3 יולי 2017 | ג'ון ראמפטון
25 שיעורי מנהיגות מבעלי עסקים מיליונרים

הצמחת העסק שלכם תאלץ אתכם להתמודד עם לא מעט אימוני שטח ומצבים של ניסוי וטעיה. מזה עשר שנים שאני בעל עסק, במהלכם גם אני עשיתי לא מעט טעויות, כולל כאלו שעלו לי למעשה בניהול העסק בדרך שבה רציתי. למזלי, אני לא צריך לעשות את אותן הטעויות בשנית. כדי לעזור לכם לנהל את העסק שלכם בצורה הקלה ביותר להלן 25 שיעורי מנהיגות מבעלי עסקים מיליונרים שיסייעו לכם להימנע מאותן טעויות.

למרות היכולות, הכישרונות וההשכלה האקדמית שלכם, שום דבר לא יכול להכין אתכם לרגע שבו תתחילו להנהיג עסק. הצמחת העסק שלכם תאלץ אתכם להתמודד עם לא מעט אימוני שטח ומצבים של ניסוי וטעיה.

מזה עשר שנים שאני בעל עסק, במהלכם גם אני עשיתי לא מעט טעויות, כולל כאלו שעלו לי למעשה בניהול העסק בדרך שבה רציתי. למזלי, אני לא צריך לעשות את אותן הטעויות בשנית.

כדי לעזור לכם לנהל את העסק שלכם בצורה הקלה ביותר להלן 25 שיעורי מנהיגות מבעלי עסקים מיליונרים שיסייעו לכם להימנע מאותן טעויות.

 

1. האמינו בעסק שלכם

"תנו למיזם שלכם את הכול. מחויבות נלהבת לעסק שלכם ולמטרותיכם יכולה לעשות את ההבדל בין הצלחה וכישלון" כותב סר ריצ'ארד ברנסון, "אם אינכם גאים במה שאתם עושים, למה שמישהו אחר יהיה?"

"ואל תשאבו למרדף עיוור אחר רווחים וצמיחה. אם תישארו ממוקדים בלהיות הטובים ביותר במה שאתם עושים, כל שאר הדברים יבואו מעצמם".

 

2. תעדופים וסדרי עדיפויות

"כמו שכל היזמים יודעים, חיי המיזם שלכם תלוי ביכולת שלכם לייצר סדר עדיפויות" כך מספרת ג'סיקה ג'קלי ממייסדי Kiva ושותפה מייסדת ומנכ"לית ProFounder. "אתם חייבים להתמקד במשימה החשובה והקיריטת ביותר בכל יום ובכל לילה ולשתף, להאציל, לדחות או לדלג על כל היתר."

 

3. העסיקו אנשים עם יכולות טובות משלכם

ג'ק מא, מייסד שותף ומנכ"ל Alibaba אומר "מנהיג לעולם לא ישווה את היכולות הטכניות שלו עם עובדיו. לעובדיך צריכים להיות יכולות טכניות העולות על שלך. אם אין להם זאת כנראה שהעסקתם את האדם הלא נכון.

 

4. הבהירו לעובדים מה מצפה מהם ותנו הם כלים להתאמן

בספרו Zingerman's Guide to Good Leading, Part 4: A Lapsed Anarchist's Approach to the Power of Beliefs in Business, ארי  ויינצוויג מנכ"ל ומייסד-שותף של זינגרמנ'ס, כותב כי "ציפיות ברורות וכלי תרגול הם הסוד לעתיד טוב יותר". ארי מוסיף כי הצלחות קטנות באימונים בונות ביטחון עצמי. אנשים מתמלאים בתקווה כשהם יודעים מה מצופה מהם והם מרגישים כי יש להם את הכלים שהם צריכים לעשות את העבודה.

 

5. קבעו את הנימה

"אתם יכולים לבזבז אלפי דולרים אצל יועצים כדי לעצב את התרבות שלכם, אבל בסופו של דבר היא תתאם לגישה של הבעלים," כך אומרת כריסטי הדג'ס, יועצת מנהיגות וקאוצ'רית ב-The Hedges Company.

"אם התפקיד שלכם ממלא אתכם במוטיבציה ואושר, אז אחרים יבואו אחריכם. אבל אם אתם עייפים ושחוקים, האנרגיה הזו תשפיע על הכול. בעלי עסק צריכים לוודא שהם מעצבים את התפקיד שלהם ואת החברה כדי להפוך את אלו לשלמים ומרגשים. אם תשימו את עצמכם בסוף, תפגעו בכל הארגון.

