות תוכן שיווקי, תוכלו למצוא שמדובר בעלויות שקל לחשב.

יחד עם זאת, אם אתם משתמשים במספר קבלני משנה, או שהעובדים שלכם עוסקים בעבודה הקשורה לקמפיין התוכן שלכם אתם תצטרכו לקחת בחשבון גם את העלויות שלהם בכל הנוגע לזמן העבודה ולמשכורות שלהם. בסופו של דבר תצטרכו להגיע להערכה קבועה, לדוגמה: כמה אתם משלמים על תוכן שיווקי בחודש אחד.

 

2. חישוב ערך ההמרה

החלק הגדול ביותר בפאזל ה-ROI הוא סכומי הכסף שהתוכן שלכם מייצר. הדרך הטובה ביותר לחשב זאת תהיה באמצעות ההמרות באתר שלכם. ראשית, אתם צריכים להבין מה ערך ההמרה, דבר שיכול להיות פשוט מאוד או מסובך בהתאם לאופן שבו העסק שלכם מציג המרות.

לדוגמה, אם אתם מציעים מוצר לקניה, כל מה שאתם צריכים לחשב זה את מחיר הקניה הממוצע. אבל במעגלי קניה מסובכים יותר שום חישוב ישיר אפשרי. אז, נסו להבין כמה המרות אתם מקבלים בחודש והצעד הבא יסייע לכם להתאים את החישוב.

 

3. חישוב השפעת התנועה

כעת אתם צריכים לקחת את ההמרות האלו ולצמצם אותם לאלו שהושלמו על ידי אנשים שהושפעו מאסטרטגיית התוכן השיווקי שלכם. ראשית, כמעט כל התנועה האורגנית שלכם (ממנועי החיפוש) מגיעה, לפחות בעקיפין, מאסטרטגיית התוכן השיווקי שלכם. התוכן שלכם מושך לינקים נכנסים שמגבירים את סמכות הדומיין שלכם ביחד עם הנראות במנועי החיפוש.

גם התנועה שמגיעה מהפניות היא ככל הנראה תוצאה של אסטרטגיית תוכן שנעשתה מחוץ לאתר (בין אם אתם מודעים לכך או לא). אתם יכולים לסנן את התוצאות במקורות התנועה אם אתם רוצים להיות יותר ספציפיים. בנוסף, אם אתם משתמשים בתוכן בקמפיין המדיה החברתית שלכם אתם יכולים לספור את מרבית התנועה מהרשתות החברתיות (אם לא את כולה).

אחרי שתסיימו עם זה אתם צריכים להגיע לסה"כ ההמרות החודשיות המגיעות בזכות קמפיין התוכן. הכפילו זאת בערך ההמרה הממוצע שלכם ותגיעו לסכום הסופי של התועלת החודשית שלכם מהתוכן השיווקי.

 

4. קחו בחשבון את היתרונות האיכותיים וההיקפיים.

 

אותו חישוב אובייקטיבי אליו הגעתם הוא לא המספר הסופי. אתם צריכים לקחת בחשבון בנוסף את היתרונות ההיקפיים והלא ניתנים לחישוב שקמפיין התוכן שלכם מציע, לדוגמה:

 נראות המותג: כאשר התוכן שלכם מוצג בפרסום חיצוני זה אומר שיותר אנשים יהיו מודעים למותג שלכם, לא משנה אם הם הקליקו לאתר שלכם או לא. יתכן והם יבקרו באתר שלכם בעתיד והסיכוי שהם כן ילחצו על הקישור לאתר שלכם בפעם הבאה שיראו את שמכם יעלה.

 

 מוניטין המותג: המוניטין שלכם יצמח ככל שתגיעו לעוד קוראים, עוקבים ולמערכות יחסים עם מפרסמים משמעותיים. הסיכוי שמבקרים יסמכו על המותג שלכם, ובעתיד גם יבצעו המרה יעלה.

 

 שימור לקוחות: התוכן שלכם אחראי גם על שמירת הלקוחות הקיימים שלכם מרוצים ונאמנים, בעיקר אם חלק מאסטרטגיית התוכן שלכם מוקדשת לשירות לקוחות. קשה למדוד את אחוז ההשפעה של אסטרטגיה זו על שימור הלקוחות.

 

 ערך עתידי: לסיום, אל תשכחו כי מה שמדדתם עד כה הוא רק חלק קטן מקמפיין ארוך ומתמשך. אל תשכחו לקחת בחשבון את הערך העתידי שהמאמצים שלכם היום יניבו עבורכם.

 

 

על מנת להשתמש באומדן, אתם יכולים להשוות את העלויות החודשיות שלכם מול היתרונות האובייקטיבים של קמפיין התוכן שלכם וכך להגיע ל"ROI עבור התוכן השיווקי" הסופי שלכם. יחד עם זאת, היתרונות ההיקפיים מקשים על הדרך להגיע עם הנתונים האלו לכדי חישוב מדויק.

במקום זאת, השתמשו בזה כמדריך עבור הצעדים הבאים שלכם: האם אתם רואים יותר תנועה מהפניות מאשר תנועה אורגנית? האם אתם מבזבזם יותר מדי כסף או לא מספיק כסף באזורים מסוימים? ככל שתלמדו יותר על הקמפיין שלכם וככל שתהיו נכונים לבצע התאמות, כך התוצאות ישתפרו בעתיד. אם תרצו לקבל מבט מעמיק יותר על חישוב ROI באסטרטגיית התוכן השיווקי שלכם הכנסו ל-The Ultimate Guide to Measuring and Analyzing ROI On Your Content Marketing Campaign.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.