20 יולי 2017 | דניאל זיו
שבעה טיפים וחצי שיעזרו לכם לזכות בהאקתונים ובתחרויות סטארטאפים

אם אתם קוראים שורות אלו, סימן שאתם כבר מבינים את משמעותם של ההאקתונים ותרומתם לאקו-סיסטם הישראלי והטכנולוגי בכלל. האקתונים זה מקום נהדר לייצר שותפויות חדשות, לפגוש אנשים מעניינים, לאכול פיצה ובעיקר… ליהנות ממש! תקופת הקיץ היא העמוסה ביותר והאקתונים צצים כמו מטבעות וירטואליים בכל פינה. לכן החלטתי לרכז עבורכם מספר טיפים וטריקים שיעזרו לכם להוביל את הצוות שלכם בדרך המלך.

אם אתם קוראים שורות אלו, סימן שאתם כבר מבינים את משמעותם של ההאקתונים ותרומתם לאקו-סיסטם הישראלי והטכנולוגי בכלל. האקתונים זה מקום נהדר לייצר שותפויות חדשות, לפגוש אנשים מעניינים, לאכול פיצה ובעיקר… ליהנות ממש!

תקופת הקיץ היא העמוסה ביותר והאקתונים צצים כמו מטבעות וירטואליים בכל פינה. לכן החלטתי לרכז עבורכם מספר טיפים וטריקים שיעזרו לכם להוביל את הצוות שלכם בדרך המלך.

 

1. נתחו את האתגר

כל האקתון בוחר לעצמו את האתגר אותו הוא מעוניין לפתור, זה יכול להיות ממספר מניעים החל מבחירה של חסויות ועד קידום אג׳נדות ורעיונות חברתיים ופוליטיים. כשאני מפיק האקתון, אני משתדל לספק ערך מוסף בעיקר למשתתפים ולכן האירועים שלנו מתאימים לפלחים מאוד מסוימים. דאגו לבחור האקתון שיש בו אתגר שאתם מתחברים אליו, כזה שמשאיר אתכם ערים בלילה גם בלי במבה וקולה. מבחר גדול של האקתונים ניתן למצוא בעמוד הפייסבוק האקתונים ישראל.

 

2. צוות צוות צוות

כמו בכל מיזם, קטן וגדול, חשוב לבחור את אנשי הצוות בקפידה. כדאי שהצוות יהיה מגוון ככל הניתן ויכיל אנשים מתחומים שונים כמו: מוצר או עסק, פיתוח, עיצוב UX וכן הלאה. אחד הדברים המהנים בהאקתונים הוא האפשרות להחליף תפקידים ולגוון את העבודה היומיומית שלכם במשהו שלא עשיתם בעבר, ולכן חשוב מאוד שהצוות שלכם יהיה מורכב מאנשים שכיף לכם להיות בחברתם.

 

3. Brainstorming

טוב, אז יש לנו אתגר ויש לנו צוות מעולה! מה עכשיו?

אני אוהב לעבור עם הצוות שלי תהליך של Design Sprint, כולם מתכנסים בחדר אחד ללא הפרעות ומתחילים לרשום רעיונות על פתקיות. כל אחד רושם לעצמו כדי להימנע משיפוטיות בשלב כה מוקדם. זכרו: בשלב זה אין רעיונות לא טובים! לאחר הצגת הרעיונות ניתן לחלק מדבקות עגולות ולעבור שני סבבי הצעה שבהם הצוות מסתובב בחדר ומצביע לרעיונות המוצלחים ביותר. מומלץ לקחת הפסקות בין השלב הראשון ובין סבבי ההצבעה ולא לדבר על הרעיונות מחוץ לחדר.

 

4. דע את האויב

אחרי שבחרתם רעיון, וכולכם בעד, נסו לחקור מעט באינטרנט על השופטים בתחרות, על האג׳נדה ועל מה הם בעצם מחפשים. ממש כמו לפני שניגשים למשקיע פוטנציאלי בעולם האמיתי, אתם תרצו לתקשר את הרעיון שלכם בצורה המיטבית והרלוונטית ביותר.

 

עד כאן שלב ההכנות... ההאקתון מתחיל.

 

5. Boilerplates

במהלך ההאקתון תרצו שהפיתוח יתרכז בעיקר בפתרון לבעיה ולא באתגרים טכנולוגיים. השתמשו כמה שניתן ב-Boilerplates שיעזרו לכם להתקדם מהר ללוגיקה העסקית, הנה כמה חביבים עלי: MEAN Stack Boilerplate ו-ReactJS/ReDux Starter Project במידה והמוצר לא זקוק ללוגיקה רבה, ניתן להשתמש גם במוצרי SaaS שונים כמו FireBase ו-Back&

 

6. The MVP

התוצר שתפיקו לאחר שעות העבודה הרבות צריך לענות לאתגר בצורה הטובה ביותר והתוצאה צריכה להיות ברורה לשופטים ולקהל. נסו למקד את המאמצים שלכם בפיתוח 20% מוצר שמפיק 80% תועלת ללקוח, גם אם זה אומר שמתפשרים על איכות הקוד והמעטפת ומשקיעים יותר בחוויית המשתמש. זכרו: סטרטאפים רבים התחילו עם מוצרים חצי אוטומטיים בלי שהרגשנו.

 

7. Master Your Pitch

כשתעמדו על הבמה ותציגו את הרעיון שלכם, חשוב לזכור לתקשר את הערך של המוצר שלכם בצורה הכי ברורה ופשוטה, בלי להסתבך בהסברים על הטכנולוגיה ועל התהליך שעברתם. בנוסף, אני אוהב להעמיד את כל הצוות על הבמה ולתת לכל אחד להציג, אפילו קצת, זה מייצר תחושת אחדות ומעניק זיכרונות נהדרים לכל מי שעבד קשה על הפתרון לבעיה. מומלץ שהמצגת תכיל יותר אינפוגרפיקה ועזרים ויזואליים מאשר טקסט, ואת הקסם יעשה מי שמציג באותו רגע. תבנית מצגת שאני מאוד אוהב ניתן למצוא בפוסט מדיום הזה.

 

7.5. Have Fun

כשאתם נהנים רואים את זה! שמרו על התהליך שעברתם ביחד כצוות, הוא שלכם ורק שלכם!

הרי בשביל זה ויתרתם על השבת שלכם, לא?

 

אז אתם מוכנים? בספטמבר הקרוב, תקיים קבוצת היזמות StartHolon את ההאקתון השני השנה בעיר חולון. הצוותים הטובים ביותר יזכו בהטבות ומימון שיסייעו בהקמת החברה. לפרטים נוספים: https://www.startholon.comשימו לב, ההרשמה תסגר ביום ג' הקרוב, 25.07, מהרו להרשם...

 

יש לכם כלים נוספים? שתפו אותנו בתגובות ואולי נעדכן את הכתבה :)

סך הכל כולנו פה בעד קוד פתוח...

 

בתמונה: דניאל וצוות StartHolon עובדים על האקתון חדש

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.