19 יולי 2017 | אלה ירושלמי
גיק פיט – 6 קומבינות חנניות במיוחד לשמירה על אורח חיים בריא

בשביל חלקנו הגדול, המרתון היחיד שנעשה בזמן הקרוב יהיה על העונה האחרונה של משחקי הכס, וספרינט זה סתם שם קוד לעוד שעות עבודה כדי לסגור משימות בג'ירה. כדי שנהיה קצת יותר בריאים אנחנו צריכים למצוא גליצ'ים במטריקס - דרכים יצירתיות לעשות כושר או לשמור על הגוף בלי לשנות יותר מדי הרגלים ואם כבר להתאמץ אז לפחות שיהיה מעניין.

גיקים לא ידועים בתור אנשים בריאים במיוחד. אמנם בשנים האחרונות מתחיל להתפתח זן חדש ומטריד של גיקים קרביים חובבי כושר, כאלו שכותבים קוד ביום ומציפים את הפיד בתמונות ממרוצי קרוספיט בלילה, אבל כעם, רובנו עדיין עכברי מקלדת מנומנמים עם חיבה לג'אנק פוד וקיצורי דרך. בשביל חלקנו הגדול, המרתון היחיד שנעשה בזמן הקרוב יהיה על העונה האחרונה של משחקי הכס, וספרינט זה סתם שם קוד לעוד שעות עבודה כדי לסגור משימות בג'ירה. כדי שנהיה קצת יותר בריאים אנחנו צריכים למצוא גליצ'ים במטריקס - דרכים יצירתיות לעשות כושר או לשמור על הגוף בלי לשנות יותר מדי הרגלים ואם כבר להתאמץ אז לפחות שיהיה מעניין.

 

בדיוק מהסיבה הזו ריכזנו עבורכם בכתבה שלפניכם כמה האקים לגיקים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות. פה תוכלו למצוא קומבינות מתוחכמות ואפליקציות מטופשות שיעזרו לכם להיות בריאים יותר. מי יודע, בסוף אולי גם אתם תעלו לפייס איזה תמונה ממרתון.

 

פיטנס סלאקר

סלאק זה כבר מזמן לא סתם מערכת להצקה הדדית במשרד. מה שהחל בתור פלטפורמת מסרונים לשיתוף פעולה בפרויקטים משמש היום ברוב המשרדים גם לסיעור מוחות על רעיונות למתנות יום הולדת, ושיחות נוקבות על איפה לאכול ארוחת צוהריים. אחד הדברים המגניבים בסלאק זה שאפשר לממשק אליו כמעט כל דבר. אחת הקומבינות הנחמדות יותר שראינו היא Health Hero – המערכת מממשקת פיטנס טרקרים ושעונים חכמים לסלאק ומאפשרת לכם לטרחן את חבריכם למשרד במידע על הפעילות הספורטיבית שלכם או לחילופין לארגן אתגרי ספורט ותחרויות קבוצתיות. עם Health Heroתוכלו לדרבן אחד את השני ללכת יותר ברגל או לרדת יותר במדרגות ולהפעיל לחץ חברתי מתון על השכנים שלכם למשרד כדי שיהיו פעילים יותר. נסו ותענו.

 

לשבת לקום

רובנו יושבים על התחת כל היום. אין מה לעשות, זה חלק מדרישות העבודה. ישיבה ממושכת לא באה בלי מחיר. כאבי גב, כאבי ברכיים ולחרוצים מבנינו אפילו פצעי לחץ. בדיוק בשביל זה המציאו את StandApp. האפליקציה לא תספור לך צעדים ולא תציק לך לשתות מים (כן כן, גם את זה יש), רק תזכיר לך אחת לכמה זמן לקום מהכיסא ולזוז קצת. היא תעשה את זה בשלל צלילים והתראות ובהפסקות שמשתנות בהתאם להגדרות שלך. זה דרך מעולה לא רק להיות בריא יותר אלא גם ליעל את זמן העבודה שלך. אני משתמשת בה בין היתר כדי לתחום זמן עבודה על נושא מסוים ולעבור לנושא אחר עם הפסקה, ובלי להיתקע בבהייה חסרת תוחלת במסך.

