11 יולי 2017 | בר סולניק
ה"רוד-שואו" הטכנולוגי הראשון של המכביה

מה אתם באמת יודעים על ספורט וטכנולוגיה? לענף הספורט מסורת ארוכת שנים הנוגעת לחוזק האנושות. מי חזק יותר ומי מהיר יותר. שיטות אימון נותרו ללא שינוי במשך דורות. אתלטים אשר לוקחים ברצינות את נושא הספורט והאימונים רוכשים עבור עצמם את הציוד הטוב ביותר הזמין עבורם בין אם אלו מחבטי בייסבול העשויים מהעץ האיכותי ביותר או בגדי ים העשויים מהחומרים החלקים ביותר. אבל בעצם - כל אלו שייכים בכלל לעבר.

מה אתם באמת יודעים על ספורט וטכנולוגיה? לענף הספורט מסורת ארוכת שנים הנוגעת לחוזק האנושות. מי חזק יותר ומי מהיר יותר. שיטות אימון נותרו ללא שינוי במשך דורות. אתלטים אשר לוקחים ברצינות את נושא הספורט והאימונים רוכשים עבור עצמם את הציוד הטוב ביותר הזמין עבורם בין אם אלו מחבטי בייסבול העשויים מהעץ האיכותי ביותר או בגדי ים העשויים מהחומרים החלקים ביותר. אבל בעצם - כל אלו שייכים בכלל לעבר. הטכנולוגיה למעשה טרפה את הקלפים בתעשיית הספורט. קבוצות מכל רחבי העולם משתמשים בטכנולוגיות ספורט כדי לשפר את שיטות האימון שלהם וכתוצאה מכך את התוצאות שלהם. אין צורך יותר בחולצת המזל שלך כדי לנצח. לטענת ספורטאים מצטיינים כמו השחקנית האגדית סו בירד מליגת ה-WNBA - ספורטאים שמסרבים לאמץ טכנולוגיות ספורט הם פשוט לא מבינים עניין.

 

האמת היא שטכנולוגיות הספורט צומחות בקצב אדיר והן מכוונות למגוון של אנשים. אוהדים, חובבנים, ספורטאים מקצוענים וגיימרים – כל אלו יחשפו לעוד ועוד טכנולוגיה בתחום הספורט שלהם בעתיד. שוויה של תעשיית הספורט בעולם כיום היא בין 450 ל-550 ביליון דולרים. אצטדיונים מסביב לעולם הוסיפו מצלמות חכמות וציוד מציאות מדומה על מנת לגרום לאוהדים בבית להרגיש כאילו הם נמצאים בלב המשחק. אם פעם הצופה בבית יכול היה לראות את המשחק רק מהזווית שנבחרה על ידי ערוץ הטלוויזיה, היום המצלמות מאפשרות לאוהדים לבחור את הזווית ממנה הם רוצים לצפות במשחק. בעזרת קסדות מציאות מדומה יכולים האוהדים לחוות מתוך הכורסה שלהם בבית את המשחק כאילו הם יושבים על הפרקט. זהו העתיד של הספורט.

 

ישראל היא מהמובילות בהתקדמות הטכנולוגית של תעשיות הספורט. אחת מהחברות הישראליות שהשפיעה רבות על התעשייה פתחה מערכת שמאפשרת לצופים לצפות באירועי ספורט מנקודת המבט של שחקן על המגרש. החברה הזו היא רק אחת ממאות סטארטאפים ישראלים המשתמשים בטכנולוגיות מתקדמות כדי לשנות את פני הספורט לתמיד. בשנה שעברה הושקעו בסך הכל 4.8 ביליון דולר בטכנולוגיות ספורט בישראל והמספרים האלו צפויים רק לעלות.

 

את ההתקדמות הטכנולוגית ניתן לראות בכל היבט והיבט בענף הספורט. הסטארטאפים פועלים לא רק כדי להעצים את חווית האוהדים וכדי לאפשר לאתלטים להגיע לביצועים טובים יותר, הם פועלים כדי לאפשר יתרון בצד הבריאותי. אחת מההמצאות החדשניות ביותר שחברות הסטארט-אפ עובדות עליהן היא טכנולוגיה המנתחת את תנועות הספורטאים כדי לחזות פציעות לפני שהן מתרחשות. ככל שהטכנולוגיות האלו הולכות ומתרבות האפשרויות עבור הספורטאים והאוהדים היא אין-סופית.

 

תחרויות כמו תחרות "המכביה" נמצאות בחזית קדמת הספורט והטכנולוגיה. למשחקי המכביה מגיעים כ-10,000 ספורטאים והיא למעשה אירוע הספורט הבינלאומי השלישי בגודלו בעולם. אורחים נכבדים מהמשחקים ישתתפו ב"רוד-שואו" הטכנולוגי הראשון של המכביה בהנחיית Colosseum Sport ויגאל ארנון ושות'. Colosseum היא הקהילה היזמית הבולטת ביותר בתחום הספורט והטכנולוגיה בישראל ומטרתה לחבר בין סטארטאפים למובילים בישראל ובעולם. אירוע זה יתקיים מחר, ב-12 ביולי, במלון דייוויד אינטרקונטיננטל. Colosseum מחברת בין משתתפים במשחקי המכביה לחברות סטארט-אפ ובכך מסייעת להם להגיע יותר מהר להצלחה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.