 

6. היו נחמדים

אולי תופתעו לגלות כי מארק קיובן, בעלי קבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס ואחד המשקיעים המשתתפים בתוכנית הריאליטי האמריקאית "הכרישים", הוא בחור נחמד וחביב. הוא ידוע בתור אחד שיעשה מעל ומעבר למען האוהדים שלו והוא טען בעבר כי להיות "נחמד" הוא דבר הכרחי בעסקים. כשהצוות שלכם אוהב ומכבד אותך, קרוב לוודאי שהם ילכו איתך.

 

7. תכננו בשביל הכיף

אם כבר מדברים על "הכרישים", הקולגה של קיובן, ברברה קורקורן, מטפחת תרבות של כיף. "אני חושבת שכאשר העובדים שותים יחד, עושים חיים, נהנים מימים בהם פשוט עושים דברים מטופשים כמו להתלבש בתחפושות מגוחכות, או כל דבר אחר שתבחר לעשות כחלק מתרבות החברה, מה שקורה זה שכולם אוהבים זה את זה ואתם מייצרים משפחה."

כמו כן, קורקורן אומרת כי כל אלו מגרים את הצד היצירתי אצל העובדים שלכם.

 

8. התפתחו ללא הרף

ביל גייטס אמר פעם "אנחנו תמיד מנסים להעריך את השינויים שיתרחשו בשנתיים הקרובות ולא מעריכים מספיק את השינויים שיתרחשו בעשר השנים הקרובות. אל תתנו לעצמכם להיגרר לחוסר מעש."

גם אחרי שמיקרוסופט הפכה למנהיגת התעשייה וגלגלה ביליוני דולרים, גייטס רצה שהחברה והצוות ימשיכו להתפתח ולגוון את מוצריהם כדי שימשיכו להיות חדשנים ורלוונטיים ולא סטטיים.

 

9. תנו בחזרה לקהילה

"בסוף היום, כולנו חלק מהקהילה," כך אומר אניל בוסרי, מייסד שותף ומנכ"ל Workday. "הנתינה בחזרה באמצעות קרן Workday כאן כדי להזכיר לנו את העניין הזה ומאפשרת לנו להיות חלק מקהילה רחבה יותר. אנחנו רק פיסה קטנה מהקהילה."

"אנחנו היינו ברי מזל והצלחנו לצמוח ולהצליח בגדול בזכות הקהילה שלנו. הדבר המרגש ביותר בקרן Workday היא שהעובדים שלנו מחליטים היכן נתן והם אלו שמניעים את הנתינה הזו. העובדים שלנו מעורבים בנתינה באופן אישי. זה פשוט נהדר כשאתה מעסיק את האדם הנכון, עם מערכת הערכים הנכונה, והם רוצים לתת בחזרה והם דוחפים אותנו לתת בחזרה."

 

10. מנהיגים הם מגדלורים, לא שבשבות

"שינויי מזג אוויר ב-Primericaשהובילו לעיתים קרובות לחוסר וודאות וכאוס עזרו לי לפתח פילוסופיית מנהיגות שעיקרה: להיות אדם שהצוות יכול לפנות אליו להדרכה גם בזמנים הקשים ביותר," כך מספר ג'ון אדיסון, מנכ"ל קבוצת Addison Leadership ועורך מנהיגות במגזין Success. "בין אם מדובר באיזה שינוי מנהלתי או בניסיון לחסוך כסף לחברה בזמן המיתון, האנשים שלי יכולים להעיד שאני אעשה את הבחירה הנכונה ביותר עבור העתיד שלהם ואעמוד על בחירה זו, גם אם היא אינה פופולארית בעיני כולם."

אדיסון מוסיף, "אם הייתי נוהג כשבשבת רוח המתפתלת ברוח לא הייתי יכולה להחדיר בהם את הביטחון שהם היו זקוקים לו כל כך, אז הייתי צריך ללמוד כיצד להפוך למגדלור: מישהו שעדיין יעמוד יציב גם אחרי שהסערה תעבור. למזלי המנטור שלי, מייסד Primerica ארט וויליאמס, הדגים לי כיצד יש להיות מגדלור לאורך שנים רבות, ותמיד יכולתי ללכת בעקבות המודל שהציב לי."

"בעבודתי בכתיבה וכעורך מנהיגות במגזין Success  אני יכולה לחלוק את המסר שלי בכל הנוגע להנהגה עם קהל רחב ולקחת חלק בעיצוב הדור הבא של המנהיגים. אני מקווה שבאמצעות העברת המסר שלי, יום אחד יהיו לנו יותר מנהיגי מגדלור ופחות מנהיגי שבשבות."