 

מסאז' בקליק

אין הרבה דברים יותר מרגיעים ממסאז' מקצועי בידיים של מטפל מנוסה. מסתבר שזה אפילו בריא. עיסוי עוזר לחיזוק המערכת החיסונית, משפר את זרימת הדם ועוזר לריכוז וההרגשה הטובה. לעצלנים שבנינו, היום אפילו לא צריך לזוז מהכיסא בשביל זה ואפשר להזמין מטפל מטפלת מקצועיים שיגיעו אליכם הביתה או למשרד. הם יגיעו עד אליכם עם מיטת טיפולים, שמני עיסוי, סדינים נקיים, ואפילו מוזיקת רקע אם תרצו. רוצים לעשות את זה יותר ספורטיבי? אתם יכולים להזמין עיסוי תאילנדי בו המטפל יקפל אתכם כמו פרעטצל ויכניס אתכם לתנוחות יוגה מאתגרות. אחרי ההזמנה תוכלו לשבת, להתרווח ולהירגע או להמשיך לעבוד ממש עד הטיפול.

 

פרויקט הזנה

חלקנו משתמשים בפתקיות פוסט-איט בשביל לזכור את המשימות שלנו וחלקנו בכלי ניהול פרויקטים זה או אחר. בין אם אתם עובדים עם טרלו, אסנה, או משהו אחר, הכיף בכלים האלה זה שהם דרך מעולה לתכנן דברים מראש ולהזכיר לנו מה החלטנו לעשות (או שנסתכן במבול של מיילים נזפניים מהמערכת על זה שיש לנו 42 משימות באיחור). המשימות האלה לא צריכות להיות מוגבלות לתיקון באגים או פיתוח פיצ'רים. יש טיפוסים אנאליים במיוחד שמשתמשים בטרלו בשביל לבנות לעצמם תפריט שבועי (כולל מתכונים וערך קלורי) או סתם בשביל לתת לעצמם משימות כושר ומטלות לשמירה על אורח חיים בריא.

 

לספור קלוריות עם גוגל

לא הרבה אנשים יודעים אבל עמוק בתוך מנוע החיפוש של גוגל מסתתר כלי מעולה לספירת קלוריות וניהול דיאטה. מספיק שתכניסו כל מאכל למנוע החיפוש כולל המילים "How many calories in" וגוגל ייתן לך את רשימת הערכים התזונתיים של כל דבר מהמבורגר ועד מנה פלאפל בחלק מהמקרים אפילו אפשר לרדת לרזולוציות של רשת ספציפית. בינתיים, המידע מוגבל רק לרשתות אמריקאיות כמו וונדיז או דומינוז אבל מי יודע. אולי יום אחד נוכל לראות שם גם כמה קלוריות יש בפיתה של אייל שני. עכשיו רק חסר שמישהו ירים את הכפפה, יעשה סקרייפינג לתפריטים מתן ביס, יצליב את הנתונים ויבנה מחולל שיוציא לנו תפריט שבועי מאוזן מהמסעדות שבסביבת המשרד שלנו.

 

חוזה לך ברח

האפליקציה הבאה היא כבר די ותיקה אבל תמיד כיף להזכיר אותה. Zombies, Run! יצאה לשוק ב-2012, הרבה לפני שכולנו התחלנו (ותודה לאל, מיד הפסקנו) להסתובב ברחוב ולרדוף אחרי פוקימונים. היא מתממשקת ל־GPS והאקסלרומטר של הסמארטפון ומכניסה אותך לסיפור על עיירה בשם אייבל, שמנסה לשרוד מתקפת זומבים בעידן פוסט אפוקליפטי. כדי לעזור לעיירה תצטרך לעשות סדרת משימות שונות שבמהלכן, כמשתמע מהשם, תאלץ לברוח מזומבים. אם תאט את הקצב תשמע את הזומבים מתקרבים יותר ויותר מה שיאלץ אותך כל הזמן לשמור או להאיץ את הקצב. במהלך הריצה האפליקציה תנגן גם מוזיקה מלחיצה מתוך הפלייליסט שלך ותמדוד את המרחק, מהירות וכמות הקלוריות ששרפת. זה כמעט כמו להיות ריק גריימס, רק בלי המראה הקשוח.

 

כדי לשמור על איכות החיים לא חייבים בהכרח להירשם לאיש הברזל או לחייך בשביעות רצון מזויפת בעודכם מורידים עוד שוט עשב חיטה. בכתבה נתנו לכם כמה אופציות יצירתיות לשמירה על הבריאות. כאלה שלא בהכרח תוכננו עבור חובבי כושר מושבעים ואכלני סלט למרחקים ארוכים.

 

מכירים עוד טיפים מעניינים? שמעתם על עוד אפליקציות מגניבות? נשמח לשמוע מכם בתגובות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.