26 יולי 2017 | אורן סימניאן
גבירותי ורבותי, ישראל מעצמת ספורט (וטכנולוגיה)

עולם הספורט הוא אחד מעולמות התוכן והצריכה הגדולים שעובר מהפכה דיגיטלית תוך שאיפה להמשיך ולייצר חווית צפייה ייחודית, חיבור ומעורבות. השפעת הטכנולוגיה על עתיד הספורט היא קריטית ואת זה כבר מתחילים להבין ליגות ספורט מהמובילות בעולם, קבוצות הספורט הדומיננטיות וחברות מסחריות בדגש על חברות המדיה.

גיקים! גם אם אינכם אוהדי כדורגל, כדורסל או קריקט מושבעים וגם אם לא גדלתם על טהרת הכדור והמחבט, יש סיכוי שאם לא בחרתם להגדיר את עצמכם כסטארט-אפ בתחום ה-Sport Tech זה הזמן לחשב מסלול מחדש.

 

עולם הספורט הוא אחד מעולמות התוכן והצריכה הגדולים שעובר מהפכה דיגיטלית תוך שאיפה להמשיך ולייצר חווית צפייה ייחודית, חיבור ומעורבות. השפעת הטכנולוגיה על עתיד הספורט היא קריטית ואת זה כבר מתחילים להבין ליגות ספורט מהמובילות בעולם, קבוצות הספורט הדומיננטיות וחברות מסחריות בדגש על חברות המדיה.

 

גופים המעוניינים למנף ולרתום את הטכנולוגיה והפלטפורמות החדשניות לטובתם, מראים התעניינות בטכנולוגיות, וכמתבקש כיום לאור מיצובה של ישראל כמובילה טכנולוגית, בפיתוחים ישראליים. בין אם מדובר בחיישנים לניטור פעילות מתאמנים או ספורטאים מקצועיים, ביכולת ניתוח וידאו ומהלכי משחק בזמן אמת, בשילוב משחקי וידאו, ביצירת תקשורת בין האוהדים למותג ועוד.

 

עולם הספורט מקוטלג למספר ורטיקליים טכנולוגיים, ביניהם: מדיה, מדיקל, סייבר, ביג דאטה, גיימינג ועוד. כך שגם אם אין בידכם סנסור חכם שמסייע לנתח את תנועת הכדור, כפפה חכמה לשוער או טכנולוגיה שתסייע לשופט להחליט אם הכדור עבר את קו השער, כנראה שיש לכם מקום או צורך בעולם התשלומים כמו אי קומרס, אבטחה ועוד.

 

חלוצה ישראלית בתחום ה-Sport Tech היא חברת Pixellot שפיתחה טכנולוגיה לצילום פנורמי ושידור אוטומטי של פעילויות ספורט בעזרת שימוש בכמה מצלמות. ייחודה הוא בצילום שדה ראייה רחב המכסה את כל המגרש המצולם כל הזמן ומאפשרת לבצע ניתוח ועריכה ללא צורך בנוכחות במקום, בצלמים ובצוותי שידור גדולים.

אליה מצטרפות חברות רבות שהשירותים שלהן רלוונטיים ללקוחות שהזכרנו קודם: ABonAir ,Apester ,applicaster ,Datorama ,Fabula Gaming ,FanPassTick ,JOIN ,minute ,motionize ,Pixellot ,Platica ,SHOWBOX ו-WSC Sports Technologies.

 

תפיסת החוויה בעולם הספורט עוברת מהפכה ועוברת מהסלון אל המגרש ולהפך. כלומר, האצטדיונים הופכים לפלטפורמה לעידוד ודחיפה של תוכן ליושב בסלון על בסיס העדפות אישיות ואפיון אישי ואילו המבקר באצטדיון מבקש חשיפה רחבה יותר למידע, לחוויה משודרגת ולתמורה גדולה יותר לזו הניתנת לצופה בבית.

 

פעילים בישראל בעידוד תחום ה-Sport Tech כוללים בין היתר את:

1. בר סולניק – מנהל קהילת Colosseum, מקהילות ה-Sport Tech המובילות בישראל, אשר שמה דגש על חיבור יזמים לארגוני ספורט, קבוצות מהליגות הבינ''ל המובילות וחברות מסחריות בדגש על מדיה.

 

2. יוסי מולדבסקי – יזם הייטק הישראלי ויו"ר פלאס ונצ'רס המתמחה בהשקעות במיזמים בשלבים מוקדמים בתחומי התוכנה, מובייל וניו־מדיה, מקים קרן הון סיכון להשקעות בטכנולוגיות ספורט. HomeRun Ventures .

 

3. פרופסור מיקי שיינוביץ – בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מיקי מנהל מעבדת מחקר בפיזיולוגיה של המאמץ המשלבת תחומים ממחקר בסיסי למחקר קליני-יישומי. עומד בראש תוכנית אוניברסיטאית ליזמות לטכנולוגיות מכשור רפואי ושוקד על הקמת מרכז מצוינות בספורט באוניברסיטת ת''א.

 

4. ד''ר יאיר גלילי - סוציולוג יישומי, מרצה לתקשורת וניהול וכותב הספר: "במגרש המשחקים – ספורט וחברה בפתח המאה ה-21". ד"ר גלילי הוא מייסד וראש יחידת המחקר בהתאחדות לכדורגל בישראל; כיום פעיל בשילוב שבין ספורט ותקשורת כחלק מעבודתו במרכז הבינתחומי בהרצליה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.