 

11. צרו סביבה משפחתית-חברית

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג עורר סערה כשהכריז בנובמבר 2015 כי הוא יוצא לחופשת לידה של חודשיים. מסתבר כי פייסבוק היא אחת מהמובילות בכל הנוגע להצעת חופשת אבהות.

"מחקרים מצאו שיציאת ההורה לחופשה על מנת להיות עם ילדיהם שזה עתה נולדו מטיבה עם הילדים ועם המשפחות," כך כתב צוקרברג בפוסט בפייסבוק. "בפייסבוק אנחנו מציעים לעובדים האמריקאים שלנו עד ארבעה חודשי חופשת לידה לאבות או לאמהות, אליה יוכלו לצאת במהלך השנה".

 

12. התייחסו לעובדים כאל מלכים

"אנחנו מתייחסים לעובדינו כמלכים. אם אתם מכבדים ומשרתים את האנשים שעובדים עבורך, הם יכבדו וישרתו אותך." כך טוענת מרי קי אש.

 

13. תקשורת אפקטיבית

וורן באפט אמר פעם "אתם חייבים לדעת לתקשר בחיים וזה חשוב במידה רבה. בתי ספר, במידה מסוימת, לא מדגישים זאת מספיק. אם אתם לא יכלים לתקשר ולדבר לאנשים אחרים ולספר להם על הרעיונות שלכם, אתם מוותרים על הפוטנציאל שלכם."

 

14. היו האיש או האישה של האנשים

ג'ים סינגל, מייסד שותף והמנכ"ל לשעבר של Costco היה אהוב בקרב עובדיו. מדוע? לא כי משכורתו הייתה 350,000 דולר בשנה, אלא כי הוא התבצר עם עובדיו ונלחם עבורם כדי שהם יקבלו שכר גבוה יותר. לא היה לו משרד מפואר וכולם הכירו אותו בשמו הפרטי.

 

15. עודדו את העובדים שלכם לישון יותר שעות

"לשינה תפקיד משמעותי בקבלת ההחלטות שלנו, באינטליגנציה הרשית, בתפקוד הקוגניטיבי וביצירתיות. כל אלו רלוונטיים מאוד גם לבריאות הכללית שלנו וגם ליכולת שלנו להיות יעלים ואפקטיביים." כך מספרת אריאנה הפינגטון לפורבס.

"היום רבים מאיתנו מכניסים עצמם למלכודת של הקרבת השינה בשם היעילות. אבל באופן אירוני, איבוד השעות, למרות השעות הנוספות שאנחנו מקדישים לעבודה, מוסיפים יותר מ-11 ימים של יעילות אבודה בכל שנה ולכל עובד או כ-2,280 דולרים. כתוצאה מכך, העלות השנתית הכוללת של מניעת שינה לכלכלת ארה"ב היא למעלה מ-63 ביליון דולרים כתוצאה מהיעדרות או נוכחות חסרה (כאשר עובדים נוכחים בעבודה פיזית אך אינם באמת ממוקדים מנטלית בעבודתם).

 

16. העצימו את ההערכה העצמית שלהם

"מנהיגים מצוינים עושים מעל ומעבר כדי להעצים את ההערכה העצמית של עובדיהם" כך אומר מייסד וולמארט סם וולטון. "אם אנשים יאמינו בעצמם הם יגיעו להישגים מדהימים".

 

17. היו שקופים

"למדתי כי יש מעגל מוסרי לשקיפות ומעגל אכזרי מאוד לערפול." כך אומר ג'ף ווינר, מנכ"ל לינקדאין. כאשר עובדים  נעשים סקרנים אך גישתם למידע חסומה הם מתרעמים על כך ומתחילים לחפור. "בעצם ההנהלה הבכירה אומרת – איננו יכולים לסמוך על העובדים שלנו עם המידע אז אנחנו נשחרר אפילו פחות מידע."

במקום זאת התייחסו לעובדיכם "כמוו בוגרים" והיו שקופים לחלוטין.

 

18. הפסיקו לדבר והתחילו לשמוע

"מנהיגים שמקשיבים מסוגלים ליצור יחסי אמון שקופים שמייצרים נאמנות. אפשר לזהות את המנהיגים שלוקחים לליבם את צרכי העובדים כי הם באמת מקשיבים להם." כך כותב גלן לופיס, מייסד קבוצת גלן לופיס.

"בתור מנהיג זה לא פשוט על מה העובדים באמת חושבים, מה מפריע להם ואיך אפשר לעזור להם להתגבר על מה שמפריע לביצועים שלהם אלא אם אתם לוקחים את הזמן להקשיב להם."

לופיס מוסיף כי "הקשבה היא לא רק להיות בשקט ולתת למישהו את מלוא תשומת לבכם. היא דורשת מכם להיות מודעים לשפת הגוף, למחוות הפנים, למצב הרוח ולנטיות התנהגותיות טבעיות. הקשבה צריכה להיות עבודה במשרה מלאה כשאתם לוקחים בחשבון את חוסר הוודאות המוטמע במקום העבודה ואת השינויים המתרחשים ללא הפסקה.

 

19. כתבו מכתבי תודה

הארווי מאקיי, מייסד חברת המעטפות MackayMitchell אמר כי "העלות לשבח של אדם אחר היא אפסית, אבל כל מחקר פסיכולוגי מראה כי התמורה היא ענקית. עובדים רוצים להראות כחברי צוות מוכשרים וחרוצים. מה יגרום למוטיבציה טובה יותר מאשר להודות להם על תרומתם להצלחת החברה?"

בכל מקרה וודאו כי אתם כנים, ספציפיים, שתפו זאת בציבור ודאגו לכך שהשבחים ימשיכו להגיע.

 

20. אל תסבלו ביצועים נמוכים

"כל מי שמנהל ארגון מבין עד כמה חשוב הטלנט לחברה." כך אומר דנקאן מארו מ־Possible. "אך פעמים רבות מיזמים בתחילת דרכם חותכים פינות בכל הנוגע לגיוס עובדים או לא נפרדים במהירות מעובדים שלא עושים עבודה מספיק טובה. אתם צריכים להיות אגרסיביים וכנים באופן ברוטלי בכל הנוגע למאגר הטלנטים שלכם.

 

21. מנהיגים נושאים את האחריות עליהם

 

דין וחשבון, על פי מייקל האייט "אומר שאתם מקבלים את האחריות על התוצאות, טובות או רעות. אתם לא מאשימים אחרים, ואתם לא מאשימים את האווירה החיצונית. תמיד יש דברים שיכולתם לעשות או עדיין יכולים כדי לשנות את התוצאה."

"עד שלא תקחו אחריות אתם קורבן. להיות קורבן זה ההפך הגמור מלהיות מנהיג."

האייט מוסיף "קורבנות הם פאסיביים. הדברים קורים להם. מנהיגים הם אקטיביים. הם לוקחים יוזמה כדי להשפיע על התוצאה."

 

22. מנהיגים מאתגרים את הסטאטוס קוו

"כלפי פנים, ההשפעה של הסטאטוס קוו היא כתרבות אדישה שדוחפת החוצה ביצועים טובים." כך כותב מאט וגנר, סגן נשיא אסטרטגיה ב־Client Focus. "העובדים הטובים ביותר שלכם מונעים על ידי הצורך לעשות משהו נהדר. כשהם נתקלים במכשולים שאין בהם היגיון הם יתחילו לחפש אצל הדשא של השכן. כמובן שהדבר נכון גם על העובדים הבירוקרטים או עובדים אחרים ששומרים על "ראש קטן". הם מקווים לסחוט את הסטאטוס קוו כל עוד זה אפשרי. הם שונאים שינויים.

 

23. שיחות פנים מול פנים

"בתקופה שבה כולם מחוברים לרשת יש נטייה לחשוב כי אפשר לפתח רעיונות דרך המיילים או הצ'אט." כך אמר סטיב ג'ובס לסופר וולטר אייזקסון. "זה מטורף. יצירתיות מגיעה ממפגשים ספונטניים, משיחות רנדומליות. אתה נתקל במישהו, שואל מה הוא עושה, אתה אומר 'וואו' ומפה לשם אתה מתחיל לגלגל בראש כל מיני רעיונות".

 

24. חגגו הישגים

אל תפחדו לחגוג את ההישגים שלכם. פשוט חגגו את אלו של האחרים יותר, כך ממליצה נינה ואקה מקבוצת Pinnacle.

בחברה שלי זה אומר שאנחנו חוגגים אפילו את ההישגים הקטנים של האחרים.

 

25. מנהיגים מעודדים למידה מתמשכת

"למידה היא הדרישה המינימלית להצלחה בתחום שלכם". כך כותב בריאן טרייסי. "המידע והידע על כל נושא הולך וגדל מדי יום. זה אומר שהידע שלך מוכרח לגדול גם כן."

המנהגים הטובים ביותר מעודדים את העובדים שלהם לקרוא, להשתתף בסדנאות והשתלמויות כדי שיוכלו להיות צעד קדימה בכל היבט בחייהם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.